Hyundai Motor News

News

Nový motor 2,0i CVVT pro Hyundai Coupe

03.08.2009
  Nový motor 2,0i CVVT pro Hyundai Coupe Že zlepšovat se dá i dokonalé, potvrzují změny, které od nynějška nabízí atraktivní dvoudveřový sportovní model Hyundai Coupe. Ten je v současné generaci od jara roku 2002 nabízen alternativně s dvojicí pohonných jednotek - čtyřválcem 2,0i 16V o výkonu 101,5 kW kombinujícím vysoký výkon, sportovní charakteristiku s dobrou ekonomikou provozu a šestiválcem 2,7i V6 24V o výkonu 123 kW určeném zájemcům o nekompromisní dynamiku jízdy. Slabší z motorů nyní prodělal významné úpravy, díky nimž se jeho výkon zvýšil na 105,1 kW a došlo i ke zlepšení celé řady dalších parametrů. Agregát nyní nese označení 2,0i CVVT (Continously Variable Valve Timming), což značí, že motor je nově vybaven technologií plynule proměnného časování ventilů. Tento systém přinesl zlepšení všech parametrů pohonné jednotky - maximálním výkonem a průběhem točivého momentu počínaje a spotřebou paliva a čistotou emisí konče. Konkrétně systém CVVT přinesl zvýšení výkonu motoru na 105,1 kW při otáčkách 6000 min-1 a točivého momentu na 186,3 N.m při otáčkách 4500 min-1. Díky tomu lze nyní s dvoulitrovým kupé jet až 208 km/h, a co je asi nejzajímavější - se spotřebou paliva nižší než dřív. Coupe s motorem 2,0i CVVT v mimoměstském provozu spotřebuje pouhých 6,4 litru benzínu na 100 km. Jak takového zlepšení motoru v automobilce Hyundai dosáhli? Systém CVVT Šestnáctiventilový čtyřválec 2,0i je zástupcem rodiny agregátů Beta, přičemž toto označení ukazuje na již druhou generaci pohonných jednotek vyvinutých v rámci vlastního vývoje automobilky Hyundai. Nyní byl doplněn o vyspělý systém plynule proměnného časování sacích ventilů, který dále všestranně rozvíjí jeho kvality. Časování ventilového rozvodu je jedním z hlavních parametrů určujících výslednou charakteristiku agregátu.   Jiné nastavení je potřeba pro výrazný zátah z nízkých otáček, který je třeba například v městském provozu, další nastavení zase přináší výrazný výkon ve vysokých otáčkách, jenž je třeba pro svižnou jízdu po dálnicích. U pevných ventilových rozvodů tak konstruktéři vždy musí volit kompromis, protože daní za skvělý špičkový výkon by byl neochotný rozběh motoru z nízkých otáček, naopak dobrý tah odspoda by pak byl vykoupen neochotným vytáčením motoru. Řečeno jednou větou, je pevné nastavení ventilového rozvodu faktorem limitujícím pružnost zážehových motorů. Konstrukce Optimální plnění motoru v širokém rozsahu otáček dané plynule měnícím se okamžikem otevření a uzavření sacích ventilů je snem konstruktérů již dlouho. Automobilka Hyundai vyvinula systém sdružený v kompaktní jednotce montované na konci výfukového vačkového hřídele. Rozvodový řemen v případě motoru 2,0i 16V pohání pouze výfukový vačkový hřídel - pohon sacího vačkového hřídele je zajišťován řetězem, který na druhé straně motoru oba hřídele spojuje.   U motoru 2,0i CVVT zde přibyla jednotka proměnného časování, která v závislosti na otáčkách vyvolává úhlové pootočení řetězového kola vůči výfukovému vačkovému hřídeli. A jelikož tímto řetězovým kolem je poháněn sací vačkový hřídel, můžeme zde mluvit o jeho relativním natáčení vůči výfukovému vačkovému hřídeli, či chcete-li vůči samotnému klikovému hřídeli. Přínosy Jednotka proměnného časování je řízena tlakem oleje, jenž je regulován solenoidovým ventilem pracujícím na základě pokynů elektronické řídicí jednotky. Systém CVVT přinesl zvýšení nejvyššího výkonu motoru na 105,1 kW při otáčkách 6000 min-1 (dříve 101,5 kW při 6000 min-1) a zvýšení točivého momentu, jenž nyní vrcholí hodnotou 186,3 N.m při otáčkách 4500 min-1 (dříve 181,4 N.m při 4500 min-1). To se samozřejmě pozitivně projevilo na dynamice vozidla, když například jeho nejvyšší rychlost se zvýšila z 205 na 208 km/h. Řidič však hlavně pocítí výraznější odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu v širokém spektru otáček. Zvýšení účinnosti agregátu zavedením proměnného časování ventilů je natolik výrazné, že i přes vyšší maximální výkon spotřeba paliva v normovaných cyklech poklesla. Hyundai Coupe s motorem 2,0i CVVT v mimoměstském provozu spotřebuje pouhých 6,4 litru benzínu na 100 km (dříve 6,6 l/100 km), v kombinovaném režimu pak 8,0 litru na 100 km (dříve 8,4 litru) a ani ve městském provozu jeho spotřeba nepřesáhne hodnotu 10,9 l/100 km (dříve 11,4 litru). Cena I když technické zlepšení s sebou vždy provází i navýšení ceny, v případě značky Hyundai to neplatí. Model Coupe s novým motorem 2,0 CVVT totiž začíná na 649 900 korunách.
  • Tag : 2003, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz