Hyundai Motor News

News

Hyundai Motor představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu novou studii kabrioletu Hyundai CCS

03.08.2009
Hyundai Motor představí na autosalonu IAA ve Frankfurtu novou studii kabrioletu Hyundai CCS Rüsselsheim - Výsledek nového dynamického vývoje v oblasti kabrioletů se představí 9. září 2003 ve 14 hodin na stánku Hyundai Motor v hale 4.0 autosalonu IAA ve Frankfurtu. Představený automobil s označením Hyundai CCS se vyznačuje zcela novou posuvnou a skládací prosklenou střechou, která přináší do oblasti kabrioletů novou éru praktičnosti a pohodlí. Hyundai CCS, založený na výjimečně úspěšném modelu Coupe 2.7 V6 a vyvinutý společně s firmou Karmann z Osnabrücku, nabízí nově navrženou a technicky vyspělou elektronicky řízenou zatahovací tuhou střechu. Studii kabrioletu Hyundai CCS představí prezident Hyundai Motor Company D. J. Kim, který bude též předsedat tiskové konferenci. Ta se uskuteční na stánku dne 9. září 2003 mezi 14 a 14.15 hodinou. Nová studie kabrioletu CCS bude významným exponátem na stánku Hyundai po celou dobu trvání autosalonu IAA od 9. do 21. září. Hyundai CCS - Studie kabrioletu pro IAA 2003 POZORUHODNOSTI unikátní skleněná posuvná a skládací střecha volba ze tří možností - uzavřený - otevřený - plný kabriolet dálkové ovládání střechy s plně samočinným systémem ovládání víka zavazadelníku nový lak Warm Silver s mikrolupínky skla nové přední světlomety a zadní svítilny kola Radius R3 18" s pneumatikami Michelin 225/40 x 18 velkorysé uspořádání 2 + 2 protkávané kožené vložky sedadel kůží potažená palubní deska a volant teplé jakoby žhnoucí kovové prvky výbavy klimatizace Hyundai CCS - objevuje svěžejší stránky života Hyundai představuje novou koncepci svobody na volném vzduchu a výkonnosti Jednou bylo lepší jen létání. Nyní Hyundai představuje unikátní cestu jak držet vaši hlavu v oblacích a přitom stát pevně v realitě. Kabriolet Hyundai CCS Convertible. Studie kabrioletu CCS, založená na hodně obdivovaném modelu 2.7 Coupe, představuje vysoce vyzývavý a myšlení provokující objev stylistických a technických možností. Srdcem této výzvy je unikátní třídílná posuvná a skládací střecha vyvinutá firmou Karmann. Stisknutím tlačítka může řidič změnit prosklenou střechu na otevřenou a navíc vůz proměnit na úplný kabriolet. Výsledkem je automobil, jenž se plně vypořádá s jakýmikoliv povětrnostními podmínkami. Automobil, který své posádce poskytuje v každé době maximum pohodlí. Automobil navržený k vyvolání emocí, ač parkuje před supermarketem či snadno hltá dálnice. Jde také o fascinující záblesk z mnoha pohledů - stylingu karoserie a kabiny i výbavy. Mnoho jeho prvků může dobře ovlivnit vývoj příštích vozů Hyundai. STŘECHA V historii skládacích střech představuje systém posuvné a skládací střechy automobilu Hyundai CCS třetí generaci. První generací byla typická kovová skládací střecha, druhou pak zasunovací prosklená střecha. Třetí generace staví na zkušenostech získaných z předchozích dvou etap a zdokonaluje je tak, aby nabídla maximální potěšení z jízdy s větrem ve vlasech. Při proměnlivém počasí řidič pouze stiskne tlačítko, aby se prosklená střecha posunula zpět přes zadní okno. Posunutím vně místo dovnitř se maximalizuje prostor nad hlavou cestujících na zadních sedadlech. V této fázi zůstávají boční střešní sloupky ve své poloze, takže jestliže se počasí změní, střecha se rychle a jemně posune zpět do uzavřené polohy. Změna z uspořádání s otevřenou střechou na plný kabriolet vyžaduje pouze stisknutí druhého tlačítka. To složí zadní okno s předními střešními sloupky pod přední panel zavazadelníku, zatímco ve stejné době nastaví posuvný střešní panel v poloze tak, aby vzniklo co nejvíce prostoru pro zavazadla. Další půvabností tohoto systému je fakt, že jej lze také ovládat na dálku. Celý proces je elegantně zkonstruován a vyhlíží jakoby jednoduše. Právě tato jednoduchost je klíčová pro převahu tohoto systému nad všemi soustavami, které mu předcházely. Je důležité, že tento systém obsahuje méně pohyblivých dílů a méně čepů než předchozí soustavy. Výsledkem je zvýšení provozní účinnosti a snížení hmotnosti, odkládací polička se pohybuje v jedné rovině místo toho, aby se zvedala a otáčela. Studie také předvádí další stěžejní výhodu systému: zvýšení hmotnosti oproti běžnému modelu Coupe, zahrnující všechny hydraulické a elektrické součásti, se podařilo udržet pod 140 kg. Fascinující řešení střechy poskytuje možnosti dalšího vývoje. Sluneční panely nebo podobné zdroje energie lze snadněji zapracovat než do komplexnějších struktur. Další materiály a způsoby potahu mohou být do systému zahrnuty bez toho, aby se zmenšily podstatné výhody struktury. To jí dodává více přizpůsobivosti. Ve skutečnosti by studie Hyundai CCS mohla dobře představovat první krok na dlouhé cestě technologických přínosů a zdokonalování. STYLING Za základ kabrioletu CCS bylo přirozeně použito výjimečně půvabné Coupe. To napomohlo větší atraktivitě nového modelu. Nejpozoruhodnější stylistické změny jsou patrné od dveří směrem dozadu. Mírně vyšší celková úroveň zádi s víkem zavazadelníku dovoluje do této partie uložit střechu, přičemž stále nabízí největší objem zavazadelníku v daném sektoru. Následné úpravy zadních ploch a svítilen byly dosaženy s minimem porušení celkových linií automobilu, výsledek má harmonický a úplný výraz. Do studie však byly zahrnuty jisté další stylistické úpravy. Nešlo jen o nové zadní skupinové svítilny, průhledné přední překryty světlometů zaznamenaly vyšší úroveň optického zdokonalení. Odlehčený a sportovnější vzhled dodávají kabrioletu nová 18palcová kola s pneumatikami Michelin o rozměru 225/40 x 18. Pro lakování byla vyvinuta nová barva Warm Silver, přičemž ji zvýlučňuje odlesk skleněných mikročástic. Hyundai CCS je automobil navržený tak, aby budil emoce. Vůz, jenž vyhlíží dobře v parku stejně jako na dálnici, automobil, který vyjadřuje význačnou osobnost a osobní sebevědomí bez toho, aby jakýmkoliv způsobem vyhlížel agresivně. INTERIER Celý koncept kabrioletu CCS Convertible je navržen tak, aby poskytl pocit vzdušného prostoru. Svobody a vzrušení spojeného s osobním rozhodováním o tom, jak intenzivně chce posádka okusit pocit z jízdy s větrem ve vlasech. Problémem není ani proměnlivost počasí. To nelze nikde jinde pocítit tak jako v interiéru. Volant a palubní deska jsou potaženy hnědou kůží, což přidává zvláštní stupeň vyspělosti již dobře vybavené a hravě působící "kanceláře". Kovové prvky včetně výdechů ventilace a klimatizace, lemování reproduktorů, rámů skel oken byly zvlášť ošetřeny žhavým procesem, jenž je skrytě začleňuje do celku a navíc přidává extra prvek jemnosti. Vyspělý automobil si přirozeně zasluhuje nejlepší audiosoupravu. 280W kombinaci hardware značky Becker s reproduktory Infinity lze jen těžko překonat. Sedadla s čalouněním hnědou kůží jsou vysoce pohodlná a podpůrné položky ve sportovním stylu z Coupe, byly vyvinuty ve spolupráci s firmou Recaro. Standardní výbava zahrnuje přední sedadla s osmi možnostmi seřízení a pamětí. Jako další příspěvek k pohodlí byla na střední partie sedáku a opěradla použita protkávaná kůže s ventilací. Zadní sedadla byla s ohledem na nový střešní systém mírně modifikována, ale prostor pro cestující vzadu zůstává vzorovou lekcí dobrého uspořádání a vybavení interiéru. Pokud jde o objem zavazadelníku, studie nabízí úctyhodných 0,443 m3 při uzavřené střeše, po jejím složení pak 0,244 m3. Je to dostatečné pro romantické dovolené, příležitostné rodinné pikniky nebo i obchodní využití, které nevyžaduje dílnu či výkladní skříň. Další úložné prostory, jako například kapsy na mapy apod., jsou v interiéru automobilu. Celkově vzato, kabriolet CCS nabízí zákazníkům s touhou odlišit se praktické aspekty high-tech jízdy s větrem ve vlasech, které zjemňuje tradicí, a přidává tomu zcela nový rozměr praktičkosti. POHONNÁ SOUSTAVA Kabriolet CCS odvozuje svou dostatečnou sílu z osvědčeného motoru Hyundai Delta 2.7 V6. Z hlediska sportovní výkonnosti jde o významný mezník ve vývoji motorů Hyundai. S hliníkovým blokem, hlavou a vanou klikové hřídele, sintrovanými ojnicemi a klikovým hřídelem "Non Twist" (bez kmitání) patentovaným firmou Hyundai, poskytuje největší výkon 122,9 kW (167 k) při 6000 ot/min a maximum točivého momentu 145,1 N.m (25 kg.m) při 4000 ot/min. Motor má úzké uspořádání válců do V a používá kombinaci řemenu a řetězu k pohonu ventilů a příslušenství. Má dále elektronickou řídicí jednotku nejnovější generace a splňuje také všechny emisní limity, které jsou v platnosti. Výkon motoru se přenáší na kola přes šestistupňovou převodovku, vyráběnou firmou Aichi. Vyznačuje se setrvačníkem s dvojitým závažím pro minimalizaci poklesu točivého momentu a dvojitou kuželovou synchronizací pro usnadnění řazení prvního a druhého převodového stupně. Použity jsou také pokročilé třecí materiály. Výsledkem je jemné přesné řazení, které perfektně odpovídá příjemnému sportovnímu pojetí kabrioletu CCS. Jistou dávku uvážlivosti přináší čtyřstupňová převodovka Shiftronic s mikroprocesorovým řízením vyvinutá ve spolupráci s firmou Porsche, která také může spolupracovat s motorem Delta V6. Toto ústrojí nabízí řidiči volbu mezi plně samočinným nebo aktivnějším sportovním režimem řazení bez spojky. Tento systém se běžně montuje do Coupe. PODVOZEK, TUHOST A BEZPEČNOST Stejně jako Coupe, i kabriolet CCS používá zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson. Zadní náprava má zdvojená ramena. Pro dosažení extra řízení a přesnosti jízdních vlastností byly použity kuželové pružiny a plynové tlumiče. Z důvodu složení střechy do zavazadlového prostoru a s ohledem na potřebu co největšího jeho objemu byla zadní náprava jemně upravena. Byla zkrácena a přeuspořádána tak, aby dala bezpečnou a přesnou jízdu bez ztráty uhlazenosti jízdy na dlouhé vzdálenosti. Z hlediska pasivní bezpečnosti kabriolet CCS staví na všech pokročilých bezpečnostních vlastnostech Coupe, jako jsou přední airbagy s možností menší účinnosti a plné spektrum náraz pohlcujících a rozptylujících dílů. Z hlediska ochrany při převrácení byl vyvinut ukázkový automobil, který nabízí široký výběr doplňků bez významných ústupků v prostornosti a tuhosti. Tuhost CCS téměř na úrovni Coupe zajistila firma Karmann, které staví na zkušenostech z výroby více než 2 milionů otevřených vozů od roku 1949. Když se bere v úvahu aktivní bezpečnost, strukturální tuhost je základem pro zajištění přesného řízení, nezbytného pro bezpečné ovládání, brzdění nebo zrychlování při možných problémových situacích. Ovládání automobilu je dále umocněno čtyřmi kotoučovými brzdami, vpředu se 16palcovými ventilovanými a vzadu 14palcovými kotouči, přirozeně též ABS pro perfektní řízení vozu při brzdění. Součástí výbavy jsou rovněž systém elektronického rozdělování brzdné síly (EBD - Electronic Brake Force Control) a protiprokluzový systém (FTCS - Full Time Traction Control System). Jak stylovost, tak i větší míru jízdní bezpečnosti dodávají kabrioletu také zvláštní 18palcová kola s pneumatikami Michelin 225/40 x 18. TECHNICKÉ ÚDAJE Celková délka (mm) 4395 Celková šířka (mm) 1760 Celková výška (mm) 1330 Rozvor náprav (mm) 2530   Zdvihový objem motoru (cm3) 2657 Největší výkon (kW/k) 122,9/167 Největší točivý moment (N.m) 245,1    při ot/min 4000 Druh paliva benzin Natural Největší rychlost (km/h) 218   Objem zavazadelníku (m3)      při uzavřené střeše 0,443    při složené střeše 0,244 Čas skládání střechy (s) 25 Pro více informací Veronika Jakubcová Public Relations Manager Hyundai Motor CZ s.r.o Tel.: +420-251 025 364 E-mail: jakubcova@hyundaimotor.cz nahoru
  • Tag : 2003, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz