Hyundai Motor News

News

Hyundai NEXO – propojí Vaší domácnost s Internetem věcí a exceluje i v extrémních podmínkách

09.01.2018

Nový vůz Hyundai s pohonem na elektřinu z vodíkových palivových článků se jmenuje NEXO. Novinka nabídne ty nejpokročilejší asistenční a bezpečnostní systémy a má být vlajkovou lodí technologicky pokročilých vozů Hyundai. Automobilka hodlá do roku 2025 uvést na světové trhy celkem 18 ekologicky šetrných automobilů. 

Nové SUV nese název NEXO a do současné ekologické mobility přináší několik převratných novinek. Automobilka představila několik zásadních vylepšení v oblasti systému autonomního řízení nebo například možnosti propojení vozu s domácností prostřednictvím technologií Internetu věcí (Internet of Things – IOT). K dalším novinkám patří inteligentní hlasové ovládání funkcí vozu či monitoring míry stresu a životních funkcí řidiče a schopnost vozu adekvátně na ni reagovat.

 

Monitor sledování slepých úhlů

Monitor sledování slepých úhlů (Blind-spot View Monitor – BVM) je čerstvou novinkou. Řidiči umožňuje při změně jízdních pruhů v obou směrech díky kamerám pozorovat na centrálním displeji okolí vozu. Systém používá širokoúhlé monitory prostorového zobrazení (SVM) na každé straně vozidla pro sledování míst, které není možné vidět ve zpětném zrcátku.

 

Pomoc při jízdě po ulici (LFA) a pomoc při řízení dálnice (HDA)

Jako první model Hyundai dále nabízí NEXO zcela novou funkci Lane Following Assist (LFA), která pomáhá automatickým nastavením řízení udržet vůz ve středu jízdního pruhu v rychlostech od 0 až do 144 km/h jak na dálnicích, tak i v ulicích města. Společně s asistenčním systémem (HDA - Highway Driving Assist), který využívá citlivé snímače a mapová data pro zajištění bezpečného provozu a automatické úpravy rychlosti, budou řidiči schopni překonávat dlouhé vzdálenosti s ještě větší mírou komfortu a bezpečí.

 

Remote Smart Parking Assist (RSPA)

Vůz nabízí také dálkový inteligentní parkovací asistent (RSPA - Remote Smart Parking Assist), který umožňuje zaparkovat, vyjet z garáže nebo parkovacího místa i bez řidiče ve voze. Systém umí zaparkovat i do kolmého parkovacího místa, zatímco řidič stojí mimo vůz na chodníku.

 

 

 

Hyundai NEXO

„Energie z vodíkových článků je klíčem k budování udržitelnějšího životního prostředí. Hyundai již dříve zavedl vodíkovou technologii do vozů ix35 a Tucson," uvedl Dr. Woong-chul Yang, viceprezident společnosti Hyundai Motor Company. „Jako další výsledek našeho úsilí o úsporu energie představujeme druhou generaci palivových článků pro elektrický pohon, která je vyvrcholením těch nejmodernějších technologií."

 

Druhá generace komerčních palivových článků bude k dispozici na vybraných trzích již od počátku roku 2018. Ve srovnání s předchozími modely Fuel Cell má NEXO odhadovaný dojezd cca 800 km. Současně se u novinky zvýšilo zrychlení a celkový výkon.

 

Testování modelu NEXO prokázalo jeho použitelnost i v extrémních klimatických podmínkách. I v teplotách -30 stupňů Celsia, je vůz schopen startovat během 30 vteřin. Díky špičkové technologii chlazení fungují palivové články velmi dobře i při venkovních teplotách dosahujících 50 stupňů.

 

Vůbec poprvé má model s vodíkovými články vlastní design a uspořádání, které přináší několik výhod:

 

• Menší hmotnost

• Zlepšený poměr výkonu k hmotnosti

• Rychlejší zrychlení z 0 na 100 km/h než předchozí model ix35 Fuel Cell a Tucson FCEV

• Prostornější interiér

• Baterie v zavazadlovém prostoru

• Vylepšené uspořádání systému palivových článků

 

NEXO vs. uspořádání u předchozího modelu Tucson

 

• NEXO má výkonnější palivové články a baterie a pohánějí silnější motor

• Hnací jednotka NEXO je lehčí a má lepší umístění

• Vůz má vylepšené zásobníky vodíku

 

Vylepšení hnacího ústrojí

 

  • Hnací jednotka NEXO je lehčí a zabere méně místa ve srovnání s Tucson FCEV
  • Je Efektivnější
  • Má lepší integraci modulů
  • Je menší a lehčí

 

Jízdní vlastnosti

 

  • Maximální zrychlení se oproti modelu Tucson FCEV zvýší o 25 %
  • NEXO zrychluje z 0 na 100 km/h o 20 % rychleji než Tucson FCEV
  • NEXO má větší točivý moment než Tucson FCEV

 

Dojezd

 

  • NEXO má odhadovaný dojezd 800 km v porovnání s Tucson FCEV 426 km

 

Celkový přehled

 

 

NEXO

Tucson FCEV

Dimensions

Délka (palce)

183.9

173.6

Šířka (palce)

73.2

71.7

Výška (palce)

64.2

65.2

Rozvor(palce)

109.8

103.9

Výkon

135kW

Fuel Cell : 95kW

Battery :40kW

124kW

Fuel Cell : 100kW

Battery : 24kW

Motor

120kW 

Točivý moment 395 N.m.  

100kW

Točivý moment 300 N.m.

Z 0 na 10 km/h

 9.5 vteřin

12.5 vteřin

Dojezd

800 km (odhad)

426 km

* Všechny výše uvedené specifikace a technologie NEXO se mohou lišit podle jednotlivých trhů

copyright © 2016 PressWeb | Hyundai.cz