Hyundai Motor News

News

Hyundai Santa Fe přichází s novinkami

03.08.2009
  Hyundai Santa Fe přichází s novinkami Nejprodávanějším modelem kategorie vozů pro volný čas v ČR se v uplynulém roce stal Hyundai Santa Fe. Celkem se pro něj rozhodlo 465 zákazníků. Pozici nejprodávanějšího modelu SUV si chce pohledný robustní vůz udržet i v letošním roce, přispět k tomu by mělo i jeho modernizované provedení, které nyní přichází do prodeje. Nový motor   Dosud si zájemce o Hyundai Santa Fe mohl vybrat ze tří motorů dokonale sladěných s charakterem vozidla. Šlo o zážehový čtyřválec 2,4i 16V s nejvyšším výkonem 107 kW, výkonný zážehový šestiválec 2,7i V6 24V poskytující celých 127 kW a úsporný i pružný přeplňovaný vznětový motor 2,0 CRDi s 83 kilowatty nejvyššího výkonu. Nyní nabídku rozšiřuje ještě výkonnější vznětový agregát 2,0 CRDi VGT (92 kW), který vznikl dalším vývojem zmíněného motoru. Označení VGT (Variable Geometry Turbocharger) přitom znamená, že motor je vybaven novým turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek.   Co je a jak pracuje VGT?   Základem pro nový motor se systémem VGT je přeplňovaný vznětový motor 2,0 CRDi, který kromě modelu Santa Fe "pracuje" například také v osobním modelu střední třídy Elantra. Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail systému Bosch je motor pružný, tichý a úsporný.     V modernizovaném modelu Santa Fe je však turbodmychadlo dvoulitru vybaveno proměnnou geometrií statoru. V závislosti na zatížení motoru dochází k natáčení takzvaných rozváděcích lopatek. Tento systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla již v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla je možné výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Může za to nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které je v daném okamžiku k dispozici.     Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem.   Výhody tohoto motoru   Výsledkem technického zlepšení je podstatné zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Vyjádřeno přesnými hodnotami: standardní varianta motoru 2,0 CRDi má výkon 83 kW (113 k) při otáčkách 4000 min-1 a její točivý moment vrcholí hodnotou 255 N.m při otáčkách 2000 min-1, zatímco nová varianta se systémem VGT má nejvyšší výkon celých 92 kW (125 k) též při 4000 otáčkách a hlavně vyšší točivý moment. Ten dosahuje špičkové hodnoty 285 N.m při v širokém rozsahu otáček 1950 až 2600 min-1.     Vyšší výkon, ještě lepší pružnost a zvýšení akcelerace motoru 2,0 CRDi VGT se samozřejmě odrazily i na jízdních výkonech modelu Hyundai Santa Fé: z klidu na 100 km/h zrychluje za 13,0 s (původní varianta za 14,6 s) a dosahuje rychlostního maxima 171 km/h (dříve 166 km/h). Skvělým výsledkem konstruktérů značky Hyundai je, že při vyšším výkonu má nový motor 2,0 CRDi VGT nižší spotřebu paliva - v kombinovaném režimu 7,5 litru na 100 km (dříve 7,6 l/100 km). Kromě pětistupňové manuální bude i nový turbodiesel nabízen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou.   Nový pohon všech kol   Velkou výhodou modelu Hyundai Santa Fe je jeho pohon všech čtyř kol, který mu zajišťuje skvělé jízdní vlastnosti v terénu i na silnici. Ten byl nyní také výrazně modernizován.     Dosud používaná varianta systému spočívala na mechanickém principu, přičemž o rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu se staral mezinápravový diferenciál s viskozní spojkou. Nyní tuto funkci plní elektronicky ovládaná lamelová spojka integrovaná v tělese zadního diferenciálu. Při plynulé jízdě za dobrých adhezních podmínek jsou poháněna přední kola vozu, avšak v případě jízdy po kluzkém povrchu nebo při prudké akceleraci se na zadní nápravu přenáší až 50 procent výkonu. O sepnutí lamelové spojky rozhoduje její vlastní elektronická řídicí jednotka, která sleduje údaje ze senzorů sledujících polohu škrticí klapky (tedy úroveň sešlápnutí plynového pedálu), rozdíl otáček přední a zadní nápravy a rychlost otáčení každého jednotlivého kola a úhel natočení volantu.     Na základě získaných informací může řídicí jednotka včas připojit pohon zadní nápravy při prudké akceleraci aby nedocházelo k prokluzu předních kol, odpojit jej při otáčení vozu aby nedocházelo k nežádoucímu napružení pohonné soustavy či jej opět připojit ve chvíli, kdy vůz vjede na kluzký povrch a přední kola se začnou protáčet. Důležitým výsledkem nahrazení mezinápravového diferenciálu s viskozní spojkou elektronicky ovládanou spojkou je snížení pasivních odporů poháněcí soustavy, a tím i snížení spotřeby paliva a zlepšení akcelerace a především zkrácení doby nutné na aktivaci systému.   Nové ceny   Mezi zákazníky si vozy značky Hyundai získali vysoké renomé i atraktivní politikou cen - za dobrou cenu nabízejí vysoký standard výbavy, jízdního pohodlí i míry užitku. To platí zcela i v případě modelu Hyundai Santa Fe.     Prodejní ceny začínají totiž již na atraktivních 729 900 korunách, to v případě, že se zákazník rozhodne pro provedení s motorem 2,4i Country. Přitom bohatá standardní výbava byla zachována a v základu tak Santa Fe má například antiblokovací systém brzd ABS s EBD, přední a boční airbagy pro řidiče i spolujezdce, imobilizér, posilovač řízení, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, manuální klimatizaci, alarm systém, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, šest reproduktorů s přípravou pro rádio, disky z lehkých slitin, přední mlhová světla, střešní ližiny, vnější zrcátka v barvě vozu a podobně.     Úpravu ceny směrem dolů mají i další modely - provedení s motorem 2,7i V6 24V Country je nyní nabízeno za 849 900 korun (s tempomatem, automatickou klimatizací, ukazatelem vnější teploty a automatickou převodovkou ve standardní výbavě navíc), základní dieselová jednotka 2,0 CRDi Country za 799 900 korun. S novým motorem 2,0 CRDi VGT ve výbavě Country Plus (ve standardu navíc s automatickou klimatizací a ukazatelem vnější teploty) pak stojí model Santa Fe atraktivních 849 900 korun. Modernizovaný model je již v prodejní síti značky Hyundai v České republice v prodeji.
  • Tag : 2003, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz