Hyundai Motor News

News

Hyundai zveřejnil na detroitském autosalonu 2004 studii HCD-8 Sports Tourer

03.08.2009
Hyundai zveřejnil na detroitském autosalonu 2004 studii HCD-8 Sports Tourer (Seoul, Korea) Společnost Hyundai Motor Co. představila na Severoamerickém mezinárodním autosalonu 2004 v Detroitu svou nejnovější studii automobilu budoucnosti z Designérského a technického střediska Hyundai Kia, stylový a praktický model HCD-8 Sports Tourer. Jde o nejnovější koncept ze stylistického studia Designérského a technického střediska. Zároveň je to první vozidlo tohoto druhu, které přišlo z nového Designérského a technického střediska v Irvine (stát Kalifornie), vybudovaného za 30 mil. USD. "Automobil Hyundai HCD-8 Sports Tourer byl navržen tak, aby oslovil trh se sportovními vozy a uspokojil hodnoty a potřeby dnešních zákazníků," řekl Joel Piaskowski, šéfdesignér Designérského a technického střediska Hyundai Kia. Tým stylistů navrhl na základě marketingového výzkumu společnosti Hyundai Motor America sportovně laděný automobil tak, že nabízí více flexibility a využitelného prostoru i snadnější přístup pro cestující a zavazadla. "Koncept HCD-8 je navržen tak, aby byl vysokovýkonným vozem pro každodenní ježdění. Zároveň jsme dodrželi základní přednost Hyundai vytvářet dobrou hodnotu - ve svém tržním segmentu nabízí HCD-8 skutečně větší hodnotu," dodal Piaskowski. Koncept HCD-8 je výkladní skříní profesionálních návrhářských schopností nejmodernějšího designérského studia Hyundai světové třídy v Irvine, Kalifornie. Design "HCD-8 je koncepční stylistické kupé příští generace," řekl Chris Zarlenga, designérský manažer projektu HCD-8. "HCD-8 má spanilé, splývavé linky. Karoserie vozidla se vyznačuje robustností a tvary si zachovávají klasiku sportovního automobilu. Pracovali jsme také s plochami a linkami, které vzbuzují vnitřní vzrušení z vášně, romantiky a výkonnosti. Naaranžovali jsme grafické prvky tak, aby vyzařovaly moc, výšku a sílu," dodal Zarlenga. Vrcholem vzrušujícího designu je tříbarevný lak Balistická žlutá od Nipponu. Barvu karoserie doplňují spodní lem v antracitovém odstínu a efektní kola. Vnější ozdoby jsou ztvárněny v leštěném niklu. Interiér konceptu je opatřen sedacími plochami z dvoutónové kůže Vapor Gray, zdůrazněnými dřevěnou podlahou a věncem volantu i hlavicí řadicí páky ze dřeva a hliníku. Hliníkové ozdoby jsou zdůrazněny niklovým provedením. "Chtěli jsme zkontrastnit bohatý a luxusní interiér proti karoserii vozidla v balistické žluti," řekl Zarlenga. Architektura "HCD-8 posouvá architekturu a výbavu do krajnosti," řekl Zarlenga. "To poskytuje nové a vzrušující proporce, které mohou vyjít vstříc potřebám konceptu," vysvětlil. "Abychom zlepšili přístup k zadním sedadlům, zvětšili jsme úhel otevření dveří. Zvýšením profilu zádi i optimalizací zavazadlového prostoru jsme byli rovněž schopni dodat interiéru všestranné využití." Pro zlepšení výhledu do boků a dozadu návrháři také prodloužili tzv. Day Light Opening (designérský výraz pro boční prosklení karoserie). Dále zvětšili rozvor náprav o 100 mm, aby dosáhli proporce klasického sportovního automobilu. Styling celkově kombinuje měkké pozvolné plochy s ráznými, úzkými linkami. Výkonnost Koncept HCD-8 se svým 2,7litrovým přeplňovaným vidlicovým šestiválcem, šestistupňovou ručně řazenou převodovkou a laděným dvojitým výfukem poskytuje jízdní výkony odpovídající jeho stylingu. Pro ježdění v reálném světě si řidič může seřídit výšku vozu v rozmezí 10,2 cm díky vzduchovému pérování. Vozidlo může "sedět" nízko pro cestování velkými rychlostmi nebo zvětšit světlou výšku pro zlepšení ovladatelnosti při nevlídném počasí či umývání nebo v jakékoliv další situaci, kdy je to potřeba. HCD-8 se také vyznačuje moderním osvětlením. LPI dodávaná optika používá technologii LED (Light Emitting Diode) od firmy Osram Opto Semiconductor a ilustruje, jak budou pracovat automobilové osvětlovací systémy budoucnosti. Světlomety LED září jasněji a jsou energeticky účinnější než nynější osvětlovací systémy. Navíc se u nich předpokládá, že vydrží celou životnost vozidla. Na rozdíl od žhnoucích žárovek se výkon osvětlení LED během života nezhorší. Hodnoty značky Hyundai "Hyundai má být smělý a odlišný na automobilovém trhu, jenž není obvykle ochoten přijmout riziko. Odhodlání je rovněž základní hodnotou společnosti Hyundai, řekl Piaskowski. "Společnost se v právě osmnácti letech stala čtvrtou největší dováženou značkou v USA." "Dramatický růst značky Hyundai byl živen její smělostí a odlišností, přičemž nabízela zákazníkům větší hodnotu za nižší ceny. Nyní přecházíme na novou stylistickou úroveň," řekl Piaskowski. "HCD-8 představuje to, co by mohl být sportovní automobil příští generace se značnou Hyundai. Je troufalý a odlišný. Křižuje hranice mezi určeným cenovým bodem a tržním segmentem. Nabízí zákazníkovi alternativu k tomu očekávanému." HCD-8 také ilustruje vývoj optického charakteru Hyundai. "Vidíme HCD-8 jako nástroj stylistického objevování a vývoje," vysvětlil Zarlenga. "Tým návrhářů prověřil designérské portfolio Hyundai tak, aby měl příležitost k budování značky. Pro inspiraci použil tvář Elantry, spanilost Sonaty a výlučnost Tiburonu (na českém trhu Coupé). Vliv měl přitom rovněž vysoce kvalitní návrh interiérů nyní vyráběných automobilů Hyundai." Léty se tvář Elantry změnila tak, že je více dramatická. Stále si ale udržuje výraz hlavních světlometů ne nepodobný "staženému obočí". Spanilé linky a plochy modelu Sonata byly prodlouženy a využity tak, aby podporovaly výraz krásy a výkonu. S Tiburonem byla výlučnost rozšířena tak, aby se zvětšila celková nepřehlédnutelnost na silnici. Všechny tyto atributy stylingu Hyundai byly katalyzátorem ve vývoji designu studie HCD-8. Marketing "V USA se segment sportovních kupé považuje za stagnující či popřípadě sestupující trh," řekl Piaskowski. "Aby segment rostl, musí vozidla vyjít vstříc potřebám zákazníků. Jejich rozmanitý životní styl vyžaduje automobily s větší přístupností, větší funkčností a objemnějším zavazadlovým prostorem. HCD-8 je navržen tak, aby oslovil ,profesionály s mladým myšlením´, kteří chtějí vzhledově velké vysoce výkonné sportovní kupé s velkou funkčností, jakou potřebují," řekl Piaskowski. "Použili jsme závěrů marketingových a plánovacích studií Hyundai Motor America a zakomponovali je do sportovního cestovního automobilu HCD-8. Toto vozidlo by mohlo být první koupí nebo doplňkem do flotily rodinných vozů. Naším cílovým zákazníkem je ten, kdo má mladou mysl a vášeň pro vozy i řidičské zkušenosti," dodal Piaskowski. Technické údaje vozu Hyundai HCD-8 Sports Tourer Uspořádání: dvoudveřový sportovní cestovní vůz s pohonem předních kol Rozvor náprav: 2 633 mm Délka: 4 326 mm Šířka: 1 822 mm Výška: 1 339,5 mm   Rozchod kol vpředu/vzadu: 1 804 / 1 806 mm Kola: 9,5 x 9,5", litá Pneumatiky: Michelin Sport Pilot P225/R 40-19   Motor: přeplňovaný vidlicový šestiválec, 2,7 l, DOHC Převodovka: šestistupňová ručně řazená Pérování: nezávislé pneumatické laděné, se seřiditelnou světlou výškou   Výfuk: dvojitý, vysoce výkonný z nerezové oceli Karoserie: třívrstvý lak Balistická žluť Nippon se spodními lemy v antracitové barvě a efektními koly, poniklované ozdoby   Interiér: sedadla čalouněná dvoutónovou kůží Vapor Gray s dřevěnou podlahou, volant a hlavice řadicí páky s hliníkovými doplňky. Eloxované hliníkové ozdoby zdůrazněné niklovou povrchovou úpravou Zvláštní přednosti: osvětlení a optika LED od LPI (Light Prescription Innovations) a OSRAM Opto Semiconductor   Dodavatelé   Systém přeplňování: Alpine Developments Inc Vnější osvětlení: Light Prescription Innovations OSRAM Opto Semiconductor O Designérském a technickém středisku Hyundai Kia Kalifornské designérské středisko Hyundai (Hyundai California Design Center) bylo založen v roce 1990 pro vytváření a vývoj jak sériově vyráběných vozů, tak i špičkových stylistických studií pro automobilový trh. Z designérského střediska vzešlo několik moderních automobilů včetně tří konceptů: HCD-I, HCD-II a HCD-6. Kalifornské designérské středisko je také zodpovědné za hybridní sportovně rekreační vozidlo HCD-III, sportovně rekreační automobil Crosstour (HCD-5), luxusní sedan HCD-7 a nyní vůz HCD-8 Sports Tourer. Vliv střediska Hyundai California Design Center lze zřetelně vypozorovat na jemných linkách kupé Hyundai Tiburon (na českém trhu Coupé) první generace a sportovně rekreačního automobilu Santa Fe. Původní středisko Hyundai Design Center sídlilo v kalifornském Fountain Valley až do února 2003, kdy bylo oficiálně otevřeno nynější moderní Designérské a technické středisko Hyundai Kia v Irvine, Kalifornie. K oslavě tohoto velkolepého otevření se zúčastnil Mong-Koo Chung, předseda a CEO společnosti Hyundai Motor Company, s čestnými hosty a vybranými představiteli. Překrásné nové zařízení vytváří prostor pro více než 100 automobilových designérů, konstruktérů, modelářů a techniků. Návrhářské týmy se do nového zařízení o rozloze 8400 m2 přestěhovaly v lednu 2003. Designérské středisko je vybaveno pokročilým systémem zobrazení od firmy Blue Water Technologies, umístěným ve velké prezentační místnosti se třemi projekčními obrazovkami a dvojicí otáčecích ploch pro automobily. V horní kancelářské oblasti vytvářejí designéři a počítačoví modeláři návrhy nových vozidel a používají přitom nejpokročilejší pracovní stanice Alias/Silicone Graphic. Ve spodní pracovní oblasti je šest povrchových desek, pětiosý mlýn a další moderní dílenské vybavení pro modeláře pracující s hlínou. V novém Designérském a technickém středisku Hyundai Kia sídlí rovněž Americké technické středisko (HATCI - Hyundai America Technical Center), které je odpovědné pro všechny konstrukční činnosti Hyundai v USA. Umístění HATCI tak blízko u designérských týmů pomáhá zajišťovat nejmodernější návrhy a expertízy v automobilovém konstruktérství a je částí pokračující snahy o znamenitost Hyundai v automobilovém designu. O Hyundai Motor America Hyundai Motor America, sídlící v kalifornském Fountain Valley, je pobočnou jihokorejské společnosti Hyundai Motor Company. Společnost Hyundai Motor America je distributorem automobilů a sportovně rekreačních vozů značky Hyundai na území USA. O jejich prodej a servis se stará více než 620 dealerů. O Hyundai Motor Company Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, se postupem času rozrostla do skupiny Hyundai Automotive Group, která zahrnuje společnost Kia Motors Corp. A více než dva tucty přidružených poboček a afilací. Hyundai Motor zaměstnává téměř 50 000 pracovníků po celém světě a v prodejích za rok 2002 si zapsal částku 21,94 mld. USD. Motorová vozidla značky Hyundai se prodávají ve 166 zemích prostřednictvím 4504 dealerů. Další informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích výrobcích lze nalézt na Internetu na www.hyundai-motor.com. Stručné informace o konceptech řady HCD HCD-1 Dvousedadlová studie sportovního vozu. Představila se na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1992. První vozidlo navržené v Kalifornském designérském studiu Hyundai. HCD-II Unikátní třímístné sportovní kupé s uspořádáním sedadel 2 + 1. Uvedeno na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1993. HCD-III Všestranné vozidlo s pohonem všech kol s terénními schopnostmi, podobné jízdními vlastnostmi a ovládáním běžnému silničnímu automobilu. HCD-III měl světovou premiéru na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1995. HCD-IV (Santa Fe) Studie sportovně rekreačního automobilu Hyundai Santa Fe se představila na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v lednu 1999 jako sportovně rekreační vozidlo na základě běžného automobilu. Sériové provedení Santa Fe s pohonem předních a všech kol (4WD) přišlo do prodeje v roce 2000 jako vozidlo modelového roku 2001. HCD-V Crosstour Crosstour, představený na autosalonu v Chicagu během února 2000, je víceúčelový sedan. Byl navržený jako alternativní automobil k tradičním sportovně rekreačním vozidlům. HCD-6 Roadster Když se Hyundai HCD-6 představil na autosalonu v Chicagu v únoru 2001, byl pojmenován "exotickým automobilem". Hyundai HCD-6 Roadster je dvousedadlový roadster s mnoha unikátními prvky. HCD-7 Luxury Sedan Luxusní čtyřdveřový sedan značky Hyundai, jenž byl zveřejněn v únoru 2002 na autosalonu v Chicagu, poskytl pohled na to, co by mohl být další krok jihokorejské společnosti po luxusním sedanu XG350. HCD-8 Sports Tourer Od svého založení v roce 1990 vytvořilo Kalifornské designérské středisko Hyundai sedm vynikajících, přitažlivých konceptů. Číslo osm, zahajující novou éru vozidel HCD, je první model navržený v novém Designérském a technickém středisku Hyundai Kia, vybudovaném v kalifornském Irvine za 30 mil. USD. Koncept HCD-8 absolvoval světovou premiéru 5. ledna 2004 na Severoamerickém mezinárodním autosalonu v Detroitu. Přílohy: fotografie konceptu vozu HCD-8 (zip - 191 kB)
  • Tag : 2004, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz