Hyundai Motor News

News

Hyundai i30 N Project C slaví světovou premiéru na Frankfurtském autosalonu 2019: Speciální úpravy pro originální ikonu „Namyang + Nürburgring“

10.09.2019
  • i30 N Project C: lehčí, nižší a agresivnější verze vrcholného pětidveřového modelu i30 N o výkonu 275 k
  • K dispozici pouze pro evropské zákazníky: Project C je přísně limitován na 600 vozů
  • „C“ v názvu má tři významy: zkušební okruh „Area C“ pro vysokovýkonné vozy ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Namyang; „carbon fibre“ – první využití uhlíkových kompozitů ve voze Hyundai; „centre of gravity“ – nižší těžiště, jímž Hyundai zvyšuje úroveň jízdní dynamiky bez kompromisů
  • Exkluzivní stupeň výbavy je inspirován výzkumným a vývojovým centrem Namyang a Severní smyčkou Nürburgringu, kde byl i testován
  • Debut v expozici značky Hyundai 11. září na Frankfurtském autosalonu 2019

Hyundai Motor představí na letošním autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem limitovanou edici i30 N Project C, lehčí, nižší a extrémnější verzi oceňovaného modelu i30 N. Project C je nejnovější interpretací historicky prvního vysokovýkonného modelu značky a zákazníkům nabídne ještě intenzivnější zážitky z řízení modelu i30 N díky nižší hmotnosti a ještě pohotovějším reakcím na povely řidiče – výsledkem jsou ještě větší úsměvy na tvářích nejnáročnějších řidičů. Hyundai i30 N Project C je o 50 kg lehčí (oficiálně: o 50,004 kg lehčí), má o 6 mm nižší světlou výšku a ještě výraznější vnější a vnitřní design. 

Video ke zhlédnutí zde: https://www.youtube.com/watch?v=k1FKHSpV51E

Model i30 N, inspirovaný motoristickým sportem, je prvním vysokovýkonným vozem společnosti Hyundai Motor s logem N, který po svém debutu 2017 vyvolal velké pozdvižení a získal bezpočet prestižních ocenění. Model, vyvinutý na základě pětidveřového i30, poskytuje maximální potěšení z jízdy v každodenním provozu na silnicích i na závodních okruzích. Celá filozofie projektu N je emocionálním vyjádřením přístupu společnosti Hyundai Europe, orientovaného na velmi náročné zákazníky, a samotný Project C je jeho dosud nejvěrnějším naplněním.

Jedinečná výbava modelu i30 N Project C zahrnuje zřetelně viditelné karosářské díly z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny, opatřené čirým lakem, jenž dává na odiv dokonalou strukturu uhlíkových vláken. Přední spoiler, zadní difuzor, kapota a boční prahy s logem N jsou vyrobeny z uhlíkových kompozitů. Speciální edice je díky tomu nejen lehčí, ale má také nižší světlou výšku, která dodává vozu větší stabilitu i ohromující vzhled. Navzdory větší čelní ploše a nižší světlé výšce zůstává u verze Project C součinitel aerodynamického odporu vzduchu 0,32 stejný jako u výchozího modelu i30 N. Originální aerodynamické prvky v horní a spodní části karoserie speciální edice Project C také přispívají k ještě rychlejší, ale zároveň i stabilnější a uspokojivější jízdě zatáčkami.

Jaký význam má v názvu písmeno „C“? Značí zkušební okruh „Area C“ pro vysokovýkonné vozy ve výzkumném a vývojovém centru Hyundai Namyang, který je rodištěm N. Project C navíc jako první sériově vyráběný vůz značky Hyundai používá karosářské díly z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny. A v neposlední řadě je efektivní těžiště u verze Project C sníženo o 8,8 mm v porovnání s modelem i30 N o výkonu 275 k. Díky kombinaci uvedených tří „C“ je tento sportovní vůz tak podmanivý.

 

Speciální edice i30 N Project C je tak dalším emocionálním krokem ve stopách úspěšného modelu i30 N, který dokazuje, že Hyundai ve snaze nadchnout fanoušky motoristického sportu posouvá hranice ještě dál,“ říká Thomas Schemera, výkonný viceprezident a vedoucí produktové divize společnosti Hyundai Motor Group. „S touto limitovanou edicí jsme strategicky snížili hmotnost vozu na místech, kde je to nejpřínosnější, ještě více jsme zrychlili reakce vozidla a optimalizovali jeho design, abychom dosáhli ještě vyšších výkonů.

Nižší hmotnost modelu i30 N Project C díky uhlíkovým kompozitům a hliníku

Hyundai nečinil u speciální edice i30 N Project C žádné kompromisy při optimalizaci mimořádně sportovních vlastností modelu i30 N. K zásadnímu snížení neodpružených hmot významně přispívají kovaná závodní kola OZ. Jen samotná impozantní 19“ kola umožnila snížit hmotnost o 22 kg.

K dalšímu odlehčení vozidla přispělo použití uhlíkových kompozitů u kapoty (-7,2 kg), obou bočních prahů (-499 gramů na každé straně), předního spoileru (+240 gramů pro významnou aerodynamickou funkci a skvělý vzhled), nově navrženého integrovaného zadního difuzoru (-386 gramů) a lehčích, manuálně nastavitelných závodních anatomických sedadel Sabelt® vpředu s výztuhami z uhlíkových kompozitů (-7,5 kg u každého sedadla). Sedadla Sabelt také poskytují řidiči a spolujezdci vpředu dokonalou oporu v příčném směru i v ramenní oblasti. Vylepšená poloha sezení podporuje sportovní styl jízdy.

 

Nejvyšší výkon zůstává na hodnotě 275 k a maximum točivého momentu při krátkodobém zvýšení plnicího tlaku je 378 Nm, stejně jako u modelu i30 N s paketem Performance. Snížená hmotnost a rychlejší reakce speciální edice i30 N Project C poskytují ovšem řidiči znatelně lepší zpětnou vazbu.

 

Optimalizovaná dynamika

Nastavení řízení a podvozku modelu i30 N Project C je považováno za etalon pro nejnáročnější řidiče modelu i30 N,“ vysvětluje Alexander Eichler, vedoucí testování a vývoje vysokovýkonných vozů v technickém centru společnosti Hyundai Motor Europe. „Označení ‚Project C‘ odkazuje na zkušební okruh ‚Area C‘ ve výzkumném a vývojovém centru Namyang. Tento vůz však byl stejně intenzivně podrobován testům v technickém centru Hyundai v Meuspathu u Nürburgringu.

 

Hyundai i30 N Project C má o 6 mm nižší světlou výšku a o 8,8 mm níže těžiště díky novému nastavení tlumičů, známých z modelu i30 N, a novým, kratším vinutým pružinám s vyšší tuhostí. Závěsy zadních kol společně s náboji kol jsou překvapivě o 4,66 kg lehčí, protože jsou vyrobeny z hliníku místo oceli. Project C je také vybaven zadní výztuhou v zavazadlovém prostoru z modelu i30 N s paketem Performance, která zvyšuje celkovou stabilitu ve vyšších rychlostech a zejména při prudkých dynamických změnách během agresivního průjezdu zatáčkami.

 

Všechny jízdní režimy byly pro Project C specificky nastaveny a oba jízdní režimy Sport a N poskytují řidiči intenzivnější a bezprostřednější zpětnou vazbu pro ještě větší potěšení z jízdy. Extrémně dynamický režim N je v tomto případě přizpůsoben mimořádným požadavkům velmi zkušených řidičů na agilitu a předvídatelnost při jízdě na závodním okruhu s kvalitním povrchem.

 

Elegantní a mimořádně funkční design

Interiér speciální edice Project C zaujme doplňky z materiálu Alcantara®, zejména na volantu, páce parkovací brzdy a řadicí páce. Stejně jako mnoho dalších změn v interiéru kombinuje hlavice řadicí páky z broušeného hliníku ve tvaru dna pístu funkčnost s designem a ideálně padne do ruky při řazení s krátkými dráhami pohybu. Nejen brzdové třmeny, ale i všechny bezpečnostní pásy a další detaily speciální edice Project C září odstínem Deep Orange. Prošívání a pruhy v odstínu Deep Orange osvěžují také vzhled zcela nových anatomických sedadel Sabelt. A v odstínu Deep Orange jsou rovněž páčky na volantu pro ovládání jízdních režimů včetně módu N palcem. Exkluzivitu této limitované edice potvrzuje štítek na straně spolujezdce s pořadovým číslem xxx/600.

Vnějšímu designu dominuje matný odstín tmavě šedé. Všechny díly z uhlíkového kompozitu dávají na odiv strukturu uhlíkových vláken, překrytou lesklým čirým lakem.

Hyundai posouvá se speciální edicí Project C limity modelu i30 N ještě výše. Řidičům tak poskytne zcela nové zážitky a maximální uspokojení z mimořádně dynamické jízdy s pohotovými reakcemi.

Návštěvníci Frankfurtského autosalonu 2019 (IAA) se mohou stát svědky světové premiéry modelu i30 N Project C, která se uskuteční 11. září. Výroba nového modelu bude přísně omezena na 600 vozů. První vozy budou předány zákazníkům na vybraných evropských trzích v závěru letošního roku.

 

Technické údaje

ZÁŽEHOVÝ MOTOR: THETA 2.0 T-GDI s paketem Performance (275 k)

Druh

THETA 2.0 T-GDI, 16V, DOHC E-CVVT

Zdvihový objem

1998 cm3

Vrtání x zdvih

86,0 x 86,0 mm

Kompresní poměr

9,5:1

Nejvyšší výkon

275 k (202 kW) při 6000 min-1

Nejvyšší točivý moment

353 Nm při 1450 až 4700 min-1
378 Nm při 1750 až 4200 min-1 s funkcí přechodného zvýšení plnicího tlaku

Plnicí tlak turbodmychadla

max. 2,3 baru

Nejvyšší rychlost (km/h)

250

Zrychlení 0-100 km/h (s)

6,0

Kombinované emise CO2 (g/km; předběžná hodnota EU 2.0)*

176*

Kombinovaná spotřeba paliva
(l/100 km)*

7,1*

Spotřeba paliva, město
(l/100 km)*

9,7*

Spotřeba paliva mimo město
(l/100 km)*

5,7*

 

Převodovka

Motor

THETA 2.0 T-GDI

275 k

Mechanická

6stupňová

 

Převodové poměry

 

THETA 2.0 T-GDI

275 k

1. stupeň

3,083

2. stupeň

1,931

3. stupeň

1,696

4. stupeň

1,276

5. stupeň

1,027

6. stupeň

0,854

Zpětný chod

3,588

Stálý převod

4,333 (1/2/Z)

3,250 (3/4/5/6)

 

Podvozek

Přední náprava

vzpěry McPherson

Zadní náprava

víceprvková

 

Řízení

Druh

R-MDPS (hřebenové řízení s elektrickým posilovačem připevněným k hřebenové tyči)

Převod řízení

12,31:1 (@360°)

Poloměr otáčení

5,8 metru

Počet otáček volantu mezi rejdy

2,14

 

Brzdová soustava

Brzdy vpředu

kotoučové, 18“ (s paketem Performance)

Brzdy vzadu

kotoučové, 17“ (s paketem Performance) (parkovací brzda)

Hlavní brzdový válec

Φ 23,81

Rozměr brzdového posilovače

10“ (levostranné, pravostranné řízení)

 

Kola a pneumatiky

Kola                                                      

Pneumatiky

8,0J x 19 z lehké slitiny

235/35 R 19

Rozchod kol vpředu/vzadu

Project C, standardně s paketem Performance

 

Rozměry (mm)

Exteriér

Vnější délka

4371

Vnější šířka

1795

Vnější výška

1439

Rozvor náprav

2650

Převis karoserie vpředu

933

Převis karoserie vzadu

788

Světlá výška

126

Součinitel aerodynamického odporu vzduchu (cx)

0,32

 

Interiér

 

Vpředu

Vzadu

Výška stropu nad sedákem

994

977

Prostor pro nohy

1073

883

Šířka v úrovni ramen

1427

1406

 

Objemy (litry)

Palivová nádrž

50

Zavazadlový prostor (se zadní výztuhou)

Minimální: 381

Maximální: 1287

 

Hmotnosti** (kg) 

 

THETA 2.0 T-GDI

275 k Project C

Pohotovostní hmotnost

1395 kg

Celková hmotnost

1910 kg


*Hodnoty emisí CO2 a spotřeby paliva na základě oficiální metodiky EU.

**Předběžné údaje výrobce

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz