Hyundai Motor News

News

Hyundai – technologie MHEV 48 V

09.04.2019

Hyundai nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k. Částečně hybridní Tucson, stejně jako se všemi ostatními motorizacemi, se vyrábí v Nošovicích u Frýdku-Místku. 

Částečně hybridní systém je tvořen akumulátory s napětím 48 V, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče a nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC). Tato vozidla jsou kromě 48V elektrické soustavy vybavena také konvenční elektrickou sítí s napětím 12 V, která je propojena s 48V systémem prostřednictvím měniče DC/DC. Část elektrické energie, uložené v akumulátorech 48 V, lze tedy použít také ke stabilizaci napájení 12V elektrické soustavy.


Legenda: lithium-iontové akumulátory 48 V + měnič DC/DC; spalovací motor; akumulátor 12 V; zařízení MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi spouštěče a generátoru + invertor 

Sada lithium-iontových akumulátorů s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, která poskytuje elektrickou energii částečně hybridnímu systému, je umístěna pod podlahou zavazadlového prostoru, zatímco zařízení MHSG je připevněno ke spalovacímu motoru. Řemen spojuje MHSG s klikovým hřídelem spalovacího motoru. MHSG dosahuje při rekuperaci kinetické energie nejvyššího výkonu 12 kW a točivého momentu 55 N.m na hřídeli MHSG.

Technika částečně hybridního pohonu Hyundai, použitá v novém modelu Tucson, výrazně snižuje spotřebu paliva a emise CO2, v závislosti na specifikaci vozidla až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). Podle dosud ještě velmi často používaného kombinovaného cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.

Další výhodou systému je podpora spalovacího motoru dodatečným výkonem v různých fázích jízdy a jeho rychlejší a hladší spouštění. Závislost na spalovacím motoru je tím snížena.

Komfortní spuštění motoru a rozjezd

Částečně hybridní systém má největší přednosti v městské dopravě, v níž MHSG podporuje spalovací motor a zajišťuje jeho opětovné spuštění před rozjezdem. Spuštění motoru je rychlejší a hladší díky dodatečnému točivému momentu. Díky rychlejšímu přenosu točivého momentu lze spuštění motoru urychlit o 0,2 sekundy. Konvenční 12V spouštěč je používán pouze při prvním spuštění motoru se studeným motorovým olejem.

MHSG podporuje spalovací motor během rozjezdu dodatečným točivým momentem a výkonem.

Legenda:
Komfortní spuštění
MHSG podporuje rychlejší, hladší spouštění motoru a rozjezd díky výkonu sady akumulátorů 48 V, který snižuje zatížení spalovacího motoru. Spuštění motoru je o 0,2 sekundy rychlejší.


Hospodárné zrychlování s elektrickou podporou

MHSG při zrychlování podporuje spalovací motor výkonem 4 až 12 kW v závislosti na stavu nabití akumulátorů a míry sešlápnutí pedálu plynu řidičem. Jakmile vozidlo dosáhne požadované rychlosti jízdy, MHSG přejde do neutrálního režimu a nedodává žádný výkon. Díky tomu se podařilo snížit spotřebu paliva a emise CO2 v závislosti na specifikaci vozidla až o 11 procent (v kombinovaném cyklu EU 2.0), resp. až o 7 procent (podle nové metodiky měření WLTP).

Legenda:

Zrychlení
MHSG podporuje během akcelerace spalovací motor výkonem 4 až 12 kW. 

Jízda konstantní rychlostí

Při jízdě konstantní rychlostí zůstává zařízení MHSG nečinné nebo pracuje jako generátor, který nabíjí 48V akumulátor v závislosti na stavu jeho nabití.

Legenda:
Jízda konstantní rychlostí
MHSG je při jízdě konstantní rychlostí mimo provoz nebo pracuje jako generátor, který nabíjí sadu akumulátorů 48 V.


Rekuperace

Ve fázích aktivního brzdění nebo brzdění motorem pohání otáčející se klikový hřídel soustavu MHSG v roli generátoru, která dosahuje nejvyššího rekuperačního výkonu 10 až 12 kW. Generátor přeměňuje kinetickou energii na elektrickou a ukládá ji do 48V akumulátorů. Spalovací motor zůstává v těchto fázích zapnutý a spojka sepnutá, aby bylo možné přenášet výkon od kol prostřednictvím převodovky a motoru do MHSG.

 

Legenda:
Rekuperace kinetické energie
MHSG přeměňuje kinetickou energii, uvolňovanou při brzdění, na elektrickou energii. Sada akumulátorů 48 V je nabíjena nejvyšším rekuperačním výkonem 10 až 12 kW.

Rozšířený systém start-stop

Při pomalé setrvačné jízdě se funkce start-stop aktivuje již při 30 km/h. Při zpomalování mezi 30 a 0 km/h se motor zcela vypne a spojka rozepne.


 

Legenda:
Rozšířený systém start-stop
Spalovací motor se zcela vypne, zpomalí-li vozidlo na méně než 30 km/h s rozepnutou spojkou.

Částečně hybridním pohonem budou vybaveny další modely

Nabídkou další verze částečně hybridního pohonu pro svůj nejprodávanější model v Evropě rozšiřuje Hyundai svou strategii elektrifikace, jejímž prostřednictvím zpřístupňuje čisté technologie ještě širšímu okruhu zákazníků. Pro zákazníky představuje částečně hybridní systém dobrý kompromis mezi pořizovacími náklady a snížením spotřeby paliva a emisí CO2.

Velmi hospodárný systém vyvinulo evropské technické centrum Hyundai v Německu a výzkumné a vývojové centrum Hyundai v korejském Namyangu. Částečně hybridní systém bude nabízen v kombinaci s dalšími motory. Vznikne tak velmi rozmanité portfolio elektrifikovaných pohonů pro modely Hyundai.

VIDEO KE ZHLÉDNUTÍ

Emise CO2/spotřeba paliva podle metodiky EU 2.0

Motor

1.6 CRDi 48V

(136 k)

Pohon

2WD

4WD

2WD

4WD

Převodovka

6MT

6MT

7DCT

7DCT

Emise CO2 (g/km), město

117 – 120

126 – 128

114 – 117

122 – 126

Emise CO2 (g/km), mimo město

104 - 113

119 – 124

112 – 116

125 – 130

Emise CO2 (g/km), kombinované

110 – 117

123 – 127

114 – 118

125 – 130

Spotřeba paliva, město (l/100 km)

4,4 – 4,6

4,8 – 4,9

4,3 – 4,5

4,6 – 4,8

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)

3,9 – 4,3

4,5 – 4,7

4,2 – 4,4

4,7 – 4,9

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

4,2 – 4,4

4,7 – 4,8

4,3 – 4,5

4,7 – 4,9

 

Motor

1.6 CRDi (bez 48V)

(136 k)

Pohon

2WD

4WD

2WD

4WD

Převodovka

6MT

6MT

7DCT

7DCT

Emise CO2 (g/km), město

137 – 140

141 – 145

120 – 122

131 – 130

Emise CO2 (g/km), mimo město

114 – 120

122 – 126

116 – 126

125 – 134

Emise CO2 (g/km), kombinované

124 – 129

131 – 135

119 – 126

129 – 134

Spotřeba paliva, město (l/100 km)

5,2 – 5,3

5,4 – 5,5

4,6 – 4,6

5,0 – 4,9

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)

4,3 – 4,6

4,6 – 4,8

4,4 – 4,8

4,8 – 5,1

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

4,6 – 4,9

5,0 – 5,1

4,5 – 4,8

4,9 – 5,1

 

Motor

2.0 CRDi 48V

(186 k)

2.0 CRDi (bez 48V)

(186 k)

Pohon

4WD

4WD

Převodovka

6MT

6MT

6MT

8AT

Emise CO2 (g/km), město

134 – 138

161 – 166

161 – 166

157 – 159

Emise CO2 (g/km), mimo město

131 – 135

132 – 136

132 – 136

135 – 139

Emise CO2 (g/km), kombinované

134 - 138

145 – 149

145 – 149

145 – 149

Spotřeba paliva, město (l/100 km)

5,1 – 5,3

6,1 – 6,3

6,1 – 6,3

6,0 – 6,1

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)

5,0 – 5,1

5,0 – 5,2

5,0 – 5,2

5,1 – 5,3

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

5,1 – 5,2

5,5 – 5,7

5,5 – 5,7

5,5 – 5,7

 


 

Emise CO2/spotřeba paliva podle metodiky WLTP

Motor

1.6 CRDi 48V

(136 k)

Pohon

2WD

4WD

2WD

4WD

Převodovka

6MT

6MT

7DCT

7DCT

Emise CO2, nízké rychlosti (g/km)

148,19 – 150,06

163,14 – 166,59

138,49 – 150,37

151,60 – 167,35

Emise CO2, střední rychlosti (g/km)

134,00 – 148,35

158,64 – 161,94

130,09 – 144,26

140,15 – 147,73

Emise CO2, vysoké rychlosti (g/km)

127,19 – 136,87

138,47 – 146,52

126,09 – 135,17

136,82 – 143,00

Emise CO2, velmi vysoké rychlosti (g/km)

162,78 – 182,05

178,29 – 185,02

161,18 – 180,13

177,79 – 184,70

Emise CO2, kombinované (g/km)

144,00 – 157,00

160,00 – 166,00

141,00 – 155,00

154,00 – 162,00

Spotřeba paliva, nízké rychlosti (l/100 km)

5,7 – 5,4

6,2 – 6,4

6,0 – 5,7

5,8 – 6,4

Spotřeba paliva, střední rychlosti (l/100 km)

5,1 – 5,7

6,0 – 6,2

5,0 – 5,5

5,4 – 5,6

Spotřeba paliva, vysoké rychlosti (l/100 km)

4,9 – 5,2

5,3 – 5,6

4,8 – 5,2

5,2 – 5,5

Spotřeba paliva, velmi vysoké rychlosti (l/100 km)

6,2 – 7,0

6,8 – 7,1

6,2 – 6,9

6,8 – 7,1

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

5,5 – 6,0

6,1 – 6,3

5,4 – 6,0

5,9 – 6,2

 

 

Motor

1.6 CRDi (bez 48V)

(136 k)

Pohon

2WD

4WD

2WD

4WD

Převodovka

6MT

6MT

7DCT

7DCT

Emise CO2, nízké rychlosti (g/km)

161,38 – 168,94

176,98 – 182,44

160,69 – 172,81

174,76 – 182,62

Emise CO2, střední rychlosti (g/km)

142,36 – 158,91

165,99 – 173,88

146,07 – 158,41

153,25 – 167,71

Emise CO2, vysoké rychlosti (g/km)

135,55 – 147,19

148,56 – 152,86

133,41 – 144,41

146,82 – 152,73

Emise CO2, velmi vysoké rychlosti (g/km)

168,32 – 182,48

179,84 – 183,61

165,47 – 186,55

181,07 – 190,03

Emise CO2, kombinované (g/km)

152,00 – 165,00

167,00 – 172,00

151,00 – 166,00

161,00 – 173,00

Spotřeba paliva, nízké rychlosti (l/100 km)

6,2 – 6,5

6,7 – 7,0

6,1 – 6,6

6,7 – 7,0

Spotřeba paliva, střední rychlosti (l/100 km)

5,4 – 6,1

6,3 – 6,6

5,6 – 6,0

5,9 – 6,4

Spotřeba paliva, vysoké rychlosti (l/100 km)

5,2 – 5,6

5,7 – 5,9

5,1 – 5,5

5,6 – 5,8

Spotřeba paliva, velmi vysoké rychlosti (l/100 km)

6,4 – 7,0

6,9 – 7,0

6,3 – 7,1

7,0 – 7,3

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

5,8 – 6,3

6,4 – 6,6

5,8 – 6,3

6,7 – 6,6

 

Motor

2.0 CRDi 48V

(186 k)

2.0 CRDi (bez 48V)

(186 k)

Pohon

4WD

4WD

Převodovka

6MT

6MT

6MT

8AT

Emise CO2, nízké rychlosti (g/km)

189,20 – 202,51

198,18 – 206,80

198,18 – 206,80

211,57 – 214,47

Emise CO2, střední rychlosti (g/km)

161,86 – 176,14

178,70 – 184,12

178,70 – 184,12

174,91 – 184,28

Emise CO2, vysoké rychlosti (g/km)

152,22 – 161,25

158,58 – 167,37

158,58 – 167,37

152,86 – 162,24

Emise CO2, velmi vysoké rychlosti (g/km)

181,19 – 190,05

181,24 – 192,63

181,24 – 192,63

174,91 – 191,29

Emise CO2, kombinované (g/km)

170,00 – 180,00

176,00 – 185,00

176,00 – 185,00

173,00 – 184,00

Spotřeba paliva, nízké rychlosti (l/100 km)

7,2 – 7,7

7,6 – 7,9

7,6 – 7,9

8,1 – 8,2

Spotřeba paliva, střední rychlosti (l/100 km)

6,3 – 6,7

6,8 – 7,0

6,8 – 7,0

6,7 – 7,0

Spotřeba paliva, vysoké rychlosti (l/100 km)

5,8 – 6,2

6,0 – 6,4

6,0 – 6,4

5,8 – 6,2

Spotřeba paliva, velmi vysoké rychlosti (l/100 km)

7,0 – 7,3

7,0 – 7,4

7,0 – 7,4

6,7 – 7,3

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

6,5 – 6,9

6,7 – 7,1

6,7 – 7,1

6,6 – 7,0

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz