Hyundai Motor News

News

Nový Hyundai ATOS Prime

03.08.2009
  Nový Hyundai ATOS Prime Společnost Hyundai Motor Company představila poprvé nový ATOS Prime na autosalonu IAA 2003 ve Frankfurtu nad Mohanem. Tento v Indii vyráběný automobil určuje stejně jako jeho korejský předchůdce nová měřítka v segmentu malých automobilů. Mezi jeho přednosti patří posilovač řízení, bezpečnostní prvky jako zdvojené boční výztuhy ve dveřích, nové prvky komfortu jako elektrické ovládání zadních oken a mnoho dalších. "Evropští zákazníci milovali základní koncepci Atosu, a tak jsme ji jednoduše aktualizovali," vysvětlil prezident a předseda správní rady společnosti Hyundai Motor Kim Dong-Jin. "Z hlediska výrobní kvality, výkonnosti a každého měřitelného faktoru tento nový Atos Prime splní nebo překročí očekávání evropských zákazníků." Výlučný vysoký styling nového Atosu Prime již získal ocenění na zámořském trhu. Karoserie je souladem tvarů a funkčnosti. Její styling, jenž byl prověřen v aerodynamickém tunelu, snižuje součinitel odporu vzduchu, zatímco návrh "vysokého chlapce" umožňuje maximální zužitkování místa nad hlavou pro pocit větší prostornosti, který zákazníci v tomto segmentu velmi oceňují. Interiér byl přepracován a překonstruován tak, že nabízí na danou třídu vozu unikátně objemné úložné prostory. Exteriér Nový Atos Prime je víc než malý automobil. Lze jej považovat za skutečně přechodový výrobek, jenž kombinuje tradiční výhody malého vozu s funkčností víceúčelového automobilu v unikátně stylovém "balení". Kompaktní rozměry karoserie neprozrazují, že se v ní ukrývá prostorný interiér. Čistá kombinace hlavních světlometů a ukazatelů směru nejenže umocňuje optickou přitažlivost automobilu, nýbrž také poskytuje řidiči lepší viditelnost. Objemný nárazník je navržen tak, aby splnil požadavky na odolnost proti nárazu při malé rychlosti a také opětovně potvrzuje robustní charakter automobilu. Přední kryt vrcholí černou lištou, která perfektně ladní s velkým nárazníkem. Ten automobilu uděluje společně s černou lištou agresivní postoj. Lišta nárazníku je oddělitelná, a proto může být v případě poškození vruby a zářezy snadno nahrazena bez nutnosti výměny celého nárazníku. Vzduchové otvory předního nárazníku podtrhují sportovní střih automobilu a jsou po obou stranách ohraničeny čirými mlhovými světlomety. Směrují účinně čerstvý vzduch do motorového prostoru a zajišťují tak rychlejší chlazení. To zlepšuje využití paliva a prodlužuje životnost motoru. Mřížka nárazníku je vyjímatelná, což dovoluje snadnější údržbu vozidla. Nová vodorovná vnější zpětná zrcátka ve stupních výbavy Active a Dynamiv ladí s obrysy automobilu. Úplný a ničím nerušený výhled dozadu umocňuje větší pohodlí řidiče. Pohled na vozovku při couvání usnadňuje parkovací manévry nového Atose Prime i v těch nejužších mezerách, aniž by řidič musel otočit hlavu dozadu. Zadní skupinové svítilny udělují vozu zřetelně odlišný a osvěžující vzhled. Umístění kombinovaných svítilen, které ve skutečnosti tvoří dvě brzdové lampy, činí zastavení vašeho automobilu zřetelnějším. Po otevření zadních dveří nahoru odhaluje nový Atos Prime všestranný a praktický charakter. Zavazadelník je dostatečně objemný, aby pojal značné množství zavazadel. Snadnost otvírání zadních dveří, velký úhel otevření a nízko nad vozovkou umístěná podlaha zavazadelníku minimalizují námahu při nakládání a vykládání. Zadní dveře rovněž přicházejí s pohodlným madlem, za které se při zavírání zatáhne směrem dolů. Interiér Filozofie dynamiky a futuristického designu karoserie pokračuje i v interiéru. Nový Atos Prime je navržen pro pohodlnou přepravu čtyř dospělých osob. To, co však lze v novém Atosu Prime považovat za unikátní, je nedostižná kombinace prostornosti a všestrannosti. Interiér nabízí takový luxus, o jaký může jiný automobilu této velikosti může jen usilovat. Jestliže se chcete při sezení protáhnout nebo vezete zavazadla navíc, prostor není v novém Atosu Prime nikdy stísněný. Kromě větší prostornosti je interiér vybaven množstvím promyšlených nápadů, které byly navrženy pro větší potěšení z jízdy. Návrhářskými tématy interiéru jsou pohodlí a účelnost. Sedadla, místo pro nohy a nad hlavou poskytují dostatečný osobní prostor pro každého člověka. Nový Atos Prime je natolik prostorný, že v něm mohou pohodlně cestovat čtyři dospělí a jejich zavazadla. Inovace v novém Atosu Prime mění stávající měřítka ve využití prostoru. Vědecký návrh předního střešního sloupku zabezpečuje neomezený a jasný výhled ven z vozidla bez jakýchkoliv slepých míst. Ergonomické a vědecké návrhy sedadla, pohodlné umístění všech prvků řízení zajišťuje nejlepší požitek z ovládání vozu. Díky štědrému vnitřnímu prostoru, ukrytému pod kompaktní karoserií, představuje nový Atos Prime "chytrou" náhradu takzvaných větších automobilů. Jeho vnitřek si nezadá s interiérem velkoprostorového vozidla. To je kromě jiného dáno též celkovou výškou 1590 mm, která je největší v daném segmentu. Rozvor náprav, jenž je opět nejlepší v segmentu, zajišťuje dostatek místa pro nohy. Nový Atos Prime může být upraven pro přepravu kombinace cestujících a zavazadel. Obě přední sedadla lze sklopit tak, že vznikne téměř plochá poloha. Zadní sedadlo má dvojitý sklápěcí mechanismus, jenž jim dovoluje posun vpřed proti zadním partiím předních sedadel tak, že se vyplní prostor pro nohy cestujících na zadních sedadlech. Tím se maximalizuje velikost zavazadelníku. Se sedadly ve sklopené poloze nabízí nový Atos Prime oslnivých 0,989 m3 prostoru pro náklad. Navíc se zadní dveře vyznačují otvorem, který je široký a nízko položený. Výsledkem je snadné nakládání převážených předmětů. Výkonnost Nový Atos Prime dostal do vínku legendární výkonný motor 1.1 Epsilon. Vynikající vyvážení mezi výkonem a spotřebou paliva jej činí nejvhodnějším pro každodenní jízdy. Díky motoru s rovnoměrným točivým momentem v nejpoužívanějším pásmu otáček lze nový Atos Prime považovat za vhodný pro jak městský provoz, tak i jízdu po dálnici. Pohled pod kapotu nového Atosu Prime odhaluje vnitřní sílu. Zdroj její smělosti - pohonná jednotka - se vyznačuje vynikajícím vyvážením výkonu a spotřeby paliva. Řadový čtyřválec o zdvihovém objemu 1086 cm3 s dvanácti ventily dodává největší výkon 43,3 kW při 5450 ot/min a točivý moment 89,1 N.m při 2850 ot/min. Systém vícebodového vstřikování paliva MPFI (Multi-Point Fuel Injection System) společně se zdvojenými sacími ventily měří přesné množství paliva tak, aby bylo zajištěno jeho nejlepší využití v dané třídě. Unikátní systém řízení motoru EMS (Engine Management System) obsahuje pro zjednodušení oprav a údržby samodiagnostickou funkci. Optimální řízení motoru v širokém spektru provozních parametrů závisí na vlastních otáčkách motoru a algoritmu hustoty paliva. Významného snížení hmotnosti bylo dosaženo použitím zvlášť navržených plastů pro pouzdro vzduchového filtru, plášť větráku a kryt ventilů. Další snížení hmotnosti poskytuje kompaktní návrh vzduchového filtru Litinový blok motoru se vyznačuje zaobleným tvarem s optimálně umístěnými výztužnými žebry, která snižují hmotnost a navíc zajišťují vynikající odolnost proti zkrutu a pružení. Sací otvor vytváří velký vír, a tím i lepší účinnost spalovacího procesu. Poměrně velký úhel sklonu ventilů 34o a rozteč vrtání válců 72,5 mm přispívají ke kompaktnímu "balení". Účinnost spalování je dále zlepšena vysokým kompresním poměrem (9,6 : 1). Chlazení optimalizuje proudění chladicí kapaliny ve tvaru U. Převodovka Dodávka výkonu na přední kola se děje přes pětistupňovou ručně řazenou převodovku, která je etalonem pro měkký a úsporný přenos výkonu. Převodová skříň nového Atosu Prime je vysoce kompaktní a lehká jednotka zajišťující jemné a tiché řazení. Čtyřstupňová samočinná převodovka, vyznačující se kompaktním a lehkým převodovým ústrojím, vysokovýkonnostním měničem točivého momentu a hydroelektronickým řízením nabízí optimální řazení převodových stupňů pro přenos výkonu na přední kola. Řízení volnoběhu a měnič točivého momentu kluzného typu a uzavírací spojka dále zlepšují výkonnost a účinnost vozidla. Bezpečnost Smysl společnosti Hyundai Motor pro dokonalost září nejjasněji v oblasti bezpečnosti. Ta je v novém Atosu Prime nedílnou součástí celého procesu navrhování vozidla. Ultravysoce pevné dvojité nárazové výztuhy, přední deformační zóny, bezpečnostní sloupek řízení a pokročilý brzdový protiblokovací systém ABS (na přání) přispívají k tomu, že nový Atos Prime je jedním z nejbezpečnějších automobilů ve svém segmentu. Seznam bezpečnostních prvků nového Atosu Prime začíná poloskořepinovou ocelovou karoserií, která vytváří skutečnou bezpečnostní buňku pro cestující uvnitř. Skříňový rám je pro maximální tuhost a pevnost vyroben z ultrapevné oceli SPRC 35. Karoserie se vyrábí z vysoce pevné oceli, která nabízí vynikajíc pevnostní charakteristiky bez hmotnostního navýšení. Střecha vozidla, podlaha a boky byly zesíleny zvlášť vysoce pevné oceli, aby poskytly větší ochranu proti nárazu při všech typech střetů včetně toho čelního, s přesahem a bočního, jakož i při převrácení vozu a zadního střetu. V případě čelního střetu zmenšují deformace a poškození dvojice spodních předních bočních členů a příčný nosník pod přístrojovou deskou. Karoserie nového Atosu Prime kombinuje deformační zóny vpředu a vzadu s vysoce tuhou klecí pro posádku. Tím se nabízejí znamenité charakteristiky pohlcení ničivé energie nárazu. Nový Atos Prime je jediný automobil ve svém segmentu, který se pro ochranu v případě bočního nárazu vyznačuje dvojitými ultrapevnými tyčovými výztuhami. Bezpečnostní sloupek řízení zabraňuje nárazu a snižuje možnost zranění hrudi řidiče v případě čelního nárazu. Zkouška čelního a bočního střetu Nový Atos Prime absolvoval zkoušku plného čelního střetu při rychlosti 60 km/h, jakož i kolizní test s přesahem 40o. Brzdy Pokud jde o bezpečnost, Hyundai nedělá žádné kompromisy. Projevem této nekompromisní bezpečnostní filozofie jsou právě posilovačem vybavené 8palcové (20,3cm) přední kotoučové brzdy. Ventilované přední kotoučové brzdy se zabudovanými větracími otvory na obvodu zabraňují ukládání tepla na kotoučích a zlepšují životnost brzdové soustavy. Zadní brzdy v podobě samoseřizovacích bubnů samočinně vyrovnávají vůli podle toho, jak se brzdové obložení ztenčuje. To zajišťuje, že se účinnost brzd používáním nesnižuje. Osmipalcový podtlakový posilovač brzd zabezpečuje minimální úsilí k dosažení co největšího brzdného účinku. Životní prostředí Starost společnosti Hyundai o zelenější a čistější planetu není menší než její tužba po dokonalosti. Nový Atos Prime spotřebovává méně přírodních zdrojů Země než jeho konkurenti. A co víc, vysoké procento dílů nového Atose Prime je recyklovatelných. Kombinací MPFI a DLI je nový Atos Prime ohleduplnější k životnímu prostředí. Automobil je odhodlán zanechat budoucím generacím zelenou zemi. Použití třícestného katalyzátoru ve výfukovém traktu pohlcuje tři škodlivé plyny. Použití čidla klepání snižuje nejen samotné klepání, ale také nežádoucí plýtvání palivem. Použití elektronického řídicího systému EMS (Electronic Management System) rovněž přesně odměřuje potřebné množství paliva tak, aby se snížilo plýtvání. Montáž motoru na pomocných rámech snižuje vibrace a nechtěné hlukové znečištění. Společnost Hyundai nešetřila žádného úsilí pro to, aby byly komponenty nového Atose Prime recyklovatelné po uplynutí jejich životnosti. Drahé recyklovatelné plastové díly jsou opatřeny značkami složení materiálu, a tím podporují recyklaci. Použití neazbestových těsnění a brzdového obložení odstraňuje znečištění azbestem. Výrobní zařízení bylo uzpůsobeno pro snížení spotřeby přírodních zdrojů a pro svůj ekologicky ohleduplný výrobní proces získalo certifikát ISO 14001. Přílohy: ceník a výbavy vozu Aktive a Dynamic (zip - 31 kB) fotografie vozu Atos Prime (zip - 204 kB)
  • Tag : 2004, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz