Hyundai Motor News

News

Hyundai-dobré jméno pro auto

03.08.2009
  Hyundai-dobré jméno pro auto 1. Postavení na trhu   Jihokorejská automobilka Hyundai působí na českém trhu sice už bezmála deset let, ale její postavení na trhu dlouho neodpovídalo skutečnému potenciálu, který může zákazníkům nabídnout. To vše se jakoby mávnutím kouzelného proutku změnilo v dubnu 2001, kdy vedení korejské automobilky pověřilo zastoupením značky na českém trhu novou společnost Hyundai Motor CZ. Ta v čele s generálním ředitelem ing. Richardem Kopečným na trh vrhla velmi energicky a jen v prvním (neúplném) roce své činnosti dosáhla velmi dobrých výsledků: zvýšila prodejnost osobních vozů o 21 procent a v kategorii užitkových automobilů dokonce o 107 procent. To vše ještě při omezené nabídce modelů, neúplné dealerské síti a nepříznivých ekonomických podmínkách toho roku. Dnes se už značka automobilů Hyundai nevyslovuje s despektem, spíše naopak, stává se respektovaným a obávaným soupeřem všech zavedených značek. Je to vlastně přirozené, protože prestiž automobilů Hyundai roste na celém světě a není důvod, aby tomu bylo v České, potažmo Slovenské republice jinak. Odpovídá to i šíři nabídky, protože není dnes víceméně automobilové kategorie, v nímž by nebyl Hyundai nějakým modelem zastoupen. V segmentu malých vozů je to prodejní bestseller Hyundai Getz, v nižší střední třídě typ Accent, ve střední pak Elantra a sedan Sonata a konečně ve vyšší střední třídě model XG. Reprezentativní nabídku má Hyundai i ve speciálních segmentech - v kategorii MPV nabízí modely Matrix a Trajet, ve třídě off-road vozy Santa Fe a Terracan, ve sportovním segmentu pak rychlý Hyundai Coupe. A to není zdaleka všechno: zapomenout se nesmí ani na užitkové vozy H-1, které se vyrábějí také v osobních verzích a dokonce i s pohonem všech čtyř kol. Hyundai má dnes mezi konkurencí jednu z nejmladších modelových nabídek, designově velmi progresivních a přitažlivých. Zákazníky vozy s tradičním H na přídi pak dokážou přesvědčit vysokou kvalitou zpracování, dostatečnou šíří motorových pohonů a karosářských variant, velmi bohatou výbavou už v základních provedeních, samozřejmě i jízdními a provozními vlastnostmi, zárukami a v neposlední řadě velmi atraktivní cenou. V loňském roce skončila značka Hyundai na českém trhu mezi dováženými vozy devátá, v kategorii vozů SUV se dokonce stala s modelem Santa Fe nejprodávanější značkou, v prestižním segmentu sportovních vozů pak s modelem Coupe třetím nejžádanějším vozem a velmi příznivý trend podpořila i umístěním na třetím místě novinka Getz v odborné anketě Auto roku 2003 v České republice. Celkový růst prodejů značky Hyundai na českém trhu se v roce 2002 zvýšil o téměř 95 procent v porovnání s výsledky za rok 2001. Podíl na celkovém trhu má Hyundai 2,57 % a směle lze tedy tvrdit, že je značkou s největším nárůstem na trhu mezi všemi automobilovými značkami v roce 2002 (čísla zahrnují jak osobní, tak lehké užitkové automobily). V tomto trendu společnost Hyundai Motor CZ pokračuje i v letošním roce, kdy bylo prodáno již 1.637 aut a podíl na trhu činí 3,1%. Toto představuje 80% nárůst prodejů v období 1-4/2003 oproti stejnému období loňského roku . Dále o tom svědčí i celá řada novinek, které během letošního roku Hyundai uvádí a uvede. Především ale Hyundai poskytuje od 1. 1. 2003 na všechny své vozy tříletou smluvní záruku a to bez omezení počtu ujetých kilometrů ( tato záruka je poskytována u vozů vyrobených v roce 2003 a u všech modelů Getz, ostatní modely vyrobené před rokem 2003 mají záruku 3 roky nebo 100.000 ujetých kilometrů). 2. Novinky letošního roku   Jednou z velkých předností korejské automobilky Hyundai je šíře její modelové nabídky. Víceméně v každém automobilovém segmentu má značka svého zástupce, a tak dokáže uspokojit i hodně náročné zákazníky. V kalendářním roce 2003 Hyundai nepředstavuje ve své modelové řadě žádnou zásadní novinku, přesto je její nabídka díky mnoha dílčím změnám stále nová a atraktivní. Accent Model řadící se do kategorie nižší střední třídy, prodělal letos důkladnou modernizaci. Accent přišel s výrazně pozměněným designem karosérie, atraktivnějším a kvalitněji působícím interiérem, s jinak naladěnou řídicí elektronikou motorů, s převody upravenými ve prospěch ekonomiky provozu a také s bohatší výbavou. Novinkou je rovněž zavedení unikátní tříleté záruky bez omezení počtu kilometrů a příznivá pořizovací cena začínající už na 299 900 korunách. Model Accent je v České republice nabízen ve třídvéřovém a pětidvéřovém provedení hatchback. Příď i záď modelu je nová, zachován zůstal víceméně pouze jeho boční profil. Nová přední kapota má nyní výrazně prolisovanou střední část, která se svažuje směrem k výrazné mřížce chladiče a má chromovaný lem. Nově zkonstruované světlomety s čirou optikou obsahují oválné ukazatele směru. Kompletně jiné jsou také zadní partie modelu, na nichž sdružené svítilny zasahují hluboko do blatníků, zadní výklopné dveře mají jasně definovanou odtrhovou hranu. Nově pojatá přední a zadní část vozu ovlivnila i celkové rozměry modelu Hyundai Accent. Délka hatchbacku se proti předešlému modelu Accent zvětšila o 15 mm na celkových 4215 mm, šířka o 10 mm na 1680 mm, zatímco výška 1395 mm (u vznětového motoru 1405 mm) a rozvor náprav 2440 mm zůstaly beze změn. Odlišnosti nabízí nový Accent rovněž ve svém interiéru - přepracovaná je zčásti přístrojová deska, na bocích opěradel předních sedadel se nově nacházejí kapsy pro uložení drobností, místo jednoho výsuvného držáku na nápoje jsou nyní na středovém panelu palubní desky dva a již v základní výbavě nalezne spolujezdec na druhé straně své sluneční clony kosmetické zrcátko. V přístrojovém štítu se může jako součást volitelné výbavy nacházet palubní počítač. Pozornost byla věnována tichému a snadnému zavírání dveří automobilu, což se bezezbytku podařilo i v případě těch zadních výklopných. Pro pohon nového modelu Hyundai Accent si lze zvolit ze dvou zážehových motorů (1,3 a 1,6 litru) a jednoho přeplňovaného vznětového motoru (1,5 CRDi). Novým agregátem je benzínový čtyřválec 1,6i MPI DOHC 16V o výkonu 77 kW při 5800 min-1. Tento moderní motor, jehož kladné vlastnosti již byly oceněny v modelech Elantra, Matrix a Getz, je na českém trhu určen výhradně pro pohon modelu Accent Sport 3D. Z klidu na 100 km/h toto provedení zrychluje za 10,3 s, dosahuje nejvyšší rychlosti 190 km/h a k tomu mu v průměru stačí pouhých 6,9 litru benzínu na 100 kilometrů. Úprav doznal i druhý benzínový agregát 1,3 litru - jeho maximální výkon byl úpravou řídicí jednotky snížen na 62 kW dosahovaných při 5500 otáčkách za minutu, zároveň však byl u něj prodloužen stálý převodový poměr rozvodovky, takže klesla úroveň otáček motoru při konstantní rychlosti jízdy, čímž se snížila spotřeba paliva a naopak zvýšila maximální rychlost vozu. Kombinovaná spotřeba paliva tak nyní činí jen 6,2 litru na 100 kilometrů jízdy, maximální rychlost je celých 173 km/h a na zrychlení z klidu na 100 km/h mu stačí čas 12,4 s. Tříválcový turbodmychadlem přeplňovaný moderní vznětový motor s přímým vstřikováním paliva systémem Common Rail, který se ukrývá pod označením 1,5 CRDi, má dvanáctiventilový rozvod a zdvihový objem válců 1493 cm3. Jeho nejvyšší výkon je 60 kW při 4000 min-1 a vrchol točivého momentu 184 N.m je dosahován v širokém rozsahu otáček 1900 až 2600 min-1. Průměrná spotřeba nafty u tohoto motoru přitom na každých 100 km činí v průměru 5,5 litru, když dokáže vyvinout maximální rychlost až 170 km/h a z klidu na 100 km/h zrychluje za 14,0 s. Charakteristickým rysem nového modelu Hyundai Accent je bohatá standardní výbava. Již základní provedení 1,3i Elegance za 299 900 Kč obsahuje ve standardu posilovač řízení, dvojici čelních airbagů, elektricky ovládaná přední i zadní boční okna, elektricky ovládaná a vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání a přípravu pro autorádio se čtyřmi reproduktory. Za 9 900 Kč lze u modelu Accent výbavu rozšířit o Sadu Plus, čímž získává elektrickou anténu, přední mlhová světla, otáčkoměr, palubní počítač, zadní střední tříbodový bezpečnostní pás, zadní střední opěrka hlavy a tónovaná skla. Za příplatek 39 900 Kč je dále možno získat obsáhlý paket výbavy čítající manuálně ovládanou klimatizaci, systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdných sil mezi nápravy EBD a boční airbagy. U třídveřového provedení 1,6i 16V Sport pak příplatková výbava čítá prakticky pouze metalický lak za příznivých 9 000 Kč, jelikož vše jmenované, včetně Sady Plus, je zde ve standardu. Popsaná bohatá výbava, atraktivní design, ojedinělá záruka na celý vůz po dobu tří let bez omezení počtu najetých kilometrů, vysoká kvalita a solidní vnitřní prostornost (například zavazadlový prostor má objem od 321 do 859 litrů) činí z vozu Hyundai Accent jednu z nejvýhodnějších nabídek v nižší střední třídě (segmentu C). Santa Fe Nejprodávanější model SUV v loňském roce se do dalšího roku své existence vybavil především technickými vylepšeními. Dosud si zájemce o Hyundai Santa Fe mohl vybrat ze tří motorů dokonale sladěných s charakterem vozidla. Šlo o zážehový čtyřválec 2,4i 16V s nejvyšším výkonem 107 kW, výkonný zážehový šestiválec 2,7i V6 24V poskytující celých 127 kW a úsporný i pružný přeplňovaný vznětový motor 2,0 CRDi s 83 kW nejvyššího výkonu. Nyní nabídku rozšiřuje ještě výkonnější vznětový agregát 2,0 CRDi VGT (92 kW), který vznikl dalším vývojem zmíněného motoru. Označení VGT (Variable Geometry Turbocharger) přitom znamená, že motor je vybaven novým turbodmychadlem s variabilní geometrií rozváděcích lopatek. Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail je motor pružný, tichý a úsporný. V modernizovaném modelu Santa Fe je však turbodmychadlo dvoulitru vybaveno proměnnou geometrií statoru. V závislosti na zatížení motoru dochází k natáčení takzvaných rozváděcích lopatek. Tento systém označovaný zkratkou VGT zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla již v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla je možné výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Může za to nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které je v daném okamžiku k dispozici. Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem. Výsledkem technického zlepšení je podstatné zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Vyjádřeno přesnými hodnotami: motor 2,0 CRDi VGT má nejvyšší výkon 92 kW při 4000 otáčkách a hlavně nejvyšší točivý moment 285 N.m při v širokém rozsahu otáček 1950 až 2600 min-1. Vyšší výkon, ještě lepší pružnost a zvýšení akcelerace motoru 2,0 CRDi VGT se samozřejmě odrazily i na jízdních výkonech modelu Hyundai Santa Fe: z klidu na 100 km/h zrychluje za 13,0 s a dosahuje rychlostního maxima 171 km/h. Skvělým výsledkem konstruktérů značky Hyundai je, že při vyšším výkonu má nový motor 2,0 CRDi VGT nižší spotřebu paliva - v kombinovaném režimu 7,5 litru na 100 km. Kromě pětistupňové manuální bude i nový turbodiesel nabízen se čtyřstupňovou automatickou převodovkou. Výrazné modernizace se u současného modelu Santa Fe dočkal rovněž pohon všech čtyř kol, zajišťující mu skvělé jízdní vlastnosti v terénu i na silnici. Při plynulé jízdě za dobrých adhezních podmínek jsou poháněna přední kola vozu, avšak v případě jízdy po kluzkém povrchu nebo při prudké akceleraci se na zadní nápravu přenáší 50 procent výkonu. O sepnutí lamelové spojky rozhoduje její vlastní elektronická řídicí jednotka, která sleduje údaje ze senzorů sledujících polohu škrticí klapky, rozdíl otáček přední a zadní nápravy, rychlost otáčení každého jednotlivého kola a úhel natočení volantu. Na základě získaných informací může řídicí jednotka včas připojit pohon zadní nápravy a po pominutí nebezpečné situace ji zase odpojit. Důležitým výsledkem nahrazení mezinápravového diferenciálu s viskozní spojkou elektronicky ovládanou spojkou, je snížení pasivních odporů poháněcí soustavy, a tím i snížení spotřeby paliva, zlepšení akcelerace a především zkrácení doby nutné na aktivaci systému. Model Hyundai Santa Fe si získal vysoké renomé i atraktivní politikou cen - za dobrou cenu nabízí vysoký standard výbavy, jízdního pohodlí i míry užitku. Prodejní ceny začínají již na atraktivních 729 900 korunách, to v případě, že se zákazník rozhodne pro provedení s motorem 2,4i Country. Přitom bohatá standardní výbava byla zachována a v základu tak Santa Fe má například antiblokovací systém brzd ABS s EBD, přední a boční airbagy pro řidiče i spolujezdce, imobilizér, posilovač řízení, výškově stavitelný volant a sedadlo řidiče, otáčkoměr, elektrické ovládání bočních oken vpředu i vzadu, elektrické ovládání vnějších zpětných zrcátek s vyhříváním, manuální klimatizaci, alarm systém, dálkově ovládané centrální zamykání, tónovaná skla, šest reproduktorů s přípravou pro rádio, disky z lehkých slitin, přední mlhová světla, střešní ližiny, vnější zrcátka v barvě vozu a podobně. S novým motorem 2,0 CRDi VGT ve výbavě Country Plus (ve standardu navíc s automatickou klimatizací a ukazatelem vnější teploty) pak stojí model Santa Fe atraktivních 849 900 korun. U modelu Santa Fe je možnost odpočtu DPH. XG Plánovaným faceliftem prošel rovněž luxusní sedan vyšší střední třídy Hyundai XG 3,5i V6. Přitom cílem provedené modernizace bylo ještě lépe vyhovět vkusu evropských zákazníků a splnit jejich požadavky na komfort i dynamiku. Nejvýraznější odlišností nového modelu XG jsou boční směrová světla zabarvená stříbrně, stejně čiré krycí sklo mají přední mlhové světlomety. Stylisticky přepracovány byly rovněž zadní sdružené světlomety. Kolem vozu se stejně jako dříve táhne chromovaná ochranná lišta, která však vpředu nyní spočívá na zcela přepracovaném nárazníku. Součástí standardní dodávky jsou nová šestnáctipalcová litá kola obutá do pneumatik o rozměru 205/60 VR16. Vůz je možno objednat ve dvou pastelových a v osmi metalických barvách. Největší změnou v interiéru nového modelu XG je přístrojová deska, jejíž jasně svítící ukazatele jsou zárukou bezkonkurenční čitelnosti. Přepracován byl rovněž displej palubního počítače umístěný na středovém panelu a některé komfortní prvky, které byly doplněny zcela nově. Jde zejména o automatické stěrače ovládané dešťovým senzorem, příčně i podélně elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52. Bezpečnostní výbava zahrnuje 4 airbagy včetně bočních a čidlo zatížení sedadla spolujezdce. Pokud na něm nikdo nesedí, dojde při případném nárazu pouze k aktivaci vzduchových vaků na straně řidiče, čímž se snižují náklady na opravu vozidla. Kromě zmíněných prvků je součástí standardní výbavy ještě systém ABS s elektronickým rozdělováním brzdné síly na nápravy EBD, protiprokluzový systém TCS a dále třeba elektricky nastavitelná sedadla řidiče i spolujezdce s pamětí (včetně nastavení vnějších zpětných zrcátek), tempomat, příprava pro autorádio se šesti reproduktory, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace s čidlem znečištění vzduchu přepínajícím samočinně na jeho vnitřní cirkulaci a mnoho dalších prvků. Reprezentativní model XG se chlubí rovněž novou pohonnou jednotkou. Vidlicový šestiválec 3,5 V6 24V dosahuje nejvyššího výkonu 145 kW při 5500 otáčkách za minutu, vynikajícího točivého momentu 292 N.m při 3500 min-1. To všechno modelu zaručuje ve spojení s pětistupňovou elektronicky řízenou převodovkou s možností sekvenční volby sportovní zrychlení z klidu na 100 km/h za 8,6 s (!) a nejvyšší rychlost 230 km/h. Převodové ústrojí je elektronicky řízeno a jeho hydraulický měnič se při vyrovnané jízdě vyšší rychlostí uzamyká, aby se zamezilo ztrátám daným jeho prokluzem. Převodovka je vybavena spínačem, jímž lze zvolit sportovní mód řazení více využívající vyšších otáček motoru. Kromě nové pohonné jednotky bude zákazníky lákat také mimořádně bohatá standardní výbava, v níž nechybí ani prvky, jež jsou u konkurentů vždy za příplatek. Jde třeba o kožené čalounění sedaček, stěrače ovládané dešťovým senzorem, příčně i podélně elektricky nastavitelný dřevem vykládaný volant či navigační systém Blaupunkt DX-R 52, se softwarem pro Českou republiku. Cena vlajkové lodi značky Hyundai byla na českém trhu stanovena na bezkonkurenčních 989 900 korunách. Coupe Hodně nového nabízí také atraktivní dvoudveřový sportovní model Hyundai Coupe. Ten je v současné generaci od jara roku 2002 nabízen alternativně s dvojicí pohonných jednotek - čtyřválcem 2,0i 16V o výkonu 101,5 kW kombinujícím vysoký výkon, sportovní charakteristiku s dobrou ekonomikou provozu a šestiválcem 2,7i V6 24V o výkonu 123 kW určeným zájemcům o nekompromisní dynamiku jízdy. Slabší z motorů nyní prodělal významné úpravy. Pohonný agregát nyní nese označení 2,0i CVVT (Continously Variable Valve Timming), což značí, že motor je nově vybaven technologií plynule proměnného časování ventilů. Jízdní dojmy tak nyní zprostředkovává jednotka proměnného časování, která v závislosti na otáčkách vyvolává úhlové pootočení (sací vačky vůči vůči výfukové vačce). Jednotka proměnného časování je pak řízena tlakem oleje, jenž je regulován solenoidovým ventilem pracujícím na základě pokynů elektronické řídicí jednotky. Systém přináší vozu především zlepšení všech jízdních parametrů, maximálním výkonem a průběhem točivého momentu počínaje a spotřebou paliva a čistotou emisí konče. Konkrétně systém CVVT přinesl zvýšení nejvyššího výkonu motoru na 105,1 kW při otáčkách 6000 min-1 (dříve 101,5 kW při 6000 min-1) a zvýšení točivého momentu, jenž nyní vrcholí hodnotou 186,3 N.m při otáčkách 4500 min-1 (dříve 181,4 N.m při 4500 min-1). To se samozřejmě pozitivně projevilo na dynamice vozidla, když například jeho nejvyšší rychlost se zvýšila z 205 na 208 km/h. Řidič však hlavně pocítí výraznější odezvu motoru na sešlápnutí plynového pedálu v širokém spektru otáček. Zvýšení účinnosti agregátu zavedením proměnného časování ventilů je natolik výrazné, že i přes vyšší maximální výkon spotřeba paliva v normovaných cyklech poklesla. Hyundai Coupe s motorem 2,0i CVVT v mimoměstském provozu spotřebuje pouhých 6,4 litru benzínu na 100 km (dříve 6,6 l/100 km), v kombinovaném režimu pak 8,0 litru na 100 km (dříve 8,4 litru) a ani ve městském provozu jeho spotřeba nepřesáhne hodnotu 10,9 l/100 km (dříve 11,4 litru). I když technické zlepšení s sebou vždy provází i navýšení ceny, v případě značky Hyundai to neplatí. Model Coupe s novým motorem 2,0 CVVT totiž začíná na dosavadních 649 900 korunách. 3. Prodej   Cílem značky na českém trhu pro rok 2003 je být zase o něco úspěšnější než v tom předchozím. To se zatím daří bezezbytku plnit. Například v dubnu Hyundai dosáhl dalšího prodejního rekordu ve své historii, když bylo prodáno rekordních 503 osobních a lehkých užitkových vozů, čímž Hyundai obsadil 8. místo v sestavovaném prodejním žebříčku ČR. Značka si tím výrazně upevnila své místo v první desítce. Konkrétně - v období od ledna do dubna 2003 se v České republice prodalo 1637 nových osobních a lehkých užitkových vozů Hyundai, což představuje nárůst 80,1 % oproti roku 2002. Tržní podíl za stejné období činí 3,1 %. Prodeje značky Hyundai v květnu letošního roku dosáhly dalšího rekordu. V tomto měsíci bylo prodáno 541 osobních a lehkých užitkových vozů a tím došlo k navýšení o celých 60% oproti stejnému období loňského roku. Nejprodávanějším modelem značky Hyundai je stále jednoznačně model Getz, který je zároveň třetím nejprodávanějším vozem v kategorii malých vozů a v dubnu byl dokonce třetím nejprodávanějším dováženým vozem vůbec. Velmi oblíbené jsou rovněž rodinné vozy Accent, Elantra a SUV model Santa Fe. K výsledným prodejům rovněž přispěly modernizace karoserií modelu Accent a luxusní limuzíny XG, stejně tak jako technické zlepšení u motoru vozu Santa Fe 2,0 CRDi VGT. Nejvýraznější navýšení ovšem Hyundai zaznamenal v oblasti lehkých užitkových vozů, když v dubnu 2003 bylo prodáno o 147,6 procenta více vozů než za stejné období loňského roku. Velmi významným úspěchem je také umístění na sedmé příčce v kategorii osobních vozů. Celkově tedy Hyundai získal v dubnu 3,3% podíl na trhu osobních i lehkých užitkových vozů. 4. Bestseller v každém ohledu   Na českém trhu je zcela přesvědčivě nejprodávanějším modelem značky Hyundai vůz Hyundai Getz. Pohledný tří- či pětidvéřový hatchback reprezentuje značku v kategorii malých vozů, kde je značná a skutečně silná konkurence. Dávno už nejsou její představitelé nějakými nákupními taškami na čtyřech kolech, ale plnohodnotnými vozy pro celou rodinu. Dokáží se velmi jednoduše proplétat městskými uličkami stejně jako jezdit tiše, bezpečně a pohodlně i na dlouhých cestách po dálnicích. To stoprocentně platí i o modelu Hyundai Getz a vědí to už i zákazníci, které tento atraktivní vůz přitahuje stále víc a víc. Třetí místo v odborné části ankety Automobil roku 2003 v ČR to jen podporuje. stejně jako vítězství v internetové soutěži o nejlepší auto ve své kategorii či tuzemské nejvyšší ocenění Zlatý štoček za reklamní kampaň na toto auto. Celkem 3810 mm dlouhý, 1665 mm široký a 1490 mm vysoký hatchback nabízí při rozvoru 2455 mm hodně místa pro přepravu až pěti cestujících. Dost místa vpředu nabízejí i konkurenti, ale místem vzadu Getz vyhrává na celé čáře. Spoustu prostoru je zde nad hlavou i pro kolena, a klidně zde mohou sedět i tři cestující, čemuž nahrává také standardní montáž tří tříbodových pásů a naprostá minimalizace překážejícího středového tunelu. Důležité také je, že Hyundai Getz má skutečně rozměrné a pohodlné sedačky, v mnoha případech u řidiče dokonce ve třídě malých vozů se zcela neobvyklou stavitelnou tuhostí bederní opěrky. Přitom všem Getz přepraví i hodně zavazadel, protože už v základním tvaru poskytuje 254 litrů volného místa, po sklopení opěradel pak dokonce až 977 litrů prostoru. Další nepřehlédnutelnou výhodou je široká paleta nabízených motorů. Pro cestování po městě a na kratší vzdálenosti je zcela nepřekonatelný základní agregát řady o objemu 1,1 litru, který má maximální výkon 46 kW. Zcela optimálním agregátem pro všestranné používání vozu je dvanáctiventilová třináctistovka (1,3i), která na svůj objem disponuje nadprůměrným výkonem 60 kW a vozu poskytuje vysoce nadprůměrnou akceleraci z klidu na 100 km/h za 11,5 s. Přitom si v kombinovaném cyklu řekne pouze o 6,8 litru benzínu na 100 km. Pro milovníky rychlé a sportovní jízdy je v nabídce Getz s motorem 1,6i s výkonem 105 koní. Ještě atraktivnější bude model Hyundai Getz v září letošního roku, protože do nabídky přibude turbodiesel s přímým vstřikem Common Rail 1,5 CRDi, jehož tříválcová stavba prakticky nemá nevýhody a motor se vyrovná stejně velkým jednotkám konkurence, výkonem a zátahem je pak dokonce většinou předčí. Velkým předpokladem úspěchu u těchto vozidel, určených z velké části také ženám-motoristkám, je atraktivní design. V tomto ohledu jsou vnější tvary getze velmi zdařilé. Zjednodušeně řečeno, Getz se líbí, možná i proto, že jeho vzhled je výrazný, přitom elegantní a milý. Se všemi kladnými předpoklady modelu Hyundai Getz pak v neposlední řadě korespondují i ceny, za které se prodává. Už základní provedení třídveřového modelu Getz 1,1i má bezkonkurenční cenu začínající na 234 900 korunách. nahoru
  • Tag : 2003, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz