Hyundai Motor News

News

Pohonem jsou e-moce – Zcela nová modelová řada Hyundai IONIQ: Hybrid – Plug-in – Electric

12.09.2017
  • IONIQ je prvním vozem na světě, který nabízí tři druhy elektrifikovaného pohonu: hybridní, elektrický a hybridní s možností vnějšího nabíjení
  • Kombinace oceňovaného aerodynamického designu a nejmodernější konektivity, nekompromisní zážitky z jízdy
  • Nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP a několik titulů „Vůz roku“ napříč Evropou za celkové provozní vlastnosti – IONIQ je jedním z nejoceňovanějších ekologických vozidel, nabízený za nejvýhodnější ceny

 

Zcela nová modelová řada Hyundai IONIQ je prvním vozem na světě, který nabízí tři elektrifikovaná poháněcí ústrojí (hybridní pohon, hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení, elektrický pohon) v jednom druhu karoserie. Hyundai Motor tímto inovativním přístupem demokratizuje elektrickou mobilitu, aby bylo cestování s nízkými až nulovými emisemi dostupnější pro každého. Společnost má ambice stát se jednou z předních značek elektrifikovaných vozidel v Evropě a být v Top 3 nejprodávanějších značek v segmentech hybridních vozidel, hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení a elektromobilů.

Hyundai Motor získal již uznání za svou bezkonkurenční pětiletou záruku bez omezení ujetých kilometrů a zákazníkům, kteří si vyberou model IONIQ, nabízí ještě velkorysejší záruční podmínky, které navíc zahrnují osmiletou záruku s omezením na 200 000 ujetých kilometrů na vysokonapěťové akumulátory. IONIQ tak v kombinaci s rozsáhlou standardní výbavou a konkurenceschopnou cenou poskytuje poměr cena/výkon, který je mezi vozidly s alternativním pohonem jedinečný.

Modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in poskytují nejnižší spotřebu paliva ve své třídě a nízké hodnoty emisí CO2 92 – 79 g/km*, resp. 26 g/km*. IONIQ Electric ujede na jedno nabití akumulátorů 280 km a svým praktickým dojezdem poskytuje zákazníkům, kteří hledají automobil s nízkými emisemi, větší flexibilitu ve spojení s pocitem jistoty. IONIQ Plug-in ujede v čistě elektrickém režimu až 63 km, čímž rozšiřuje možnosti pro cestování bez používání paliva, což ocení zákazníci, kteří obvykle cestují na kratší vzdálenosti.

Inovativní technika a vysoká úroveň hospodárnosti nevyžadují žádné kompromisy z hlediska zážitků z jízdy, komfortu a bezpečnosti. IONIQ byl jako speciální elektrifikovaný model zkonstruován s ohledem na optimální jízdní dynamiku a komfort. Šestistupňová dvouspojková převodovka (pro modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in) poskytuje sportovní dynamiku a umožňuje bezprostřední zapojení řidiče do řízení, zároveň však v automatickém režimu nabízí komfortní a hospodárnou jízdu. Nabízený režim Sport poskytne ještě větší potěšení z jízdy díky sportovnější charakteristice řízení i řazení a adaptivnímu režimu zobrazování na digitálním panelu přístrojů.

K výjimečným zážitkům z jízdy přispívá rovněž lehká konstrukce skeletu karoserie, víceprvková zadní náprava (v modelech IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in) a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí. Systémy aktivní bezpečnosti Hyundai SmartSense jsou ještě více dostupné. Součástí standardní výbavy jsou mimo jiné asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist), asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control). 

Design modelu IONIQ vytváří atraktivní siluetu a zároveň umožňuje v interiéru velkorysou nabídku prostoru pro cestující i zavazadla. Elegantní aerodynamické tvary navíc přispívají k dosažení nejnižší hodnoty součinitele aerodynamického odporu vzduchu cx = 0,24. Atletický design, který umocňuje charakter modelu IONIQ, zaměřený na radost z jízdy a zároveň i na hospodárnost, vynesl modelu IONIQ prestižní ocenění Red Dot 2016 za design.

V souladu s naším digitalizovaným světem nabízí IONIQ rozmanité chytré funkce s jednoduchým ovládáním ze světa konektivity a informačních a zábavních systémů, které zákazníci očekávají. Systémy Apple Car Play a Android Auto umožňují rychlé a intuitivní připojení chytrého telefonu. Pro kompatibilní zařízení existuje možnost bezkabelového indukčního nabíjení. Služby LIVE Services přispívají k ještě snadnějšímu cestování a poskytují za jízdy užitečné informace, zobrazované na 8“ displeji nového informačního, zábavního a navigačního systému.

Velmi moderní je rovněž přístup k uvedení modelu IONIQ na trh, který využívá přednosti digitální éry. Společnost se zaměřila především na digitální komunikační kanály, pro které vytvořila sdělení, vysvětlující techniku modelu IONIQ a ukazující výhody každého druhu pohonu. Zákazníci jsou tak informováni o každém řešení. Videa, grafická zobrazení a sdělení s rozšířenou realitou poskytují zákazníkům veškeré potřebné informace v atraktivní formě na internetu, přenosných zařízeních i u prodejce. Kampaně pro představení modelu IONIQ a jeho uvedení na trh vycházejí z jednoho digitálního centra, u něhož mají všechna sdělení jedno centrální umístění. Jednoduchý nástroj pro transparentní porovnání pomůže rychle porovnat IONIQ s hlavními konkurenty. Hyundai Motor dokáže s tímto přístupem, založeným na analýze, uspokojit požadavky zákazníků na informace. Například bylo optimalizováno mobilní vyhledávání, protože to je důležitý kanál pro cílovou skupinu zákazníků.

Thomas Schmid, provozní ředitel společnosti Hyundai Motor Europe, řekl: „S modelem IONIQ a naším průkopnickým elektromobilem ix35 Fuel Cell s palivovými články přebíráme vedoucí postavení jako výrobce automobilů s nejširší nabídkou druhů poháněcího ústrojí. IONIQ je s výběrem tří elektrifikovaných pohonů jedinečnou nabídkou – bez kompromisů, co se týče skvělého designu, potěšení z jízdy a nových funkcí v oblasti konektivity za konkurenční cenu. Je to vůz, který je skutečně poháněn e-mocemi. V rámci naší strategie pro trvalou udržitelnost a našeho úsilí o čistější budoucnost budeme nadále investovat do této techniky. Naším cílem je představit na celém světě 15 ekologických vozů do roku 2020, snižovat emise a zpřístupnit všem budoucí mobilitu pro každého.“

Modely IONIQ Hybrid a IONIQ Electric byly úspěšně uvedeny na evropský trh na podzim 2016. Prodej modelu IONIQ Plug-in byl v Evropě zahájen v létě 2017.

* Na základě kombinovaného cyklu EU.

 

 

01           Design: hospodárnost a technika

 

V designu modelové řady Hyundai IONIQ se odrážejí dva hlavní vlivy – hospodárnost a technika – jejichž kombinací vznikl jedinečný futuristický vzhled. Inženýři a designéři pracovali během celého vývoje ruku v ruce, aby byla zaručena dokonalá realizace jak tvaru, tak i funkce.

Toto úsilí bylo nedávno oceněno porotou soutěže Red Dot. Hyundai získal za evoluční design modelu IONIQ prestižní ocenění Red Dot Design Award 2016 v kategorii vozidla. IONIQ představuje nové možnosti pro designu budoucí mobility v pojetí společnosti Hyundai Motor. Čisté tvary podřízené aerodynamickým hlediskům a ušlechtilé, čisté linie a plochy umocňují siluetu ve stylu kupé.

Vnější design

Elegantní vnější design modelu IONIQ se siluetou definovanou jemnými křivkami a plochami je inspirován aerodynamickou efektivitou. Vnější panely jsou ohebné, což prospívá aerodynamice. V kombinaci s mnoha dalšími chytrými řešeními v oblasti hospodárnosti se podařilo snížit hodnotu součinitele aerodynamického odporu vzduchu na pouhých cx = 0,24.

Aerodynamický tvar karoserie modelu IONIQ je navíc odlišen u jednotlivých verzí Hybrid, Plug-in a Electric dalšími stylistickými prvky, které jim dodávají jedinečnou identitu.

IONIQ Hybrid

Příď modelu IONIQ Hybrid je charakterizována bi-xenonovými světlomety, které jsou lemovány obrysovými světly LED ve tvaru písmene C. Standardní verze je vybavena projekčními světlomety. Charakteristická šestiúhelníková maska chladiče modelů Hyundai a svisle uspořádaná světla LED pro denní svícení ve tvaru písmene C vyjadřují čistotu tohoto vozu. Kontrastní barvy ve spodní části nárazníku umocňují individuální charakter, zatímco na výběr je devět barev karoserie, které lze kombinovat s výběrem dvou variant interiéru.

Pro modely IONIQ Hybrid a Plug-in je na výběr devět barev laku karoserie: černá Phantom, bílá Polar, stříbrná Platinum a stříbrná Aurora. K dispozici jsou rovněž odstíny šedá Iron, modrá Marina, oranžová Phoenix, červená Fiery a hnědá Demitasse. IONIQ Hybrid je vybaven 15“ nebo 17“ koly ve speciálním dvoubarevném designu.

Elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie pod předním a zadním nárazníkem je společným stylistickým prvkem verzí IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in. V kombinaci s barvami karoserie modrá Marina, oranžová Phoenix a červená Fiery jsou ozdobné linie stříbrné. Všechny ostatní barvy karoserie mají modrou charakterovou linii.

IONIQ Plug-in

IONIQ Plug-in přebírá od verze Hybrid většinu prvků vnějšího designu, jako například šestiúhelníkovou masku chladiče, svisle uspořádaná světla LED pro denní svícení ve tvaru písmene C a elegantní modrou nebo stříbrnou charakterovou linii pod nárazníky vpředu a vzadu, ale navíc je vybaven světlomety LED a speciálně navrženými 16“ koly. Plug-in je samozřejmě navíc vybaven dodatečným víkem nabíjecí zásuvky na levém předním blatníku.

IONIQ Electric

IONIQ Electric se na první pohled odlišuje svou přídí: bez potřeby chlazení spalovacího motoru mohla maska chladiče uvolnit místo čisté a elegantní ploše s povrchovou úpravou v odstínu šedá True nebo šedá Shine s vnější barvou karoserie bílá White. Nová, na přání dodávaná černá maska chladiče je k dispozici pro všechny barvy karoserie kromě odstínu černá Phantom. Verze IONIQ s čistě elektrickým pohonem je vybavena také předními světlomety LED a zadními sdruženými svítilnami LED s jedinečným designem.

Charakter elektromobilu je v designu vozu umocněn charakterovou linií v měděném odstínu pod zadním a předním nárazníkem. Odstín mědi asociuje vlastnosti mědi jako vynikajícího elektrického vodiče. Pokud si zákazník vybere barvu karoserie modrá Marina, oranžová Phoenix, červená Fiery nebo žlutá Blazing, mají tyto ozdobné prvky stříbrný odstín.

Žlutá Blazing je odstínem, který je exkluzivně nabízen pro verzi IONIQ Electric, přičemž odstíny šedá Iron a hnědá Demitasse si lze zvolit pouze pro verze Hybrid a Plug-in.

Vnitřní design

Opakující se plynulé, elegantní a přehledné motivy vytvářejí uvnitř vozu IONIQ příjemnou atmosféru, zatímco efektivní využití obestavěného prostoru doplňuje logické, strukturované uspořádání ovládacích prvků. Ekologické materiály přispívají k jednoduchému a čistému vzhledu. V interiéru díky tomu panuje atmosféra prostoru, elegance, světla a čistoty.

 

Exkluzivní modré doplňky

Pro modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in je interiér nabízen ve dvou barvách, v odstínu Lava Stone (černá) nebo v béžové s označením Afternoon Breeze. Sedadla mohou být čalouněna tkaninou nebo kůží. Černý interiér je kombinován s exkluzivním modrým lemováním na sedadlech a dalšími modrými stylistickými prvky na přístrojové desce. Mezi ně patří modrá metalická linie probíhající pod digitálním panelem přístrojů a mezi ovládacími prvky klimatizace, a obklopující výdechy ventilační soustavy na středové konzole, displej audiosystému a navigačního systému, krajní výdechy ventilační soustavy a tlačítko pro spuštění poháněcího ústrojí. Další ozdobný prvek je na spodní části volantu. Pokud si zákazník vybere jako hlavní barvu interiéru béžovou, budou ozdobné prvky bílé.

Měď symbolizuje elektrickou energii

Ozdobné prvky v odstínu mědi, dodávané exkluzivně pro černý interiér modelu IONIQ Electric, vytvářejí dojem, že celým interiérem vozu protéká elektrický proud. Tyto ozdobné prvky jsou sladěny se sedadly a jsou nabízeny také v bílé barvě, v závislosti na barvě karoserie verze Electric: bílá Polar, černá Phantom, stříbrná Platinum a stříbrná Aurora mají ozdobné prvky v interiéru v odstínu mědi; modrá Marina, oranžová Phoenix, červená Fiery a žlutá Blazing jsou doplněny bílým ozdobnými prvky v interiéru.

 

03        Poháněcí ústrojí: hybridní pohon, hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení a elektromobil

 

Všechny varianty poháněcího ústrojí pro model IONIQ představují jedinečný a nekompromisní krok k čistější mobilitě. Během jejich vývoje byl kladen důraz na dosažení nejvyšší energetické hospodárnosti bez kompromisů z hlediska jízdních výkonů. Budoucí řidiči modelu IONIQ ještě nikdy neměli tak široký výběr. 

 

IONIQ Hybrid a Plug-in vyvracejí stereotypy kolem hybridních vozů

IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny novým zážehovým čtyřválcem Kappa 1.6 GDI s přímým vstřikováním benzinu, nejvyšší tepelnou účinností ve své třídě (40 procent), nejvyšším výkonem 105 k a maximálním točivým momentem 147 N.m.

Tento motor byl přizpůsoben pro hybridní aplikace a je kombinován s šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou s bezprostředními reakcemi a hladkým řazením. IONIQ se tím liší od svých konkurentů, protože poskytuje zážitky z dynamičtější jízdy. Integrovaný elektromotor umožňuje jízdu s čistě elektrickým pohonem a poskytuje okamžitý točivý moment, zatímco podvozek s víceprvkovou zadní nápravou výrazně zvyšuje úroveň jízdní dynamiky.

Elektromotor modelu IONIQ Hybrid poskytuje nejvyšší výkon 32 kW (43,5 k) a maximální točivý moment 170 N.m a je napájen akumulátorem Li-Poly s kapacitou 1,56 kWh, uloženým pod zadními sedadly. IONIQ Hybrid v kombinaci s motorem 1.6 GDI nabízí nejvyšší celkový výkon hybridní soustavy 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 N.m. Tento model je schopen dosáhnout nejvyšší rychlosti 185 km/h a může se pochlubit hodnotami spotřeby paliva 3,9 – 3,4 l/100 km** a emisemi CO2 92 – 79 g/km (kombinované)**. Elektromotor umožňuje modelu IONIQ Hybrid jízdu s čistě elektrickým pohonem rychlostí až 120 km/h.

Řidiči, kteří se rozhodnou pro IONIQ Plug-in, se mohou spolehnout na výkonný akumulátor Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh, který umožňuje dojezd 63 kilometrů s čistě elektrickým pohonem. Kombinace elektromotoru o výkonu 45 kW (61 k) a čtyřválce Kappa 1.6 GDI nabízí hodnoty emisí CO2 26 g/km a spotřeby paliva 1,1 l/100 km (vážený kombinovaný cyklus EU).

** Na základě kombinovaného cyklu EU. Hodnoty spotřeby paliva a emisí se liší v závislosti na rozměru pneumatik a druhu převodovky.

Šestistupňová dvouspojková převodovka – pohotové reakce zaručeny

Modely IONIQ Hybrid a IONIQ Plug-in jsou vybaveny šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou (6DCT), která se může pochlubit nejvyšší mechanickou účinností ve své třídě díky ložiskům s nízkým třením a olejovou náplní s nízkou viskozitou. Uvedené verze modelu IONIQ proto využívají přínosů nejnovější generace technologií v oblasti převodovek a díky tomu nabízejí jedinečnou kombinaci jízdních výkonů a vynikající hospodárnosti. Inteligentní zpřevodování je kombinováno se sofistikovanou strategií řazení, která umožňuje plynulý přenos hnací síly i během řazení.

Obě verze, Hybrid a Plug-in, vtahují svou převodovkou 6DCT řidiče do řízení, čímž umocňují radost z jízdy, kterou se odlišují od ostatních hybridních vozů, které jsou často kritizovány za akceleraci „jako na gumovém pásu“. Další výhodou je nejlepší možné využití předností spalovacího motoru a elektromotoru.

Hospodárnost a jízdní dynamiku může řidič vylepšit také aktivací režimů SPORT nebo ECO. Funkce SPORT ponechává po delší dobu zařazené nižší převodové stupně a kombinuje výkon spalovacího motoru i elektromotoru, aby řidič obdržel maximální výkon. Grafika na digitálním panelu přístrojů se navíc změní v otočný rychloměr, obklopený otáčkoměrem v analogové podobě, který ukazuje otáčky spalovacího motoru na červeném podkladě. V režimu ECO optimalizuje převodovka 6DCT řazení z hlediska hospodárnosti. Nejnižší spotřebu paliva ve své třídě zajišťuje dřívější řazení vyšších převodových stupňů. Informační displej TFT simuluje důvěrně známou ručičku rychloměru.

Konstrukce komponentů poháněcího ústrojí je velmi kompaktní a mimořádně efektivní. Celkové zvýšení hmotnosti, dané hybridní technikou v obou verzích s možností vnějšího nabíjení i bez ní, je proto u modelu IONIQ minimální. Na druhou stranu tato technika výrazně zvyšuje jeho hospodárnost.

 

Kompaktní elektromotor napájený akumulátorem Li-Poly

Verze Hybrid, Plug-in i Electric mají synchronní elektromotor s trvalým magnetem, jehož díly byly optimalizovány snížením tloušťky komponentů jádra (elektrický plech) až o 10 % a použitím měděného drátu s pravoúhlým průřezem, aby se snížily ztráty.

Hyundai Motor zvolil pro všechny modely IONIQ sadu akumulátorů Li-Poly místo konvenčních akumulátorů Ni-MH. Jejich výhodou je nižší paměťový efekt, vynikající účinnost nabíjení/vybíjení a výjimečný maximální výkon.

Důležitým hlediskem byly rovněž kompaktní rozměry, protože systém akumulátorů je uložen pod zadními sedadly, aby bylo možné využívat vnitřní prostor pro cestující a zavazadla bez jakýchkoli kompromisů. IONIQ Hybrid tak nabízí zavazadlový prostor o objemu 456 (VDA 211) až 1581 litrů (VDA 214) se sklopenými zadními sedadly. To platí i pro modely IONIQ Plug-in (341 (VDA 211) až 1401 litrů (VDA 214)) a IONIQ Electric (350 (VDA 211) až 1410 litrů (VDA 214)), které nabízejí navzdory větší sadě akumulátorů velkorysý zavazadlový prostor.

Elektrická hvězda: IONIQ Electric

IONIQ Electric nabízí čistě elektrickou mobilitu s maximálním dojezdem více než 280 km díky akumulátoru Li-Poly s kapacitou 28 kWh. Spotřeba elektrické energie je pouhých 11,5 kWh/100 km (na základě kombinovaného cyklu EU). Okamžitě dostupný maximální točivý moment 295 N.m elektromotoru, s nejvyšším výkonem 88 kW (120 k) je přenášen prostřednictvím jednostupňového redukčního převodu. Vůz dosahuje nejvyšší rychlosti 165 km/h.

Systém „shift-by-wire“ modelu IONIQ Electric usnadňuje ovládání vozidla jednoduchým stisknutím tlačítek pro změnu jízdního režimu. Navíc není zapotřebí prostor pro vedení mechanického spojení mezi normálním voličem a převodovkou, takže v přední části vozu je k dispozici dodatečný odkládací prostor.

Electric se vyznačuje plynulou akcelerací bez řazení díky jednostupňové redukční převodovce a nabízí režimy SPORT, NORMAL a ECO, které zvyšují hospodárnost a jízdní výkony. IONIQ Electric je navíc vybaven páčkami na volantu pro nastavování intenzity brzdění rekuperací kinetické energie ve čtyřech stupních v závislosti na potřebách řidiče během zpomalování a brzdění.

IONIQ Electric je vybaven také elektrickou parkovací brzdou EPB ovládanou tlačítkem, zatímco přihrádka pro indukční nabíjení mobilních telefonů je prakticky umístěna vedle tlačítek voliče jízdních režimů.

Nabití sady akumulátorů Li-Poly modelu IONIQ Electric na 80 % kapacity trvá pouhých 24 minut pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení (DC) o výkonu 100 kW. Systém ICCB (In-Cable Control Box) umožňuje nabíjení vozu IONIQ střídavým proudem (AC) z běžné kompatibilní domácí zásuvky. Nabíjecí zásuvka vozu je na místě, kde se obvykle nachází hrdlo palivové nádrže.

 

 

 

 

04        Vyspělá konstrukce a technika - Výjimečnost modelové řady IONIQ

 

Inženýři modelu IONIQ se zaměřili nejen na dosažení maximální hospodárnosti poháněcího ústrojí všech verzí, ale i na zkonstruování vozidla, které nabízí vynikající úroveň designu, komfortu a informačních a zábavních systémů. Použití nejmodernějších technologií a konstrukčních metod v těchto oblastech zvyšuje přitažlivost modelu IONIQ a posouvá jej na vyšší úroveň v porovnání s konkurenty.

Vyspělá aerodynamika

Elegantní silueta modelu IONIQ ve stylu kupé a jednoduché, pečlivě tvarované kontury podporují efektivní obtékání karoserie vzduchem. Doplňkové prvky, jako jsou kanály vedoucí vzduch kolem předních kol, zadní spoiler a difuzor, kryty bočních prahů, kryt spodní části vozidla a uzavřený design kol, přispívají k vysoké hospodárnosti vozu. Verze Hybrid a Plug-in jsou navíc vybaveny aktivními klapkami v masce chladiče, které jsou ovládány ve třech stupních, zatímco Electric se vyznačuje elegantní uzavřenou přídí.

Chytrá a účinná klimatizace

Klimatizační systém modelu IONIQ nabízí hospodárný režim, v němž zajišťuje příjemné, komfortní a osvěžující prostředí bez zbytečného zvyšování spotřeby energie. Díky maximálnímu využití vnitřního vzduchu při ochlazování nebo vyhřívání lze minimalizovat ztráty při ventilaci, a zvýšit tak celkovou účinnost systému. Dvouzónovou automatickou klimatizaci je možné nastavit také jen do režimu „pouze řidič“, který snižuje zatížení klimatizace a topení, aby se zvýšila hospodárnost systému.

Ekologické materiály vytvářejí čistý a trvale udržitelný vnitřní prostor

Novinkou ve vozu značky Hyundai a důležitým prvkem modelu IONIQ je inovativní využití recyklovaných nebo ekologických materiálů. Například vnitřní výplně dveří jsou vyrobeny z recyklovaného plastu v kombinaci s práškovým dřevem a vulkanickou horninou při zachování stejné kvality vzhledu.

Měkčího, přirozenějšího povrchu je dosaženo při současném snížení závislosti na ropných produktech. Ekologické povědomí se týká i dalších oblastí vozu. Suroviny získávané z cukrové třtiny jsou částečně použity pro čalounění stropu a koberce, přičemž pomáhají zvýšit kvalitu vzduchu uvnitř vozu a recyklovatelnost dílů vozidla na konci jeho životnosti. Ekologický lak se složkami, které se získávají ze sójového oleje, se používá pro lesklé metalické barvy na některých komponentech.

Digitální panel přístrojů

IONIQ je prvním modelem Hyundai v Evropě, který je vybaven novým 7“ informačním displejem TFT s vysokým rozlišením. Díky rozlišení 1280 x 720 pixelů zobrazuje všechny druhy přístrojů (rychloměr, ECO, stav nabití, množství paliva, atd.). V závislosti na zvoleném jízdním režimu se mění barva podkladu a přístroje, aby řidič dostával vždy nejdůležitější a nejpotřebnější informace. Použité barvy přitom vytvářejí uvolněnou nebo sportovní atmosféru.

V režimu SPORT se na displeji objeví otočný digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném podkladu.

Navigační systém a konektivita

IONIQ vychází vstříc rozmanitým životním stylům zákazníků nejmodernějšími navigačními systémy a funkcemi z oblasti konektivity. Zákazníci mají na výběr standardní audiosystém Premium s 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou, konektivitou Bluetooth a funkcí My Music nebo na přání dodávaný navigační systém nové generace s 8“ kapacitním dotykovým displejem s vysokým rozlišením v kombinaci s prémiovou zvukovou aparaturou Infinity Surround Sound s osmi reproduktory, subwooferem a vnějším zesilovačem. IONIQ také uspokojí řidiče, kteří chtějí propojit svůj chytrý telefon s 8“ navigačním systémem vozidla, prostřednictvím systémů Apply CarPlay a Android Auto, dodávaných poprvé v modelu Hyundai na evropském trhu. Oba systémy umožňují uživatelům připojit přenosná zařízení pro poslech hudby, telefonování nebo využívání navigačních funkcí na displeji vozidla. Dokonalá konektivita umožňuje řidiči a cestujícím spojení se světem i za jízdy a zároveň se soustředit na řízení. IONIQ se také postará o nabití telefonů cestujících. Mezi nejmodernějšími prvky vnitřní výbavy vozu se tak nalézá podložka pro bezdrátové indukční nabíjení (standard Qi) mobilních telefonů.

Součástí nového navigačního systému modelu IONIQ je sedmileté předplatné služeb TomTom LIVE zdarma. TomTom LIVE nabízí aktualizované informace v reálném čase: počasí, doprava, místa měření rychlosti a internetové vyhledávání bodů zájmu. Hyundai Motor poskytuje rovněž jedinečný program Lifetime MapcareTM** s bezplatnými aktualizacemi mapových podkladů a software.

Nižší hmotnost

Jednou z hlavních otázek v každé jednotlivé fázi vývoje modelu IONIQ bylo snižování hmotnosti bez kompromisů z hlediska radosti z jízdy a komfortu. IONIQ používá hliníkovou kapotu motoru a víko zavazadlového prostoru. Oba komponenty snižují hmotnost o 12,4 kg v porovnání s konvenčními variantami z oceli bez nevýhod z hlediska hlučnosti nebo vibrací. Strategie snižování hmotnosti byla důsledně realizována i v méně viditelných oblastech, jako je kryt zavazadlového prostoru. Vzhledem k vyššímu využití lehkých komponentů a kompaktnější konstrukci je kryt zavazadlového prostoru modelu IONIQ o 25 % lehčí než verze používaná v ostatních modelech Hyundai.

** Lifetime MapCare™ je obchodní označení programu Hyundai MapCare™, jehož prostřednictvím budou příslušným vozidlům Hyundai poskytovány každoroční aktualizace mapových podkladů po dobu minimálně deseti let od ukončení výroby modelu.

 

05        Jízdní výkony – Mobilita bez kompromisů s nízkými až nulovými emisemi

 

Jízdní výkony jednotlivých verzí modelové řady IONIQ patří mezi nejlepší ve svém segmentu díky poháněcímu ústrojí, které bylo speciálně přizpůsobeno potřebám modelu IONIQ s cílem zajistit hospodárnou mobilitu bez kompromisů. Odpružení, ovladatelnost a odhlučnění přispívají k vynikajícímu jízdnímu komfortu, zatímco zvuková izolace v přístrojové desce minimalizuje hluk od motoru. K tiché a komfortní jízdě přispívají také tlumicí materiály v podlaze, vylepšené výplně střešních sloupků A a B, tlustější sklo oken a zvukově izolační fólie na skle čelního okna.

IONIQ Hybrid a Plug-in používají víceprvkovou zadní nápravu s dvěma spodními rameny, která zvyšuje jízdní komfort. Relativně široké využití hliníku pro komponenty přední a zadní nápravy snížilo hmotnost o cca 10 kg v porovnání s konvenčním řešením. Snížení hmotnosti každého spodního ramena vpředu o 2,3 kg ušetřilo 4,6 kg v přední části vozu, zatímco zadní náprava modelu IONIQ je o 7,14 kg lehčí (snížení hmotnost každého spodního ramena o 3,57 kg).

IONIQ Electric je vybaven zadní nápravou s vlečenými rameny spojenými torzně poddajnou příčkou, která ponechává více prostoru pro sadu akumulátorů Li-Poly s kapacitou 28 kWh, umístěnou pod zadními sedadly a prohlubní pro náhradní kolo.

Řízení s pohotovými reakcemi a dobrou zpětnou vazbou je citlivé a precizní. Ke sportovnímu charakteru a radosti z jízdy v modelu IONIQ přispívá strmější převod řízení.

Optimalizace brzdné síly umožňuje maximálně využívat funkci rekuperace kinetické energie hybridním systémem, aby mohl IONIQ udržovat dostatečně vysoký stav nabití akumulátoru. Třetí generace systému rekuperace kinetické energie Hyundai se vyznačuje ještě nižší hlučností. K tiššímu provozu v porovnání s konkurenty přispívá rovněž integrovaná jednotka brzdového asistenta iBAU (Integrated Brake Assist Unit) a tlaková jednotka PSU (Pressure Source Unit). Tím je zajištěno extrémně nízké tření pro maximální rekuperaci kinetické energie a hospodárnost.

Hospodárnost modelu IONIQ zvyšují také plody spolupráce s výrobcem pneumatik Michelin. Vůz, dodávaný s 15“ nebo 16“ koly, je vybaven pneumatikami s nízkým valivým odporem, které snižují spotřebu paliva. Větší 17“ kola modelu IONIQ Hybrid jsou vybavena pneumatikami s obsahem siliky, které poskytují ještě vyšší úroveň provozních vlastností. Víceprvkové zavěšení kol modelů IONIQ Hybrid a Plug-in umožňuje maximálně využívat výhody pneumatik s nízkým valivým odporem.

 

 

06        Komfort a praktičnost – nejvyšší úroveň a progresivnost

 

Modelová řada IONIQ poskytuje díky svému specializovanému designu a konstrukci řidiči a cestujícím vynikající úroveň komfortu a praktičnosti na rozdíl od jiných specializovaných hybridních a elektrických vozidel, které dosud vyžadovaly v těchto oblastech kompromisy.

Například všechny hybridní komponenty jsou chytře uspořádány bez kompromisů z hlediska prostoru, flexibility nebo využitelnosti interiéru. IONIQ Hybrid nabízí největší zavazadlový prostor ve své třídě díky umístění akumulátoru hybridního systému pod zadními sedadly. Zadní sedadla lze navíc sklopit, čímž se zavazadlový prostor zvětší až na 1518 litrů (VDA 214).

Všechny modely IONIQ nabízejí rovněž velkorysou výšku stropu nad sedákem vpředu i vzadu, a rovněž šířku v úrovni ramen a prostor pro nohy vpředu i vzadu. Sedadlo řidiče je vybaveno pamětí pro uložení nastavení a k příjemnému cestování přispívají vyhřívaná sedadla vpředu a vzadu.

 

07        Bezpečný a spolehlivý: Inovativní bezpečnostní prvky a nejlepší záruka v segmentu

 

Celá modelová řada IONIQ se může pochlubit lehkou a zároveň tuhou karoserií, která je výsledkem použití vyspělé konstrukce, pokrokových výrobních metod a materiálů. Skelet karoserie modelu IONIQ je vyroben z 53 % z vyspělých vysokopevnostních ocelí a jeho vynikající tuhost je zárukou vynikající ovladatelnosti s pohotovými reakcemi a velmi vysoké úrovně bezpečnosti. V případě nehody dojde k velmi účinnému pohlcení nárazové energie a minimální deformaci prostoru pro cestující, aby byla zajištěna jejich maximální ochrana.

Dlouhý seznam vyspělých komfortních technologií modelu IONIQ doplňuje řada inovativních prvků aktivní a pasivní bezpečnosti, které chrání řidiče a cestující.

Mezi rozmanité prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy Hyundai SmartSense patří asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind-Spot Collision Warning), který přímo spolupracuje s asistentem pro změnu jízdního pruhu LCA (Lane Change Assist) a funkcí RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning), která upozorňuje řidiče na vozidla přijíždějící vzadu ze stran, chodce nebo jiné objekty, s nimiž by mohlo dojít ke kolizi, pokud by vůz pokračoval v jízdě.

Asistenti pro jízdu v jízdním pruhu LKA/LDW (Lane Keeping Assist/Lane Departure Warning) nalézají uplatnění při jízdě rychlostí nad 60 km/h. Systémy upozorňují řidiče na nebezpečné situace na základě sledování polohy vozidla. LDW aktivuje zvukové upozornění dřív, než vůz přejede podélné bílé značení na vozovce, zatímco LKA upozorní řidiče akusticky a vizuálně a posléze zasáhne do řízení, aby se vůz bezpečně vrátil do svého jízdního pruhu.

IONIQ je rovněž vybaven asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist). Tento vyspělý prvek aktivní bezpečnosti upozorní řidiče na nouzové situace a v případě potřeby zahájí autonomní brzdění. FCA používá přední radarové a kamerové senzory a pracuje ve třech fázích. Nejprve je řidič vizuálně a akusticky upozorněn, poté jsou aktivovány brzdy v závislosti na míře rizika kolize a v bezprostředním okamžiku před kolizí zvýší brzdnou sílu na maximum. Pokud je před vozem detekováno vozidlo nebo chodec, dojde k aktivaci systému při rychlosti 10 km/h nebo vyšší, čímž dojde k minimalizaci škody, pokud je nehoda neodvratitelná.

Chytrý adaptivní tempomat SCC (Smart Cruise Control) používá přední radarové senzory k udržování konstantní rychlosti jízdy a bezpečné vzdálenosti od vpředu jedoucího vozidla bez ovládání pedálu plynu nebo brzdy. Tempomat je automaticky deaktivován, klesne-li rychlost jízdy na 10 km/h nebo nižší.

IONIQ Electric tuto funkci rozšiřuje o chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go, který rovněž podporuje funkci automatického zastavení a rozjezdu. Systém sledování tlaku vzduchu v pneumatikách TPMS (Tire Pressure Monitoring System) zajišťuje nepřetržité sledování tlaku v pneumatikách a upozorní řidiče na případné změny tlaku.

V interiéru modelu IONIQ chrání cestující v případě nehody celkem sedm airbagů, včetně kolenního airbagu pro řidiče. Vyztužený skelet karoserie zaručuje odolnost v případě nehody, k čemuž přispívá rovněž vysokopevnostní zadní nárazník vyztužený vlákny.

Výjimečnou úroveň bezpečnosti modelu IONIQ potvrdilo maximální pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti organizací Euro NCAP. IONIQ v testech prokázal, že patří mezi mezi nejbezpečnější vozy ve svém segmentu a dosáhl nejlepších výsledků ve všech čtyřech kategoriích: ochrana dospělých cestujících, ochrana dětí, ochrana chodců a asistenční systémy. Organizace Euro NCAP udělila modelu IONIQ ocenění „Nejlepší vůz roku 2016 ve své třídě“ v kategorii „Malé rodinné vozy“.

Nejlepší soubor záruk v automobilovém průmyslu

 

Všechny tři verze modelu IONIQ, IONIQ Hybrid, IONIQ Electric a IONIQ Plug-in, budou nabízeny s nejlepším souborem záruk v automobilovém průmyslu, včetně jedinečné pětileté záruky Hyundai bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmileté záruky s omezením 200 000 km na akumulátor. Tím je pro majitele vozů IONIQ zaručen maximální pocit jistoty.

08        Výroba

 

Modelová řada IONIQ je vyráběna ve výrobním závodě Ulsan společnosti Hyundai Motor Company v jihovýchodní Koreji. Závod Ulsan je největším výrobním závodem na světě v automobilovém průmyslu. V roce 2015 v něm bylo vyrobeno 1,53 milionu osobních vozů a lehkých užitkových vozidel.

09        Technické údaje

Spalovací motor/akumulátor/elektromotor (HEV)

Spalovací motor

Druh

KAPPA 1.6 ATKINSON GDI

Zdvihový objem

1580 cm3

Vrtání x zdvih

72 x 97 mm

Kompresní poměr

13,0:1

Největší výkon

105 k (77,2 kW) při 5700 min-1

Největší točivý moment

147 N.m při 4000 min-1

 

Elektromotor

Druh

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Největší výkon (kW/k)

32 kW/44 k

Největší točivý moment (N.m)

170 N.m

 

 

Akumulátor

Druh

Li-Poly

Kapacita (kWh)

1,56

Výkon (kW)

42

Napětí (V)

240

 

Celkový výkon hybridní soustavy

Největší výkon

104 kW/141 k

Největší točivý moment

265 N.m

 

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost

185 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

10,8 sekundy (15“ kola)

11,1 sekundy (17“ kola)

Spotřeba paliva, město (l/100 km)

3,4 (15“ kola)
3,9 (17“ kola)

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)

3,6 (15“ kola)

3,9 (17“ kola)

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

3,4 (15“ kola)
3,9 (17“ kola)

Kombinované emise CO2 (g/km)

79 (15“ kola)
92 (17“ kola)

 

 

Spalovací motor/akumulátor/elektromotor (PHEV)

Spalovací motor

Druh

KAPPA 1.6 ATKINSON GDI

Zdvihový objem

1580 cm3

Vrtání x zdvih

72 x 97 mm

Kompresní poměr

13,0:1

Největší výkon

105 k (77,2 kW) při 5700 min-1

Největší točivý moment

147 N.m při 4000 min-1

 

Elektromotor

Druh

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Největší výkon (kW/k)

45 kW/61 k

Největší točivý moment (N.m)

170 N.m

 

 

 

Akumulátor

Druh

Li-Poly

Kapacita (kWh)

8,9 kWh

Výkon (kW)

59 kW

Napětí (V)

360 V

 

Celkový výkon hybridní soustavy

Největší výkon

104 kW/141 k

Největší točivý moment

265 N.m

 

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost

178 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

10,6 sekundy

Vážená spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)

1,1 l/100 km

Emise CO2, kombinované (g/km)

26 g/km

Spotřeba elektrické energie (kWh/100 km)

9,4 kWh/100 km

Dojezd v elektrickém režimu

63 km

 

Nabíjecí zařízení vozidla

Max. výkon (kW)

3,3

Doba nabíjení

Doba nabíjení/standardní

cca 2 h 15 min

 

Akumulátor/elektromotor (EV)

Elektromotor

Druh

Synchronní elektromotor s permanentním magnetem

Největší výkon

88 kW/120 k

Největší točivý moment

295 N.m

Nejvyšší rychlost

165 km/h

 

Akumulátor

Druh

Li-Poly

Kapacita (kWh)

28 kWh

Výkon (kW)

98 kW

Hustota energie (kWh/kg)

104,75 kWh/kg

Napětí (V)

360 V

 

Nabíjecí zařízení vozidla

Max. výkon (kW)

6,6

Doba nabíjení

Doba nabíjení/standardní

cca 4 h 25 min

Doba nabíjení/rychlonabíjení

50 kW: cca 30 min

100 kW: cca 23 min

 

Provozní vlastnosti

Nejvyšší rychlost

165 km/h

Zrychlení z 0 na 100 km/h

9,9 sekundy (režim Sport) 

10,2 sekundy (režim Normal)

Spotřeba elektrické energie (kWh/100 km)

11,5 kWh/100 km

Kombinované emise CO2 (g/km)

0 g/km

Dojezd

280 km

 

Převodové ústrojí

HEV / PHEV

Převodovka

Automatická

6stupňová dvouspojková převodovka

 

EV

Převodovka

Automatická

Jednostupňový redukční převod

 

Převodové poměry (HEV / PHEV)

KAPPA 1.6 ATKINSON GDI/6 DCT

1. stupeň

3,867

2. stupeň

2,217

3. stupeň

1,371

4. stupeň

0,930

5. stupeň

0,956

6. stupeň

0,767

Zpětný chod

5,351

Stálý převod

4,188/3,045 (1. až 4. stupeň/5. až 6. stupeň a zpětný chod)

 

Převodové poměry (EV)

Jednostupňový redukční převod/akumulátor 28 kWh

Převodový poměr

7,412

 


 

Podvozek

Vpředu

Vzpěry McPherson s plynovými tlumiči

Vzadu

Víceprvkové zavěšení (HEV, PHEV) nebo vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou (EV) s plynovými tlumiči

 

Řízení

Druh

hřebenové        

Počet otáček volantu mezi rejdy

2,66

Poloměr otáčení

5,3 metru (minimální)    

Celkový převod řízení

13,9:1

 

Brzdová soustava (všechny verze pohonu)

Kotoučové brzdy vpředu (průměr)

280 mm

Kotoučové brzdy vzadu (průměr)

HEV: 262 mm

EV/PHEV: 284 mm

Asistenční systémy

ABS, EPB (pouze EV), ESC a FCA

 

Kola a pneumatiky (HEV)

Druh kol

Pneumatiky

Kola z lehké slitiny 6,0J x 15

195/65 R 15

Kola z lehké slitiny 7,0J x 17

225/45 R 17

 

Kola a pneumatiky (PHEV)

Druh kol

Pneumatiky

Kola z lehké slitiny 6,5J x 16

205/55 R 16     

 

Kola a pneumatiky (EV)

Druh kol

Pneumatiky

Kola z lehké slitiny 6,5J x 16

205/55 R 16     

 

Exteriér (mm)

Vnější délka

4470

Vnější šířka

1820

Vnější výška

1450

Rozvor

2700

Světlá výška

140

Převis vpředu

880

Převis vzadu

890

Rozchod kol (vpředu)

HEV/PHEV: 1563/1549 (15“ kola/17“ kola)

PHEV/EV: 1555 (16“ kola)

Rozchod kol (vzadu)

HEV/PHEV: 1577/1563 (15“ kola/17“ kola)

PHEV: 1569 (16“ kola)

EV: 1564 (16“ kola)

 

Interiér (mm)

První řada

Druhá řada

Výška stropu nad sedákem (se střešním oknem/bez střešního okna)

994/1024

950

Prostor pro nohy

1073

906

Šířka v úrovni ramen

1425

1396

Šířka v úrovni kyčlí

1366

1344

 


 

Objemy (litry)

Palivová nádrž

HEV/PHEV:  45

Zavazadlový prostor (l VDA)

HEV: min. 456 l/563 l/max. 1518 l (VDA 211/213/214)

PHEV: min. 341 l/446 l/max. 1401 l (VDA 211/213/214)

EV: min. 350 l/455 l/max. 1410 l (VDA 211/213/214)

 

Hmotnosti

Hmotnosti (HEV)

Pohotovostní hmotnost (kg)

(v provozuschopném stavu bez řidiče)

1370

Max. užitečná hmotnost (kg)

500

Celková hmotnost (kg)

1870

 

Hmotnosti (PHEV)

Pohotovostní hmotnost (kg)

(v provozuschopném stavu bez řidiče)

1505 kg

Max. užitečná hmotnost (kg)

465 kg

Celková hmotnost (kg)

1970 kg

 

Hmotnosti (EV)

Pohotovostní hmotnost (kg)

(v provozuschopném stavu bez řidiče)

1420 kg

Max. užitečná hmotnost (kg)

460 kg

Celková hmotnost (kg)

1880 kg

 

[POZNÁMKA Specifikace se mohou lišit v závislosti na trhu/regionu]

copyright © 2016 PressWeb | Hyundai.cz