Hyundai Motor News

News

Nová generace modelu Hyundai i30 kombi: spojení elegance s praktičností

12.09.2017
  • Nová generace i30 kombi kombinuje nadčasový a elegantní design modelu i30 s praktickými tvary a funkčností kombi
  • Nová karosářská verze kombi je součástí modelové řady i30 s nejširší nabídkou vozů v segmentu C v Evropě
  • Model i30 kombi nabízí Hyundai SmartSense, nejlepší bezpečnostní techniku ve své třídě, a chytré funkce z oblasti konektivity

 

Nová generace modelu Hyundai i30 kombi je nejprostornějším členem modelové řady i30. Od pětidveřového hatchbacku přebírá nadčasový design a přidává k němu eleganci a praktičnost, která je pro tuto karosářskou verzi typická. Hyundai i30 Kombi se prodává v Evropě od léta 2017.

„Nová generace modelové řady Hyundai i30, navržená, vyvinutá, testovaná a vyráběná v Evropě, je ztělesněním DNA společnosti Hyundai Motor v Evropě,“ říká Jochen Sengpiehl, vicepresident společnosti Hyundai Motor Europe, zodpovědný za marketing. „Hyundai i30 byl vytvořen jako nový lidový vůz. Modelová řada i30, čítající čtyři karosářské verze, z nichž každá disponuje jedinečným charakterem, poskytuje nejrozmanitější nabídku v segmentu kompaktních vozů. Náš model i30 Kombi nabízí eleganci a praktičnost pro každého.“

„Nová generace modelu i30 kombi přebírá designérský styl modelové řady i30, včetně nového identifikačního znaku modelů Hyundai – kaskádovité masky chladiče,“ vysvětluje Thomas Bürkle, šéfdesignér v evropském designérském středisku Hyundai Design Centre Europe. „Snižující se linie střechy a dynamické proporce propůjčují verzi kombi elegantní siluetu. Elegantní a dynamický profil umocňují výrazné chromované lišty kolem bočních oken.“

V kombinaci se světlomety LED a vertikálními diodami LED pro denní svícení má nová generace modelu i30 kombi nepřehlédnutelný vzhled.

Vysoká úroveň praktičnosti s jedním z největších zavazadlových prostorů v segmentu

Elegantní design modelu i30 kombi nevyžaduje žádné kompromisy z hlediska zavazadlového prostoru. Ten patří díky objemu 602 litrů (VDA 211) až 1650 litrů (VDA 214) se sklopenými sedadly vzadu mezi největší ve svém segmentu. Praktičnost vylepšuje dodatečný odkládací prostor pod podlahou zavazadlového prostoru s několika přihrádkami.

Vnější délka verze kombi činí 4585 mm (5dveřový hatchback: 4340 mm), výška je 1465 mm (1475 mm s podélnými střešními nosiči). Vnější šířka 1795 mm a rozvor 2650 mm jsou stejné jako u pětidveřové verze.

 

Nejlepší standardní bezpečnostní výbava ve své třídě

Hyundai Motor u nové generace modelu i30 demokratizuje vyspělou techniku nabídkou nejmodernějších prvků výbavy v oblastech aktivní bezpečnosti a konektivity. Modelová řada i30, vybavená systémy Hyundai SmartSense, standardně nabízí nejlepší techniku ve své třídě v oblastech aktivní bezpečnosti a asistenčních systémů. Všechny verze jsou standardně vybaveny asistentem pro odvrácení kolize s překážkou vpředu, asistentem pro rozpoznávání únavy řidiče, asistentem dálkových světel a systémem pro jízdu v jízdním pruhu.

Asistent pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) modelu i30 Kombi používá kameru a pracuje ve třech fázích. Nejprve řidiče vizuálně a akusticky upozorní. Vzroste-li riziko kolize, aktivuje brzdy, a pokud je kolize neodvratitelná, použije maximální brzdnou sílu, aby minimalizoval rozsah škod (v optimálním případě dokáže kolizi zcela zabránit). Na přání dodávaný systém pro rozpoznávání chodců používá radarový systém, umístěný v přední části vozidla a umožňující předejít kolizi s chodcem, nebo minimalizovat její následky.

Asistent pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning) je funkcí, která sledováním jeho chování za volantem chrání řidiče. Z jeho reakcí odhalí nepozornost nebo únavu, a zabrání tak potenciální nehodě.

Chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control) s funkcí Stop & Go udržuje automatickým zrychlováním a brzděním nastavenou rychlost jízdy až do 180 km/h a s ní i bezpečnou vzdálenost od vpředu jedoucího vozidla. Pokud vozidla vpředu zastaví, systém Stop & Go brzdí až do úplného zastavení vozu. Jakmile se vozovka vpředu uvolní, zrychlí na požadovanou rychlost jízdy.

Asistent pro sledování slepého úhlu BCW (Blind Spot Collision Warning) sleduje situaci po stranách a vzadu. Pokud detekuje jiné vozidlo, objeví se ve vnějších zpětných zrcátkách vizuální upozornění.

Asistent pro sledování vozidel přijíždějících ze stran při couvání RCCW (Rear Cross-Traffic Collision Warning) snižuje vizuálním a akustickým upozorňováním řidiče při couvání z úzkých míst se špatným výhledem riziko kolize s vozidly přijíždějícími ze stran.

Asistent pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) upozorní řidiče na nebezpečné manévry při jízdě rychlostí více než 60 km/h, a to na základě sledování polohy vozidla v jízdním pruhu. Řidič je nejprve akusticky a vizuálně upozorněn a poté následují zásahy do řízení tak, aby se vůz vrátil zpět k bezpečné jízdě ve svém pruhu.

Asistent pro rozpoznávání dopravních značek ISLW (Intelligent Speed Limit Warning) rozpoznává značky omezující rychlost jízdy a v reálném čase zobrazuje omezení rychlosti. Informace je zobrazována jak na displeji navigačního systému, tak i na displeji TFT.

Asistent dálkových světel HBA (High Beam Assist) detekuje za tmy protijedoucí i vpředu jedoucí vozidla a podle potřeby přepíná mezi dálkovými a tlumenými světly, čímž minimalizuje oslňování ostatních řidičů. Nejsou-li v dohledu žádná vozidla, HBA automaticky zapne dálková světla, aby měl řidič nejlepší možný výhled.

Chytrý a síťově propojený

Hyundai i30 kombi nabízí zákazníkům prostorný a elegantní interiér s horizontálním uspořádáním, v němž displej informačního a zábavního systému vyčnívá z přístrojové desky. Osmipalcový dotykový displej navigačního systému nové generace nabízí nejmodernější funkce v oblasti konektivity, mezi něž patří Apple CarPlay, Android Auto a LIVE Services. K dispozici je rovněž systém bezdrátového nabíjení pro chytré telefony se standardem Qi. Zákazníci mají alternativně na výběr různé druhy audiosystémů, včetně audiosystému s 5“ kapacitním dotykovým displejem LCD s integrovanou dynamickou zadní kamerou, připojením Bluetooth a funkcí My Music.

Dynamické a hospodárné motory

Řada motorů pro i30 kombi zahrnuje přeplňované motory s nízkým zdvihovým objemem, které se vyznačují hospodárným provozem a pohotovými reakcemi. Zákazníci mají na výběr tři zážehové motory. Pro i30 Kombi je k dispozici přeplňovaný zážehový čtyřválec Hyundai 1.4 T-GDI, který poskytuje nejvyšší výkon 140 k (spotřeba paliva, kombinovaná: 5,5 – 5,0 l/100 km; město: 6,7 – 6,0 l/100 km; mimo město: 5,0 – 4,6 l/100 km; kombinované emise CO2: 129 – 114 g/km*). Nový tříválec 1.0 T-GDI nabízí nejvyšší výkon 120 k (spotřeba paliva, kombinovaná: 5,2 – 4,9 l/100 km; město: 6,0 – 5,9 l/100 km; mimo město: 4,6 – 4,4 l/100 km; kombinované emise CO2: 120 – 115 g/km*).

Vznětový čtyřválec 1,6 litru je nabízen ve dvou výkonových variantách: 110 k (spotřeba paliva, kombinovaná: 4,3 – 3,7 l/100 km; město: 4,7 – 4,1 l/100 km; mimo město: 4,1 – 3,5 l/100 km; kombinované emise CO2: 112 – 96 g/km*) nebo 136 k (spotřeba paliva, kombinovaná: 4,3 – 3,7 l/100 km; město: 4,7 – 4,2 l/100 km; mimo město: 4,1 – 3,6 l/100 km; kombinované emise CO2: 112 – 99 g/km*).

Jízdní dynamika

Inženýři z technického střediska Hyundai Motor Europe v Německu zlepšili jízdní dynamiku nové generace modelové řady i30 v náročném programu testů po celé Evropě, včetně slavné Severní smyčky Nürburgringu. Lehká karoserie s vysokou tuhostí, v jejíž konstrukci mají 53% podíl vyspělé vysokopevnostní ocele, poskytuje ve spojení s řízením, které má o 10 % strmější převod, a nově vyvinutým podvozkem základ pro skvělé jízdní vlastnosti. Řidič si tak může užívat dynamickou jízdu společně s vysokou úrovní komfortu.

Made in Europe

Třetí generace modelové řady i30 využívá infrastrukturu, kterou společnost Hyundai Motor vybudovala v Evropě v průběhu uplynulých 25 let. Design nového modelu byl navržen v technickém středisku Hyundai Motor Europe v Rüsselsheimu, výrobu zajišťuje závod Nošovice v České republice a testování probíhalo mimo jiné na Nürburgringu. Cílem je navázat na úspěchy dvou předchozích generací modelové řady i30, jejichž prodeje v Evropě dosáhly od roku 2008 počtu více než 800 000 vozů.

 


 

Technické údaje

 

Zážehové motory

 

1.4 MPI 100 k

Druh

KAPPA 1.4 MPI, DOHC 16V D-CVVT

Zdvihový objem

1368 cm3

Vrtání x zdvih

71,6 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,5:1

Výkon

100 k (73,3 kW) při 6000 min-1

Točivý moment

134 N.m při 4000 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

181

Zrychlení 0-100 km/h (s)

12,9

Kombinované emise CO2 (g/km)*

136 – 131

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)*

5,8 – 5,6

Spotřeba paliva, město (l/100 km)*

7,0 – 6,9

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)*

5,1 – 4,9

 

1.0 T-GDI 120 k

Druh

KAPPA 1.0 T-GDI, DOHC 12V D-CVVT

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

71,0 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Výkon

120 k (88,3 kW) při 6000 min-1

Točivý moment

171,1 N.m při 1500 až 4000 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

188

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,4

Kombinované emise CO2 (g/km)*

120 – 115

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)*

5,2 – 4,9

Spotřeba paliva, město (l/100 km)*

6,0 – 5,9

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)*

4,6 – 4,4

 

1.4 T-GDI 140 k

Druh

KAPPA 1.4 T-GDI, DOHC 16V D-CVVT

Zdvihový objem

1353 cm3

Vrtání x zdvih

71,6 x 84,0 mm

Kompresní poměr

10,0:1

Výkon

140 k (103 kW) při 6000 min-1

Točivý moment

242 N.m při 1500 min-1

Nejvyšší rychlost (km/h)

208/206/203 s 6MT/6MT a paket Eco/7DCT

Zrychlení 0-100 km/h (s)

9,2/9,4/9,5 s 6MT/6MT a paket Eco/7DCT

Kombinované emise CO2 (g/km)*

129 – 114

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)*

5,5 – 5,0

Spotřeba paliva, město (l/100 km)*

6,7 – 6,0

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)*

5,0 – 4,6

 

 

Vznětové motory

1,6 litru 110 k

Druh

U 1.6 (MID), DOHC 16V

Zdvihový objem

1582 cm3

Vrtání x zdvih

77,2 x 84,5 mm

Kompresní poměr

16,0:1

Výkon

110 k (81 kW) při 4000 min-1 (6MT)

Točivý moment

280 N.m při 1500 až 2500 min-1 (6MT)

Nejvyšší rychlost (km/h)

188

Zrychlení 0-100 km/h (s)

11,3/11,5 s 6MT/7DCT

Kombinované emise CO2 (g/km)*

112 – 96

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)*

4,3 – 3,7

Spotřeba paliva, město (l/100 km)*

4,7 – 4,1

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)*

4,1 – 3,5

 

1,6 litru 136 k

Druh

U 1.6 (HIGH), DOHC 16V

Zdvihový objem

1582 cm3

Vrtání x zdvih

77,2 x 84,5 mm

Kompresní poměr

16,0:1

Výkon

136 k (100 kW) při 4000 min-1 (7DCT)

Točivý moment

280 N.m při 1500 až 3000 min-1 (136 k MT)

300 N.m při 1750 až 2500 min-1 (7DCT)

Nejvyšší rychlost (km/h)

198

Zrychlení 0-100 km/h (s)

10,5 (10,9 s 7DCT)

Kombinované emise CO2 (g/km)*

112 – 99

Spotřeba paliva, kombinovaná (l/100 km)*

4,3 – 3,8

Spotřeba paliva, město (l/100 km)*

4,7 – 4,2

Spotřeba paliva, mimo město (l/100 km)*

4,1 – 3,6

 

 

 

 

 

 

Převodovky

 

 

Zážehové motory – počet převodových stupňů

Motor

1.4 MPi (100)

1.0 T-GDi (120)

1.4 T-GDi (140)

Mechanická

6

6

6

DCT

-

-

7

 

Vznětové motory – počet převodových stupňů

Motor

1.6 CRDi (110)

1.6 CRDi (136)

Mechanická

6

6

DCT

7

7

 

Převodové poměry

 

 

Zážehové motory

1.4
(100)

6MT

1.0 (120)

1.4 (140)

6MT

6MT paket Eco

6MT Basic

6MT paket Eco

7DCT

1. stupeň

3,769

3,615

3,615

3,615

3,615

3,929

2. stupeň

2,045

1,955

1,955

1,962

1,962

2,318

3. stupeň

1,370

1,286

1,286

1,257

1,257

2,043

4. stupeň

1,036

0,971

0,971

0,951

0,951

1,070

5. stupeň

0,893

0,774

0,774

0,778

0,778

0,822

6. stupeň

0,774

0,639

0,639

0,633

0,633

0,884

7. stupeň

-

-

-

-

-

0,721

Zpětný chod

3,700

3,700

3,700

3,583

3,583

5,304

Stálý převod

4,400

4,267

4,059

4,188

3,941

4,294 (1,2,4,5)

3,174 (3,6,7,Z)

 

 

 

Vznětové motory

1.6 (110)

1.6 (136)

 

6MT

6MT paket Eco

7DCT

6MT

7DCT

 

1. stupeň

3,636

3,769

3,786

3,636

3,786

 

2. stupeň

1,962

2,040

2,261

1,962

2,261

 

3. stupeň

1,189

1,189

1,957

1,189

1,957

 

4. stupeň

0,844

0,804

1,023

0,844

1,023

 

5. stupeň

0,702

0,660

0,778

0,702

0,778

 

6. stupeň

0,596

0,549

0,837

0,596

0,837

 

7. stupeň

-

-

0,681

-

0,681

 

Zpětný chod

3,583

3,583

5,074

3,583

5,074

 

Stálý převod

3,471

3,250

4,176(1,2,4,5)

3,087(3,6,7,Z)

3,706

4,176(1,2,4,5)

3,087(3,6,7,Z)

 

 

 

Podvozek

 

Vpředu

Vzpěry McPherson

Vzadu

Víceprvkové zavěšení

 

Řízení

 

Druh

Hřebenové řízení s elektrickým posilovačem MDPS (Motor driven Power Steering)

Převod řízení

13,4

Poloměr otáčení

5,3 metru

Počet otáček volantu mezi rejdy

2,57

 

Brzdová soustava

 

Vpředu

kotoučové brzdy, 15“: standardně/16“: na přání

Vzadu

kotoučové brzdy, 14“: standardně (ruční parkovací brzda)/15“: na přání (EPB)

Hlavní brzdový válec

průměr 23,8

Rozměr posilovače

11“ (levostranné řízení, zážehové motory)

10“ (levostranné řízení, vznětové motory; pravostranné řízení, zážehové motory; pravostranné řízení, vznětové motory)

 

Kola a pneumatiky

 

Druh kol                                 

Pneumatiky

6,0J x 15, ocel/lehká slitina

195/65 R 15

6,5J x 16, ocel/lehká slitina

205/55 R 16

7,0J x 17, lehká slitina

225/45 R 17

 

 

Vnější rozměry (mm)

 

Celková délka

4585

Celková šířka

1795

Celková výška

1465

Rozvor

2650

Převis vpředu

905

Převis vzadu

1030

Světlá výška

140 (135 Eco)

 

 

Vnitřní rozměry (mm)

 

 

vpředu

vzadu

Výška stropu nad sedákem

1038 (max.)

992 (střešní okno)

992 (praktická)

961 (střešní okno)

Prostor pro nohy

1073

812

Šířka v úrovni ramen

1427

1406

 

 

Objemy (litry)

 

Palivová nádrž

50

Zavazadlový prostor

Minimální 602

Maximální 1650

 

 

Hmotnosti* (kg)

 

Zážehové motory

Vznětové motory

 

1.4 MPi (100)

6MT

1.0 T-GDi (120)

6MT

1.4 T-GDi (140)

1.6 CRDi

(110)

1.6 CRDi

(136)

 

6MT

7DCT

6MT

7DCT

6MT

7DCT

 

Provozní hmotnost

1210 – 1372

1245 – 1408

1262 – 1425

1294 – 1457

1310 – 1473

1340 - 1503

1310 – 1473

1340 - 1503

 

Celková hmotnost

1800

1840

1850

1880

1900

1940

1900

1940

 

 

 

*Hodnoty spotřeby paliva a emisí CO2 se liší v závislosti na rozměru pneumatik a druhu převodovky.

copyright © 2016 PressWeb | Hyundai.cz