Hyundai Motor News

News

HYUNDAI má silný automobilový tým

03.08.2009
  HYUNDAI má silný automobilový tým Není na světě moc automobilek, které dokáží svůj model nabídnout víceméně v každé automobilové kategorii. Jednou z nich je korejská značka Hyundai, jejíž současné modelové portfolio sahá od minivozu po typy off-road či MPV. Co víc, vozový park Hyundaie je díky pravidelné obměně stále velmi současný. A tedy i hodně silný. Hyundai, jeden z hlavních partnerů fotbalových šampionátů v Evropě i ve světě, by se po stránce nabídky modelů dal k nějakému silnému fotbalovému týmu přirovnat. V jeho současné nabídce je totiž jedenáct výborných osobních modelů, jejichž předností je technická vyspělost, skvělá kondice, dokonalá obrana, spolehlivost, dobrý tah na bránu i vysoká úspěšnost ve skórování. Platí to bezezbytku o klasických osobních modelech Atos Prime, Getz, Accent, Elantra a Sonata, i o speciálních typech Matrix a Trajet (MPV), Tucson, Santa Fe a Terracan (SUV a off-road) a Coupe. Na brněnské výstavě tuto silnou jedenáctku ještě doplní velmi dobrý „trenér“ a vůdce - reprezentativní čtyřdveřový sedan Grandeur. TRENÉR Hyundai Grandeur Nový Hyundai Grandeur je vlajkovou loďí značky a střídá na „trenérské“ lavičce svého předchůdce XG. Na první pohled prozrazuje, že vyznává evropský styl „hry“. Není to tedy už robustní, rozložitý koráb, naopak dynamicky vyhlížející auto se sportovním nádechem. Jedná se skutečně o nepřehlédnutelné auto. S rozměry 4895 mm na délku, 1850 mm na šířku a 1490 mm na výšku je nový grandeur o 20 milimetrů delší o 25 milimetrů širší a o 70 mm vyšší než předchozí model XG. Toho bylo dosaženo především rozšířením rozvoru kol o 30 milimetrů (2780 mm), což se příznivě odrazilo ve vnitřním prostoru, kde mají nyní cestující ještě více místa než dřív. Větší je Grandeur proti XG i v dalších parametrech. Místa pro nohy je v něm více o jeden (vpředu), respektive 2,5 centimetru (vzadu), více prostoru je i nad hlavami cestujících. Zavazadla mohou být v Grandeuru proti minulosti větší o 59 litrů, aby se vyplnil výsledný objem 469 litrů. Komfortní interiér Evropský styl se u Grandeuru projevuje nejen zvenku, ale i zevnitř. Všechno v něm na vás působí komfortně, elegantně, precizně a velice kvalitně. Dominantní je samozřejmě volant - čtyřramenný, s možným „dřevěným“ věncem a ovládáním některých funkcí. Středový panel je koncipován tak, že většinu informací přináší ve své horní polovině na dobře čitelných displejích. Kromě audiosystému ovládaného i přímo z volantu, je zde duální klimatizace se systémem automatického sledování kvality vzduchu. Volant je nastavitelný ve dvou osách, samozřejmě elektricky, vhod jistě přijdou i praktické doplňky typu přihrádek pro sluneční brýle, držáků nápojů, háček na kabelku či čtecí lampičky pro cestující vzadu. Komfortní a dobře tvarované jsou také sedačky, v případě řidiče lze nastavení uložit do jedné ze tří pamětí. Ve dveřích je pak také otevírání víka zavazadlového prostoru a palivové nádrže a samozřejmě ovládání elektrického stahování oken vpředu a vzadu. Standardem bude rovněž široká bezpečnostní výbava zahrnující airbagy vpředu, na boku i v oblasti hlavy (vpředu a vzadu) - celkem tedy deset, ale také aktivní opěrky hlavy a systémy hlídající bezpečnost jízdy. Silné motory Bezproblémový provoz Hyundaii Grandeur zajišťuje nový, 3,3litrový celohliníkový šestiválec s rozvodem DOHC, který poskytuje maximální výkon 173 kW (235 koní) při 6000 otáčkách za minutu a točivý moment 304 N.m při 3500 otáčkách. S tímto motorem je montována výlučně pětistupňová automatická převodovka s možností i manuální volby rychlostních stupňů. Výkonný šestiválec nebude do budoucna jediným pohonem pro grandeur, zanedlouho se jím stane ještě dieselový motor o objemu 2,2 litru a výkonu 107 kW (145 koní). Rovněž tento motor bude pohánět automatickou převodovku. Palivová nádrž nyní pojme 75 litrů pohonných hmot, což je o pět litrů více než dosud. Ke komfortním jízdním vlastnostem, v této třídě charakteristickým, slouží u Grandeuru dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a také stabilizační systém (ESP), který bude standardní součástí všech modelů. Nový hyundai bude „postaven“ standardně na sedmnáctipalcových litých kolech s pneumatiky rozměru 235/55 (předešlý model XG jezdil na šestnáctipalcových pneumatikách). Sportovní dojem dodává vozu zvenku dvojitý výfuk. Důležitým faktem při všech změnách a inovacích je, že nový Grandeur je lehčí než předchozí typ XG. BRANKÁŘ Hyundai Terracan Základem každého dobrého týmu je „brankář“. V týmu Hyundai jeho úlohu nejlépe sehrává terénní model Terracan. Robustní vůz, který se s jistotou pohybuje po asfaltových silnicích a lehce zvládá terénní nástrahy, si mnozí oblíbili i pro jeho vysokou míru reprezentativnosti. Lepší technické parametry To všechno platí i nadále, co víc, Terracan v uvedených směrech ještě dále posílil. K vylepšení technických parametrů došlo zkraje letošního roku především u velmi oblíbeného turbodieselu 2,9 CRDi, jehož předešlý výkon 110 kW se zvýšil na 120 kW, tedy ze 150 na 163 koně při 3800 otáčkách za minutu. U Terracanu se zvětšením brzdových kotoučů na 303 mm zvýšila také účinnost brzd a byť nepatrně, se u něj změnily i vnější rozměry do délky (4700 mm) a výšky (1840 mm). U verze Terracan 2,9 CRDi Elegance je k dispozici trvalý pohon 4x4 s aktivním přenosem točivého momentu. Model je dodáván standardně s manuální převodovku, za příplatek je možná i čtyřstupňová automatická převodovka. Vnitřní a vnější design Velmi moderně vypadá Hyundai Terracan i pojetím vnějšího a vnitřního designu. Kromě rozšíření nabídky barev karosérie o další dva odstíny dostal model letos jinou také masku chladiče, nárazníky, zadní skupinové svítilny, páté dveře a litá kola. Mlhová světla dostala hranatější tvar a jsou nyní součástí předního nárazníku. Jinými barvami se prezentuje Terracan i ve svém interiéru. Zatímco dosud mu vládla především černá barva, nyní to bude šedý, potažmo béžový odstín. S tím dokonale souzní změněná přístrojová deska, na níž hlavní ukazatele dostaly bílý podklad a vyhlížejí více sportovním dojmem. Posádka se nyní bude v Terracanu cítit ještě více pohodlněji a komfortněji než dosud i díky několika dalším doplňkům. Vhod jistě přijde možnost výškového nastavení loketní opěrky vpředu, dvanáctivoltová zásuvka s držákem nápojů v zadní části středové konzoly či praktičtější uspořádání schránky v loketní opěrce s dvojitým dnem. Stejně jako u ostatních vozů Hyundai je i u Terracanu poskytována záruka 3 roky a to bez omezení počtu ujetých kilometrů. OBRÁNCI Hyundai Sonata „Obraně“ týmu Hyundai velí čtyřdveřová limuzína vyšší třídy, Sonata. Ta je v týmu víceméně novým „hráčem“, protože jen před pár měsíci vystřídala v sestavě starší, čtvrtou generaci modelu. Do střední automobilové třídy přinesla zcela originální atributy. Postavíme-li vedle sebe odcházející a nový model Sonata, velmi rychle dojdeme k závěru, že obě generace modelu spojuje vlastně jen jméno. Vše ostatní je nové, případně zcela přepracované. Pátá generace modelu byla navržena tak, aby poskytla vysoký standard pohodlí, bezpečnosti a vytříbenosti v propracování ve všech ohledech. Nárůst ve všech ohledech Proti předešlému modelu povyrostla nová Sonata ve všech ohledech. Do délky narostla na celkových 4800 mm, takže je delší o 53 milimetrů než dřív, široká je 1832 a vysoká 1475 mm. Vyšší hodnoty se pozitivně podepsaly i na rozvoru, který je proti dosavadnímu modelu delší o 30 milimetrů a činí úctyhodných 2730 milimetrů. Díky novým hodnotám se tak nebude v Sonatě cítit nikdo stísněně, spíše naopak. Vpředu se zvětšilo místo na nohy o deset milimetrů, v zadní části v oblasti nohou o 30 milimetrů. Zvětšil se však také prostor pro hlavu - o 22 mm vpředu a o 15 mm vzadu. Zavazadlový prostor byl rozšířen na dostatečných 523 litrů. Samozřejmostí jsou u Sonaty také další objemné odkládací prostory. Zahrnují například i hlubokou přihrádku na rukavice a dveřní kapsy na mapy či držáky na nápoje, které jsou umístěny přesně tam, kde je řidič a pasažéři očekávají. Motory pro bezpečnou jízdu O pohon „koncového obránce“ v týmu Hyundai se alternativně postarají tři pohonné jednotky - dva benzínové a jeden turbodiesel CRDi. Na českém trhu jsou nabízeny v letošním roce dva z nich - 2,4litrový, celohliníkový benzínový čtyřválec DOHC a šestiválcový motor o obsahu 3,3 litru. V příštím roce pak řadu motorů obohatí ještě i dvoulitrový turbodiesel CRDi. Čtyřválec o objemu 2,4 litru může být spojen s pětistupňovou manuální, anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Motor o obsahu 3,3 litru je spojen s pětistupňovou automatickou převodovkou H-matic. Dieselový motor 2,0 CRDi VGT, který bude v Sonatě představen později, nabídne nejvyšší výkon 99 kW při 4000 otáčkách za minutu a hlavně působivý nejvyšší točivý moment 304 N.m při 2000 min-1. Pro Evropu bude tento motor montován buď se šestistupňovou manuální, anebo čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Předpokladem pro dobré jízdní vlastnosti, především co se týče směrové stability, je vyspělá technika. O to se u nové Sonaty velkou měrou stará dvojité zavěšení předních kol s příčným trojúhelníkovým ramenem a víceprvková zadní náprava. Všechno pak „řídí“ u verze s motorem 3,3 litru zcela nový systém aktivní kontroly geometrie podvozku - Active Geometry Control Suspension (AGCS). Jde o novou technologií vyvinutou firmou Hyundai a v první fázi vývoje předvedenou na autosalónu v Soulu v roce 2002. Během zatáčení v nízkých rychlostech a přímé jízdě je s tímto zařízením náprava řízena tak, aby se dosáhlo co nejlepší směrové stability. Nové technologie Systém AGCS má klíčovou roli pro zlepšení jízdních vlastností a také se podílí na zvýšené bezpečnosti cestujících. Tento unikátní patentovaný systém je aplikován na zadní nápravě tak, že ovládá sbíhavost kol s použitím dvou elektrických prvků měnících geometrii nápravy. Díky tomuto racionálnímu řešení se zvyšuje stabilita při průjezdu zatáčkou a jízdní vlastnosti. Zařízení je mnohem účinnější než vertikální kontroly závěsu (proměnnou účinností tlumičů), které jsou průmyslovým standardem. AGCS nabízí zlepšení jízdních vlastností a kontroly vozidla, které jsou ještě vylepšením systému elektronické stability ESP. Zatímco ESP zpomaluje vozidlo a omezuje jeho dynamické vlastnosti v souladu s bezpečností, AGCS optimalizuje geometrii závěsu tak, aby byla vylepšena adheze kol na vozovce a rozšířen kluzný bod. Pokud řidič chce, může systém AGCS vypnout. Během zatáčení v nízkých rychlostech a přímé jízdě je náprava řízena tak, aby se dosáhlo lepší směrové stability, zatímco při zatáčení ve vyšších rychlostech se rozšiřuje styčná plocha pneumatiky s vozovkou a redukuje nedotáčivost vozidla. Tím se zrychlí průjezd rychlými oblouky. AGCS tak poskytuje další zvýšení jízdní bezpečnosti. Unikátní technologie bude v modelu Sonata k dispozici v průběhu letošního roku. Na modely Hyundai Sonata je poskytována tradiční tříletá záruka bez omezení počtu kilometrů. Hyundai Trajet Stylový sedmimístný Trajet jistí v týmu Hyundai střed obrany před stoperem. Po loňské modernizaci je opět ve formě i proto, že do jeho nabídky přibyl výkonnější zážehový motor o zdvihovém objemu 2,0 litru. Došlo ke zvětšení maximálního výkonu na 103 kW (140 k) při 6000 ot/min s maximem točivého momentu 184 N.m při 4500 ot/min. Model MPV s ručně řazenou převodovkou hbitě zrychlí z 0 na 100 km/h za 12,6 s a dosahuje největší rychlosti 183 km/h. Významně se zlepšila také úspornost vozu při jízdách po městě na nákupy nebo do školy. Hodnota spotřeby paliva v městském cyklu se u verze s ručně řazenou převodovkou snížila o 15 % na 11,2 l benzínu na 100 km. Ačkoliv se spotřeba paliva při cestách mimo město nezměnila, kombinovaný údaj ukazuje celkové zlepšení na 8,7 l paliva na 100 km. Další dvě varianty vozu s výkonnějším zážehovým šestiválcovým motorem o zdvihovém objemu 2,7 litru s ventilovým rozvodem DOHC a úsporným vznětovým motorem s přímým vstřikováním CRDi 2,0 litru zůstaly v nabídce. Do automobilu Trajet s oběma typy motorů o zdvihovém objemu 2,0 litru se standardně montuje pětistupňová ručně řazená převodovka. Čtyřstupňové samočinné ústrojí se v případě dvoulitrů dodává na přání, zatímco v modelu s 2,7l motorem představuje standard. Jasnější vzhled Uvnitř má Trajet všeobecně jasnější vzhled díky novému světle šedému čalounění protaženému až na střední střešní sloupky. Nový palubní počítač umožňuje odečíst teplotu okolního vzduchu, dobu jízdy, vzdálenost a podle aktuálního stavu paliva pravděpodobný dojezd. Zrcátka ve sluneční cloně a odkládací skříňka jsou pro větší pohodlí opatřeny osvětlením, zatímco střed volantu má nový návrh loga Hyundai. Pro větší bezpečnost cestujících je střední zadní sedadlo vybaveno novými tříbodovými pásy. Hyundai Accent V sestavě Hyundai jistí „pravou stranu obrany“, kde přes něj nepřejde žádný výpad soupeřů, naopak „míče“ odebírá s jistotou zkušeného hráče, drží se možná trochu zpátky, ale když už zaútočí, jde z toho protivníkům hlava kolem. Většinou svůj atak také hned promění v „gól“. V současné době je tento model na pomezí třídy malých vozů a nižší střední třídy nabízen v atraktivní akční verzi Champion. Hyundai Elantra Co platí o „pravé straně obrany“, hodí se i pro levou část. Stejně jako accent je model Elantra velmi zkušeným „hráčem“, přes nějž se dostane jen velmi málo protivníků. Když už se vydá do útoku, jde většinou o stoprocentně jistou záležitost. K tomu mu pomáhá nejen nabídka karosářských verzí (pětidveřový liftback nebo čtyřdveřový sedan), ale i dobrá cenová politika, bohatá výbava a především široká paleta pohonných agregátů. ZÁLOŽNÍCI Hyundai Matrix Tým Hyundai je silný především proto, že je neustále doplňován novými posilami. V letošním roce jej posílil hlavně modernizovaný kompaktní rodinný minivan Matrix. Celkem 4025 mm dlouhý, 1740 mm široký a 1685 mm vysoký Matrix nabízí ve svém interiéru flexibilní prostor pro všechny, kteří od svého vozu očekávají více než jen tradiční přepravu. Konstruktéři jej obdařili praktičností minivanu a komfortem klasického cestovního automobilu. Dost místa pro náklad Zvenku vůz, jehož podoba je dílem věhlasného italského designéra Pininfariny, tak trochu klame tělem - kompaktní rozměry karosérie nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru 2600 milimetrů. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabídne tento „hráč“ ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček pak 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla v matrixu je možno i posouvat, což dále zlepšuje variabilitu vozu. Ruku v ruce s ní jdou i další hodnoty – užitečná hmotnost je až 550 kilogramů, za automobil pak lze „zavěsit“ přívěs o hmotnosti až 1300 kg a střecha modelu unese až sedmdesátikilogramový náklad. Vnitřek nového matrixu si vás hned získá svou elegancí, zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádání přístrojové desky naznačuje, že máme co do činění s „hráčem“ skutečně vysoké technické úrovně. Čemuž odpovídá i jeho zařazení na zodpovědné místo středního záložníka v týmu Hyundai. Ukazatele umístěné nad středním panelem jsou natočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Řada kontrolek, za do ruky dobře padnoucím volantem, upozorňuje rovněž na nedovření bočních či zadních dveří. Řidič kromě toho u nového Matrixu ocení i dobrý výhled dopředu a vzad, a fakt, že se s vozem otočí na minimálním prostoru. Nová technika Matrix se vždy prezentoval jako „hráč“ bez větších nedostatků, takže i změny, které přináší modernizace jsou spíše dílčí než zásadní. Kromě lehkých vylepšení exteriéru i interiéru, které „Pininfarinův“ základ opět zaktualizovaly, je u Matrixu nový především turbodieselový motor s variabilní geometrií rozváděcích lopatek turbodmychadla (VGT) a vyšším výkonem Až dosud Matrix poháněly alternativně dva benzínové čtyřválcové motory a jeden tříválcový turbodiesel. Zatímco stotřikoňová šestnáctistovka a stodvacetitříkoňová osmnáctistovka zůstaly beze změn, u šestnáctiventilového turbodieselu o objemu 1,5 litru se toho měnilo dost. Zdvihový objem 1493 cm3 zůstal stejný, vyšší je ale maximální výkon, který narostl na 75 kW, tedy 102 koně při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 235 N.m přichází už v nízkých otáčkách 2000 min-1. Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail systému Bosch je motor pružný, tichý a úsporný, jeho ještě lepší vlastnosti pak podporuje novinka - proměnná geometrie statoru turbodmychadla To znamená, že v závislosti na zatížení motoru dochází k natáčení takzvaných rozváděcích lopatek. Systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla už v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Toto způsobuje nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které jsou v daném okamžiku k dispozici. Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství, a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor vzduchem. Výsledkem technického zlepšení je zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Nový matrix s novým turbodieselem splňujícím už emisní normu Euro4 dosahuje maximální rychlosti 164 km/h a z místa na 100 km/h zrychluje za 14,3 s, přičemž kombinovaná spotřeba se drží na skvělé hodnotě 5,4 litru nafty na 100 km jízdy. Hyundai Santa Fe Tak jako fotbalisté mají své krále střelců, je Hyundai Santa Fe v ČR králem terénních vozů. Již několik let patří k nejprodávanějším typům vozů pro volný čas (SUV), a to jak v klasické, tak v upravené verzi N1. Aby tomu tak bylo i v dalším období, prošel reprezentant levé strany zálohy v týmu Hyundai před časem několika málo vylepšeními. Málo proto, že zdokonalovat dokonalé lze jen obtížně. Nová je totiž přední maska, která vozu dodává výraznější vzhled, dominantně se pak na ní vyjímá především logo, charakteristické písmeno H. Další změny vnějšku jsou zaznamenatelné nejen zezadu, ale i z boku, kde si nelze nevšimnout výrazných plastů v dolní části karosérie po celé délce, které mají svou barvu a dodávají vzhledu modelu další atraktivní rozměr. Další změny u modelu Santa Fe jsou vysledovatelné v interiéru. Ten se nyní prezentuje v dvoubarevném tónu. Výrazněji jsou pojaty i hlavní ukazatele pod volantem, displej palubního počítače a další drobnosti - kupříkladu v loketní opěrce zadních sedadel přibyl držák na dva nápoje. Technické vlastnosti Po technické stránce zůstává Santa Fe i nadále automobilem s propracovanými jízdními vlastnostmi pro jízdu po asfaltové i polní cestě. K tomu mu pomáhají vitální pohonné jednotky i důmyslný způsob pohonu všech kol. U motoru 2,0 CRDi se systémem VGT je v běžném provozu veškerý výkon přenášen na přední kola; pokud se však změní jízdní podmínky nebo požadavky na točivý moment, řídící jednotka rozpozná rozdíly a přenese výkon v optimální kombinaci na všechna čtyři kola. Novinkou je u tohoto motoru (2,0 CRDi VGT) možnost manuálního uzamčení stálého pohonu na přední i zadní nápravu v poměru 50:50 tlačítkem 4WD Lock umístěným na přístrojové desce. Ostatní verze mají stálý pohon všech kol s rozdělením točivého momentu v poměru 60:40. Platí tak i dál, že Hyundai Santa Fe nikoho na holičkách nenechá. Hyundai Atos Prime Handicapem miniautomobilů bývají malé rozměry, ty však mnohdy vyvažují užitné vlastnosti vozidla. Bezezbytku to platí v případě Hyundaie Atos Prime, který je v týmu Hyundai typickým „pravým záložníkem“. Při délce 3565 a šířce 1525 milimetrů sice nelze na první pohled od atosu čekat zázraky, o to příjemnější ale může být zjištění, že praktické používání vyhoví i velkým nárokům. Malý jen na pohled Podíl na tom mají hlavně celková výška vozu 1570 milimetrů a „krabicovitě“ pojatá karosérie. To umožňuje bezezbytku využít poskytnutý vnitřní prostor. Atos Prime umožňuje pohodlnou přepravu čtyř dospělých osob včetně jejich zavazadel. Na svou třídu má vůz dostatečně velký rozvor (2380 mm), takže za nesklopenými sedadly zbývá ještě 220 litrů volného místa pro zavazadla. Cestují-li ve voze pouze dva pasažéři, lze opěradla zadních sedaček sklopit (vzadu vznikne téměř rovná plocha) a vytvořit uvnitř atosu až 889 litrů prostoru. K zavazadlům je díky širokému vstupu dobrý přístup, příliš vysoko není ani nakládací hrana. Vnitřní prostor nad hlavou činí v atosu 1020 mm, vzadu 935 mm, místo pro nohy je pak v rozmezí od 680 do 880 milimetrů. Silnější motor O pohon nového Atosu Prime se po loňské modernizaci stará nová pohonná jednotka. Dosavadní litrový čtyřválec nahradila dvanáctiventilová jedenáctistovka. Nejde však o zcela nový agregát, protože stejný čtyřválec již dva roky spolehlivě pracuje ve větším modelu Getz. Osvědčená benzínová jedenáctistovka Epsilon dává ze zdvihového objemu 1086 cm3 výkon 43 kW a nejvyšší točivý moment 89 N.m při 2850 min-1. Údaje o nejvyšší rychlosti, zrychlení a spotřebě paliva výrobce neuvádí, první dvě položky nejsou beztak tak pro provoz městského vozítka důležité. A nebudeme příliš daleko od pravdy, když uvedeme, že průměrná spotřeba benzínu se bude pohybovat okolo pěti a půl litru na 100 kilometrů. Výkon je přenášen prostřednictvím pětistupňové ručně řazené převodovky na přední kola. Brzdy jsou vpředu kotouče, vzadu bubnové. ÚTOČNÍCI Hyundai Tucson Asi dosavadní největší hvězda týmu Hyundai. Střední útočník, který proměňuje téměř každou akci, s níž se dostane do blízkosti soupeřovy brány. Přesto, že je na něj vyvíjen velký tlak, zvládá svou pozici na trhu s velkým přehledem. Má mnoho předností, které mu můžou soupeři jen závidět. Viditelné přednosti Design vozu Tucson se vyznačuje atletickým výrazem a poskytuje všestranné využití. Je navržen tak, aby byl univerzálním doplňkem životního stylu zákazníka a poskytl nejlepší hodnotu na trhu z hlediska výbavy, designu, image a ceny. Tucson je ideálním vozem pro lidi, kteří potřebují nejen velice prostorné osobní auto, ale i vozidlo pro horší klimatické podmínky a pro jízdu mimo zpevněné vozovky. Je to typ vozidla o nějž v současnosti roste zájem nejrychleji ze všech. Tucson se vyznačuje prostorným a promyšleně uspořádaným interiérem, jenž poskytuje dostatek místa řidiči, cestujícím i jejich zavazadlům. Vůz rovněž nabízí velký, proti poškození odolný nákladový prostor s možností všestranného uspořádání, s naplocho sklopnými zadními sedadly i skládacím sedadlem spolujezdce. Sedadlo lze sklopit vpřed tak, aby poskytlo zvláštní úložné místo nebo pracovní prostor pro řidiče. Může být rovněž plně sklopeno do lůžkové úpravy. Zadní polička je vyjímatelná a odhaluje trvanlivou, snadno čistitelnou plastovou podlahu s několika pásy pro upevnění zavazadel a nákladu. Žádná špatná volba Zákazníci si mohou automobil Tucson pořídit se zážehovými i vznětovými motory. Základní model používá osvědčený benzinový čtyřválec se zdvihovým objemem 2,0 litru, ventilovým rozvodem DOHC a systémem plynule proměnného časování ventilů CVVT (Continuously Variable Valve Timing). Motor pohání buď pětistupňovou ručně řazenou nebo samočinnou čtyřstupňovou převodovku. Další alternativou je turbodiesel (CRDi) o objemu rovněž 2,0 litru .Vrcholem nabídky představuje pohonná jednotka 2,7 DOHC V6, jež je spojena se samočinnou převodovkou Hivec ovládanou pomocí zařízení Shiftronic. Agregát je vybaven vyladěným sacím traktem s proměnnou délkou zajišťující jemnější rozdělení výkonu v celém rozsahu otáček motoru. Tucson je vybaven i pohonem všech kol, který se přiřazuje automaticky v případě potřeby, nebo i ručně ovládaným spínačem při zdolávání terénních překážek do rychlosti 30 km/h. Hyundai Getz Zkušeným členem týmu je další útočník, model Getz. Přesto, že v týmu působí ze všech spoluhráčů dnes víceméně nejdéle, stále dokáže „tvořit hru“ a aktivně se zapojovat do žebříčků nejúspěšnějších. V současné době mu k tomu pomáhá i akční provedení Champion, v němž se Hyundai Getz za atraktivní cenu nabízí se širokou výbavou - třeba airbagem řidiče, protiblokovacím systémem brzd ABS, posilovačem řízení, elektricky ovládanými okny nebo autorádiem s CD přehrávačem. Hyundai Coupe Tajná zbraň týmu Hyundai, nepřehlédnutelný „pravý útočník“ Coupe. Jeho angažováním Hyundai dokázal, že dokonale rozumí vkusu a tužbám svých zákazníků. Model s příznačným označením Coupe totiž za bezkonkurenční cenu nabízí nefalšovaný sportovní styl, strhující design karoserie a výkonné motory. Coupe nedávno prošlo pečlivým omlazením, jež mu dodalo ještě individuálnější výraz a přineslo zdokonalenou techniku. Nové prvky Nový design světlometů, jimž dominuje černá barva, je spolu s celistvějším předním nárazníkem nejzřetelnější a nutno říci, že i z aerodynamického pohledu velmi účinnou proměnou. Nové jsou rovněž tradiční výdechy na bocích za předními koly, červenobílé zadní skupinové svítilny či nová kola z lehkých slitin s průměrem 17 palců. Jelikož celkové tvary karoserie vynikají značnou podmanivostí a nadčasovostí, nebylo pro omlazení vnějšího zjevu třeba měnit nic dalšího. Obdobné lze říci také o sportovně pojatém interiéru. ten nepostrádá ani potřebnou dávku komfortu a prostoru. Spíše než modernizace by bylo vhodnější na úpravy interiéru použít slova zdokonalení či zhodnocení. Konstruktéři značky se soustředili především na hodnotněji působící materiály a dokonalé propracování i těch nejmenších detailů. Za všechny jmenujme například příjemnější potahové materiály sedadel, zvětšená vnější zpětná zrcátka, samostatné ovládání všech ventilačních otvorů nebo takový praktický detail, jakým jsou trojité trysky ostřikovačů čelního skla. Hyundai Coupe je k dispozici s dvojicí benzínových motorů skvěle ladících s jeho sportovním charakterem. Vedle dvoulitrového čtyřválce s proměnným časováním CVVT a neuvěřitelnou chutí po otáčkách je v nabídce i silný šestiválec o obsahu 2,7 litrů s šestistupňovou přímořazenou převodovkou, jehož přednost tkví především v kultuře chodu a síle v nízkých a středních otáčkách. Značka Hyundai myslí i ve svém sportovním modelu na bezpečnost. Standardem je samozřejmě čtveřice airbagů či protiblokovací systém ABS, připraveny jsou však i další prvky aktivní bezpečnosti - stabilizační systém ESP či brzdová soustava doplněná brzdovým asistentem BAS. * * * „Fotbalová” jedenáctka týmu Hyundai je opravdu velmi silným mužstvem, který se dá jen těžko překonat. Svou sílu tým dokázal například v dubnu, kdy se stal nejprodávanější dováženou značkou osobních automobilů na český trh. S novou posilou na „trenérském postu“, modelem Grandeur, který si v Brně odbývá českou premiéru, se Hyundai jistě stane ještě silnějším a neohroženějším týmem. Kdo na něj vsadí, určitě se nesplete. Podrobné ceníky včetně cen limitovaných sérií a detailní technické specifikace k vozům Hyundai jsou k dispozici na www.hyundaimotor.cz
  • Tag : 2005, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz