Hyundai Motor News

News

Hyundai na výstavě Autotec & Autosalon Brno 2010

04.06.2010
Tisková zpráva č. 33/I ze dne 4. 6. 2010 Všeobecné informace Vítáme Vás v expozici společnosti Hyundai Motor Czech na letošním ročníku Mezinárodního veletrhu užitkových a osobních vozidel, dílů a servisní techniky AUTOTEC & AUTOSALON 2010 v Brně. Naše rozsáhlá expozice je umístěna v nejmodernější hale P a má celkovou plochu 1 000 m2. Poprvé v historii je v České republice představen evropský stánek Hyundai, který automobilka používá na nejprestižnějších evropských automobilových výstavách. V hlavní expozici představujeme reprezentativní výběr dvanácti automobilů ze současné nabídky značky Hyundai, z toho dva modely v české premiéře (nové generace modelů i30 a Santa Fe) a jako bonbonek nejnovější koncept s názvem i-flow. Hlavní novinky Modernizace nejprodávanějšího modelu Hyundai i30 přichází s upraveným designem, bohatší výbavou a motory s nižšími emisemi, což přispívá k jeho ještě větší konkurenceschopnosti. Navíc nabízí díky vysoké úrovni kvality a spolehlivosti zcela nový a unikátní program 5 Years Triple Care, který zahrnuje 5 let záruky na celý vůz bez omezení počtu najetých km, 5 let asistenční služby v celé EU a 5 let bezplatných kondičních prohlídek. Prodej nové verze modelu i30 začíná v červnu. Rovněž historicky nejprodávanější SUV v České republice Hyundai Santa Fe (za 10 let prodáno přes 6 400 nových vozidel) přichází na český trh v modernizovaném provedení, s upraveným designem exteriéru i interiéru a výrazně zdokonalenou technikou, která zahrnuje zcela nový vznětový motor, modernizované zážehové motory, zcela novou šestistupňovou samočinnou převodovku nejvyšší světové úrovně a úpravy na podvozku vedoucí k lepší ovladatelnosti a vyššímu komfortu. Rovněž prodej nové generace modelu Santa Fe začíná od června. V České republice se poprvé představí také koncept Hyundai i-flow, který je předpremiérou budoucího Hyundaie vyšší střední třídy. Tato studie o celkové délce 4780 mm upoutá nejen moderním designem „fluidního tvarování“, ale především hybridní poháněcí soustavou se vznětovým motorem a spotřebou, která činí v průměru pouhé 3 l/100 km při úrovni emisí CO2 85 g/km. Doprovodný program – fotbalový koutek, jízda zručnosti, servis, i30 Roadshow Propojení značky Hyundai s fotbalem, kdy Hyundai je oficiálním partnerem nadcházejícího Mistrovství světa ve fotbale 2010 – FIFA World Cup a zároveň jedním z hlavních partnerů české fotbalové reprezentace, připomene na stánku fotbalový koutek, kde budou mít návštěvníci příležitost vyfotografovat se ve společnosti oficiálního maskota šampionátu Zakumiho či si tipnout, která země získá titul mistra světa, a zapojit se tak do soutěže o zapůjčení vozu Hyundai i30 na prázdniny. Kromě této hlavní expozice bude pro návštěvníky Autotecu & Autosalonu připravena na volné ploše přímo před pavilonem P jízda zručnosti, kde si bude možné otestovat řidičské dovednosti a vozy Hyundai na speciální dráze. Na přilehlém parkovišti v blízkosti brány 9 budou moci stávající majitelé vozů Hyundai zdarma zaparkovat a podrobit svůj vůz rychlé prohlídce, při které jim bude zkontrolován tlak v pneumatikách a množství oleje a mohou si nechat svůj vůz umýt. K dispozici jim po celou dobu pro případné technické konzultace bude technik Hyundai. V čase konání výstavy Autotec & Autosalon bude také zahájena zcela mimořádná akce i30 Roadshow, která odstartuje 4. června právě z brněnského výstaviště a projede všemi městy, v nichž jsou zastoupeni autorizovaní prodejci značky Hyundai. Návštěvníci si budou moci vyzkoušet kterýkoliv z 10 vozů, které se i30 Roadshow zúčastní. Cíl celé akce bude 11. července na pražském Staroměstském náměstí, kde bude po celou dobu šampionátu (11. 6. – 11. 7.) v provozu Hyundai Fan Park s velkoplošnými obrazovkami, na kterých bude možné sledovat všechny zápasy mistrovství. Hyundai – aktuální data a čísla (Tisková zpráva č. 33/II) (Brno/Praha) Společnost Hyundai Motor Co., založená v roce 1967, jako součást skupiny Hyundai-Kia Automotive Group, patří v posledních letech k nejdynamičtěji se rozvíjejícím výrobcům automobilů a od roku 2007 je pátým největším výrobcem automobilů na světě. Zahrnuje přes dvacet dceřiných společností a přidružených organizací působících v různých oborech automobilového průmyslu a na globálním trhu prodala v roce 2009 přibližně 3,1 milionu kvalitních vozů, což bylo o 11,7 % více než v roce 2008. Hyundai Motor Co. aktuálně disponuje celkovou výrobní kapacitou přibližně 3,4 milionu vozidel (Jižní Korea: 1,7 milionu vozů a zahraničí: také 1,7 milionu vozů), což bylo o 11,7 % více než v roce 2008. Vozidla značky Hyundai všech kategorií - od sedanů přes SUV a užitkové automobily až po autobusy se prodávají ve 193 zemích, prostřednictvím 6000 dealerství a showroomů. V roce 2009 bylo na exportních trzích prodáno přibližně 2,4 milionu vozů. Prodej v ČR Automobily Hyundai také patří už druhý rok mezi pět nejprodávanějších značek na českém trhu, na který vstoupily v roce 1992. Od té doby bylo u nás prodáno přes 77 tisíc nových vozidel Hyundai, přičemž zejména v uplynulých třech letech u nás obliba automobilů Hyundai výrazně vzrostla: To potvrzuje skutečnost, že v letech 2007 až 2009 bylo v České republice každoročně prodáno přes osm a půl tisíce nových Hyundaiů a za první čtyři měsíce letošního roku k nim přibylo dalších 2 670 vozů. V současné době je v České republice registrováno celkem již přes 88 tisíc automobilů značky Hyundai. Výroba – Česká republika Hyundai Motor začal s výstavbou výrobního závodu Nošovice na severní Moravě v dubnu 2007 a pro tento projekt vyčlenil částku 1,1 miliardy eur. Výroba byla zahájena v listopadu 2008. Hyundai Motor Manufacturing Czech (HMMC) je 100% dceřinou společností automobilky Hyundai Motor se sídlem v Soulu a bude mít roční kapacitu výroby 300 000 osobních vozů. V současné době se zde vyrábějí pětidveřové hatchbacky i30 a kombi i30cw, dále vozy Kia Venga a v blízké budoucnosti bude výroba rozšířena o další model Hyundai. A protože nemalá část ze současné nabídky automobilů Hyundai je vyráběna v moderním závodě v Nošovicích, není nadsázkou, že se dá Hyundai považovat za tuzemského výrobce. Výroba – Jižní Korea Společnosti Hyundai má v Jižní Koreji tři výrobní závody s celkovou výrobní kapacitou přibližně 1,7 milionu vozů ročně. Jsou to závody Ulsan, Asan a Jeonju. Ulsan je největším závodem na výrobu automobilů na světě. Mamutí komplex má rozlohu přesahující 4,8 milionu m2 a představuje hlavní výrobní základnu společnosti Hyundai Motor tvořenou pěti nezávislými závody. Pracuje v něm více než 34 000 zaměstnanců schopných vyrobit 5 600 vozidel za den. Závod má také vlastní přístav, v němž mohou kotvit až tři lodě s výtlakem 42 000 tun. Na tomto místě se zrodil korejský automobilový průmysl. Závod Asan, který vyrábí převážně osobní vozy pro export, se rozkládá na ploše téměř 1,8 milionu m2, z níž je zastavěno přes 370 000 m2. Je to zcela nezávislý komplex na výrobu 300 000 středně velkých a velkých osobních vozů ročně. Rozloha závodu Jeonju je téměř 1,3 milionu m2 a výrobní haly zabírají plochu přibližně 400 000 m2. Vyrábí se zde středně velké a velké autobusy s hmotností 2,5 tuny a více, nákladní vozidla a speciální vozidla. Závod Jeonju má kapacitu 125 000 vozidel ročně a je považován za největší závod na výrobu užitkových vozidel na světě. Výroba – USA Hyundai Motor otevřel v květnu 2005 továrnu v Alabamě, která představuje investici ve výši 1,1 miliardy dolarů. Je to první výrobní závod společnosti Hyundai v Severní Americe a také technologicky nejvyspělejší. Závod Hyundai Motor Manufacturing Alabama (HMMA) má maximální výrobní kapacitu 300 000 vozů ročně a jako první začaly z jeho bran vyjíždět sedany Sonata modelového roku 2006. Na jaře 2006 zahájil tento závod výrobu SUV Santa Fe modelového roku 2007. V roce 2008 byl závod HMMA vyhlášen nejproduktivnější továrnou v Severní Americe v kategorii středně velkých CUV (Crossover Utility Vehicle) díky modelu Santa Fe. HMMA je vyvrcholením strategie pronikání společnosti Hyundai Motor na severoamerický trh. Hyundai Motor investoval v USA od roku 2001 více než 200 milionů dolarů do výstavby designérských středisek a testovacích areálů. Díky jim je nyní Hyundai Motor schopen realizovat v USA kompletní vývoj, testování i výrobu svých vozidel. Výroba – Indie Hyundai Motor India (HMI), 100% dceřiná společnost automobilky Hyundai Motor, je druhým největším výrobcem automobilů v Indii. Hyundai otevřel svůj druhý indický závod v únoru 2008, deset let po zahájení provozu své první továrny v této zemi. Výrobní kapacita společnosti Hyundai Motor v Indii činí 600 000 vozů za rok. Nový závod je specializován na výrobu převážně nejnovějších modelů Hyundai určených pro indický trh — i20 a i10, které získaly nejprestižnější ocenění „Vůz roku“ od předních automobilových časopisů a televizních kanálů, jako jsou Business Standard Motoring, CNBC-TV18, NDTV Car & Bike a časopis Overdrive. Vývoz z indických závodů směřuje v současnosti do 113 zemí po celém světě. Výroba – Čína Beijing Hyundai zahájil výrobu v Číně v prosinci 2002 sedanem Sonata. V únoru 2008 dosáhla společnost Beijing Hyundai Motor Company (BHMC) mezi výrobci automobilů v Číně nový rekord, když se jí podařilo vyrobit jeden milion vozů za pouhých pět let a dva měsíce. Druhý výrobní závod otevřel Hyundai Motor v Pekingu v dubnu 2008. Tento závod má kapacitu 600 000 vozů. Beijing Hyundai v současnosti vyrábí sedm modelů: EF Sonata, Ling Xiang (NF Sonata), Elantra, Yuedong (exkluzivní varianta modelu Elantra pro Čínu), i30, Tucson a Accent. Výroba – Turecko Hyundai Motor zahájil provoz závodu v severozápadním Turecku v červenci 1997. Závod Hyundai Assan Otomotive Sanayi Ve Ticaret (HAOS) byl rozšířen v roce 2006 a vyrábí vozy Accent a Matrix. Od května 2010 byla paleta vyráběných modelů rozšířena o nový model i20. Kapacita tohoto závodu je 100 000 vozů za rok. Evropský vývoj, design i marketing Součástí strategie společnosti Hyundai Motor nabízet vozy přizpůsobené požadavkům evropských zákazníků je investice ve výši 50 milionů eur do evropského designérského a technického střediska v německém Rüsselsheimu, které navrhlo hatchback i30 a od něj odvozené kombi. V roce 2007 byla otevřena nová evropská prodejní a marketingová centrála v německém Offenbachu s cílem ještě lépe podporovat lokální odbyt. Český výrobní závod je posledním článkem v řetězci společnosti Hyundai Motor pro kompletní vývoj, konstrukci, výrobu, prodej a poprodejní služby na evropském trhu. Budoucí výroba – Rusko a Brazílie V červnu 2008 byla zahájena výstavba závodu Hyundai Motor v Petrohradu, který se stane lokální výrobní a prodejní základnou pro Rusko a pro další expanzi do Společenství nezávislých států a východní Evropy. Hyundai Motor plánuje investovat do výstavby závodu celkem 330 milionů eur a zahájit v něm výrobu v lednu 2011 s kapacitou 150 000 vozů ročně. Předpokládá se zde výroba malých a středně velkých modelů strategicky přizpůsobených požadavkům místního trhu. Závod, jehož součástí budou sklady a expediční plocha, vyroste na pozemku o rozloze 2 miliony metrů čtverečních. Zastavěná plocha bude přibližně 83 000 m2. V plánu je ještě vybudování dalšího závodu, a to v Brazílii. Hyundai Motor údaje o prodejích 1. Celkové prodeje   2009 2008 2007 2006 Celkem 3 106 000 2 783 000 2 601 000 2 497 000 Meziroční změna 11,6 % 7,0 % 4,2 % 6,8 % Jižní Korea 703 000 571 000 625 000 581 000 Export 911 000 1 099 000 1 076 000 1 030 000 Zahraniční závody* 1 493 000 1 113 000 900 000 885 000 * Hyundai má v současnosti 5 zahraničních výrobních závodů (v USA, Číně, Indii, Turecku a České republice) 2. Nejprodávanější modely   2009 Zahraniční trhy Jižní Korea Model Počet Model Počet 1. Elantra (Avante) 605 499 Sonata 146 326 2. Accent (Verna) 330 324 Avante (Elantra) 110 228 3. i10 282 953 Porter (H-100) 78 846 4. Tucson 208 827 Grandeur (Azera) 75 844 5. Sonata 197 238 Santa Fe 58 324 6. i30 187 115 Starex (H-1) 47 259 3. Pořadí v globálních statistikách prodeje v roce 2008 1. Toyota 8 972 000 2. General Motors 7 790 245 3. Volkswagen Group 6 271 724 4. Ford 5 318 000 5. Hyundai-Kia Automotive Group 4 157 904 6. Honda 3 783 000 7. Nissan 3 708 074 8. PSA/Peugeot-Citroën 2 951 600 9. Fiat 2 440 928 10. Renault 2 382 230 (Hyundai: 2 782 166 vozů, Kia: 1 375 738 vozů) Zdroj: Automotive News   Další důležité informace o společnosti Hyundai Motor Co. a jejích produktech naleznete na portálech www.hyundai.com, worldwide.hyundai.com nebo www.hyundai.cz Informace o podpoře mistrovství světa ve fotbale společností Hyundai naleznete na portálu fifaworldcup.hyundai.com Informace o iniciativě Blue Drive společnosti Hyundai naleznete na portálu bluedrive.hyundai.com Informace o sociálních programech společnosti Hyundai naleznete na portálu csr.hyundai.com Expozici značky Hyundai ozdobí dvě české premiéry, koncept vozu blízké budoucnosti a pestrá paleta současné nabídky (Tisková zpráva č. 33/III) Nový Hyundai i30 – modernizace průkopnického modelu značky Hyundai Velmi úspěšný první model značky Hyundai s alfanumerickým označením začínajícím na „i“ oslovuje stále větší počty evropských zákazníků. Díky modernizaci, která právě přichází na trh, je reálný předpoklad, že zájemců o tento model bude ještě víc. Pokračovatele úspěšné modelové řady i30 charakterizuje upravený design, bohatší výbava a ještě větší konkurenceschopnost. Evoluce řady i30 zahrnuje také motory s nižšími emisemi, které jsou součástí strategie značky Hyundai stát se vedoucí silou automobilového průmyslu v oblasti ochrany životního prostředí. Završením modernizované řady i30 je paket „5 Years Triple Care“, který zahrnuje zdokonalenou pětiletou záruku bez omezení počtu ujetých kilometrů, pětiletou asistenční službu platnou v celé EU a pět let každoročních preventivních prohlídek zdarma. Hyundai tím dává najevo svoji důvěru v kvalitu a spolehlivost modelů i30 z evropské výroby. Odkaz modelové řady i30 Když týmy konstruktérů a designérů společnosti Hyundai plánovaly a vyvíjely původní modelovou řadu i30, rozhodly se pro automobil, který by splňoval specifické nároky a očekávání evropských zákazníků a stal se skutečným konkurentem zavedených značek v segmentu C. Po kladném přijetí evropskými médii rychle následoval prodejní úspěch. Během tří let bylo v Evropě prodáno téměř 200 000 vozů i30 v karosářských provedeních pětidveřový hatchback a kombi CW. S uvedením původního i30 na trh v roce 2007 bylo představeno alfanumerické označování modelů Hyundai s písmenem „i“ na začátku, jehož význam „inovace, inspirace a inteligence“ tato nová řada dokonale naplňovala. V mnoha ohledech plnila modelová řada i30 roli průkopníka, když se stala prvním vozem Hyundai vyráběným v Evropě – ve výrobním závodu Nošovice v České republice – a také prvním vozem Hyundai, který dosáhl maximálního pětihvězdičkového hodnocení v přísných nárazových testech Euro NCAP. Přirozená evoluce designu Modernizované provedení i30 vychází ze silných stránek dosavadní řady i30. Jedním z hlavních faktorů úspěchu modelové řady i30 u evropských soukromých a fleetových zákazníků je moderní a osobitý vnější design, který spojuje eleganci a solidnost v jednolitý soudržný celek. Nový i30 se příliš neodchyluje od originálního designu, přičemž změny zdůrazňují především stávající estetické kvality vozu. Nově tvarovaná maska chladiče a vstupy vzduchu modelu i30 odpovídají nové firemní identitě značky Hyundai symbolizované šestiúhelníkovou maskou chladiče. Nově tvarovaný nižší nárazník a hranatější otvory pro mlhové světlomety dále zlepšují vzhled přední části vozu. Dynamičtější design je završen nově tvarovanou chromovanou lištou s logem Hyundai. Moderní profil vozu podtrhují rozšířené boční lišty a zadní nárazník. Projekt Blue DriveTM nese další ovoce Řada i30 přišla v rámci výrobního programu značky Hyundai jako první na trh s logem „Blue“, které symbolizuje snahu společnosti Hyundai o ochranu životního prostředí. S příchodem faceliftované řady i30 rozšířil Hyundai výbavu ekologického paketu modelu i30 Blue o pneumatiky s nízkým valivým odporem. Zdokonalení paketu Blue přineslo v případě běžného modelu i30 se zážehovým motorem 1,6 litru výrazné zlepšení ekologických parametrů. Emise CO2 a spotřeba paliva klesly o devět procent na 139 g/km (v kombinovaném režimu). Taková zlepšení přinášejí všem uživatelům výhody v podobě nižších provozních nákladů a v některých zemích i nižší sazby zdanění. Hlavním heslem zůstává nadále kvalita Modernizované provedení zlepšuje vlastnosti vozů i30 v mnoha ohledech, avšak Hyundai považuje za jeden z klíčových faktorů pro zajištění velkého odbytu a vysoké spokojenosti zákazníků nekompromisní přístup k otázkám standardů kvality. Z toho důvodu bude nové modely i30 i v budoucnosti dodávat na trh moderní výrobní závod v České republice, který zahájil sériovou výrobu koncem roku 2008. Důvěru společnosti Hyundai v modelovou řadu i30 názorně dokazuje záruční paket „5 Years Triple Care“, který platí pro všechny modely i30 prodávané v Evropě. Hlavní předností paketu „5 Years Triple Care“ je nová pětiletá záruka na celý vůz bez omezení počtu najetých km, s níž se i30 s okamžitou platností řadí mezi nejlepší vozy v oblasti poprodejních služeb na evropském trhu. Další jistotou pro zákazníky je pětiletá asistenční služba doplněná každoročními preventivními prohlídkami během prvních pěti let stáří vozidla zdarma. Faceliftované modely i30 proto dokonale vystihují podstatu sloganu značky Hyundai „True Quality Matters“ (rozhodující je skutečná kvalita). Opravdový konkurent ve své třídě Evoluce modelu i30 posiluje ambice této řady stát se skutečným rivalem nejlepších zástupců evropského segmentu C. Svěží design, zdokonalené motory a nový program „5 Years Triple Care“ přispívají k upevnění pozice modelu i30 jako jednoho z nejkonkurenceschopnějších vozů prodávaných v Evropě. Modernizované Santa Fe s inovovaným vzhledem a novými motory Na brněnském autosalonu bude mít českou premiéru a současně se i dostává na trh Hyundai Santa Fe s upraveným designem exteriéru a interiéru a výrazně zdokonalenou technikou, která zahrnuje zcela nový vznětový motor, modernizovaný zážehový motor, zcela novou šestistupňovou samočinnou převodovku nejvyšší světové úrovně a úpravy na podvozku vedoucí k lepší ovladatelnosti a vyššímu komfortu. Modernizovaná modelová řada Santa Fe společně s novým modelem ix35 posílí postavení značky Hyundai mezi pěticí nejprodávanějších značek v kategorii SUV na evropském trhu, čímž významně přispějí ke zvýšení tržního podílu společnosti Hyundai a dále pozvednou povědomí veřejnosti o značce Hyundai. Kvalita vozů Hyundai v segmentu SUV je všeobecně uznávaná, přičemž již první generace vozů Santa Fe dosáhla vynikajících prodejních úspěchů. Každý rok se umístila v první desítce ve statistikách evropských prodejů SUV segmentu D a v nejlepším roce se prodalo 62 000 těchto vozů, což odpovídalo 16 % objemu příslušného segmentu. Od uvedení modelové řady Santa Fe na trh bylo na celém světě prodáno více než dva miliony těchto vozů. Hyundai nyní vychází vstříc měnícím se potřebám zákazníků. V uplynulých letech došlo k posunům v poptávce po vozech SUV od vysokovýkonných a drahých vozidel směrem k hospodárnějším modelům, které si přesto zachovávají svou praktičnost. Zákazníci přitom dávají přednost vozům s výrazným charakterem, stylem a elegancí. Hyundai reaguje na tyto změny v poptávce novým designem svých modelů v kategorii SUV a zaváděním inovativního poháněcího ústrojí. Výsledkem jsou přitažlivá vozidla se sníženou spotřebou paliva a vyšší úrovní ochrany životního prostředí. Facelift karoserie doplňují nová kola z lehké slitiny Vzhledem k tomu, že design předcházející generace vozů Santa Fe byl tak zdařilý, že v něm našli zalíbení jak zástupci médií, tak i zákazníci, přichází modernizovaný model pouze s jemnými evolučními změnami. Všechny vnější výlisky karoserie zůstávají beze změn. Mezi novinky patří nová maska chladiče se třemi příčkami místo dvou u předchůdce, nové přední a zadní nárazníky, nové projekční světlomety, nové přední mlhové světlomety, nové zadní sdružené svítilny a nové tvarování bočních prahů. Nová jsou i sériově dodávaná kola z lehké slitiny s pěti dvojitými paprsky, záď zdobí sportovnější koncovky výfuku a podélné střešní nosiče kladou menší odpor proudícímu vzduchu. Vrcholná výbava Elegance je vybavena xenonovými světlomety. Výběr ze 2 motorů V reakci na trend zmenšování zdvihového objemu motorů nabízí modernizovaná řada Santa Fe evropským zákazníkům vznětový čtyřválec 2,2 litru s výkonem 145 kW (197 k) a zážehový čtyřválec 2,4 litru o výkonu 128 kW (174 k). Všechny motory splňují emisní normu Euro 5 a nový turbodiesel R2.2 je vybaven filtrem pevných částic. Nejhospodárnější model se může pochlubit emisemi CO2 jen 176 g/km, což je výrazné snížení oproti předchůdci (o 15 g/km). Opatření pro zvýšení hospodárnosti Modernizované vozy Santa Fe dosahují nižší spotřeby paliva i nižších emisí, např. díky novému systému řízení alternátoru, který je odpojován při sešlápnutí pedálu spojky (pouze u modelů s manuální převodovkou), aby se snížilo zatížení motoru. Všechny modernizované modely Santa Fe jsou vybaveny šestistupňovými převodovkami, jejichž modifikované zpřevodování přispívá k nižší spotřebě paliva. Modely s manuální převodovkou mají nově indikátor optimálního řazení, který vyzývá řidiče k hospodárnějšímu stylu řízení. Jakmile motor dosáhne ideálních otáček pro přeřazení, objeví se příslušný převodový stupeň na displeji palubního počítače. Modely s automatickou převodovkou jsou vybaveny novým systémem „ECO“ s diodami LED, které svítí buď červeně, nebo zeleně v závislosti na stylu jízdy. K dalším inovacím pro vyšší hospodárnost provozu patří zadní spoiler, který snižuje aerodynamický odpor, a pneumatiky s příměsí siliky a se sníženým valivým odporem. Zvýšená bezpečnost Všechny tři stupně výbavy jsou nyní sériově vybaveny aktivními opěrkami hlavy na předních sedadlech a také stabilizačním systémem ESP (Electronic Stability Program). Novinkou je senzor převrácení, který v případě nebezpečí vydá signál pro aktivaci bočních a okenních airbagů i předpínačů bezpečnostních pásů. V nejvyšší výbavě je nyní nově k dispozici zadní kamera, uložená v zadním výklopném víku. Kamera se aktivuje při každém zařazení zpětného chodu a její obraz může řidič sledovat na barevném displeji LCD integrovaném do vnitřního zpětného zrcátka. Tím výrazně klesá riziko poškození vozu při couvání. Tři úrovně výbav, 10 barev Modernizované vozy Santa Fe jsou k dispozici ve třech stupních výbavy – Comfort, Style a Premium a s výběrem deseti laků karoserie, z nichž sedm je nových. Uvnitř čeká na posádku nová kolekce kvalitního čalounění sedadel a vybraných ozdobných prvků. Výbava Premium zahrnuje také novou přístrojovou desku „Supervision“ s vylepšenou grafikou. Hyundai představí v Brně velmi zajímavý koncept vozu blízké budoucnosti i-flow Po světové premiéře na autosalonu v Ženevě se také v Brně představí v české premiéře koncept Hyundai i-flow, který na jedné straně dále rozvíjí designérskou filozofii „fluidního tvarování“ vozů Hyundai a současně prezentuje nejmodernější technologie pohonu. Uhlazené a elegantní linie vytvářejí futuristické bionické tvary, jejichž předností jsou vynikající aerodynamické vlastnosti, které přispívají (samozřejmě ve vazbě na progresivní pohonnou jednotku) ke snížení emisí CO2 na pouhých 85 g/km a spotřeby paliva na 3 l/100 km. Klíčovým faktorem pro dosažení tak znamenitých ekologických parametrů je první hybridní poháněcí soustava Hyundai se vznětovým motorem, doplněná novou generací materiálů a technologií vyvinutých ve spolupráci s předním chemickým koncernem BASF. Předpremiéra budoucího vozu segmentu D Hyundai i-flow s celkovou délkou 4780 mm a rozvorem 2800 mm přináší nové impulzy a průkopnické tvary do tradičního evropského segmentu D. Podmanivý sportovní sedan se vyznačuje elegantně tvarovaným interiérem a exteriérem. Šířka 1850 mm a výška 1420 mm jsou zárukou jeho atletických proporcí. Název i-flow odráží přitažlivost designu koncepčního vozu s mimořádně aerodynamickými a ladnými tvary a předpona „i“ zachovává zavedené alfanumerické označování vozů Hyundai prodávaných v Evropě. V roce 2011 představí Hyundai sériově vyráběnou verzi, která naváže na elegantní design a inovativní techniku konceptu i-flow. Evoluce „fluidního tvarování“ Thomas Buerkle, šéfdesignér společnosti Hyundai Motor Europe, oceňuje design konceptu i-flow, neboli HED-7, sedmé kreace v řadě odvážných koncepčních vozů zrozených v rüsselsheimských studiích: „První dojem z konceptu i-flow je ohromující vzhled ladných a elegantních tvarů v kombinaci s výraznými atletickými proporcemi. Dozadu protažená střecha a osobitý hlavní korpus karoserie představují ultramoderní interpretaci klasického sedanu. Tyto jedinečné proporce jsou doplněny dlouhou zádí a krátkým předním převisem, což jsou motivy inspirované aerodynamickými požadavky.“ „Sportovní charakter je zdůrazněn inovativními aktivními aerodynamickými prvky, jako například adaptivním předním spoilerem a bočními prahovými spoilery. Sofistikované futuristické přední a zadní světlomety jsou vsazeny do ladných ploch jako jiskřivé drahokamy a vzhled přídě dotváří charakteristická šestiúhelníková maska chladiče značky Hyundai.“ „Dojem agility a cílevědomé aerodynamiky dále posiluje skleněná střecha opatřená poloprůsvitnými solárními panely, které opticky propojují přední a zadní okna do jedné spojité stylistické entity. Střecha a prosklení bočních dveří vytváří pod plovoucím sloupkem C ničím nerušenou aerodynamickou klenbu. Tyto odvážné vytříbené detaily dotváří celkový vzhled konceptu i-flow, jehož smělý design předznamenává další etapu vývoje fluidního tvarování značky Hyundai.“ Interiér: minimální hmotnost, maximální prostor a bionická atmosféra Interiér konceptu i-flow zcela mění zažité vnímání prostoru uvnitř klasického sedanu. Nejdůležitější prvky jako sedadla a středová konzola byly vyrobeny za přispění společnosti BASF, jednoho z nejdůležitějších dodavatelů automobilového průmyslu, aby byla zaručena minimální hmotnost a prostorová náročnost. Například sedadla byla vyvinuta ve spolupráci se společností BASF za využití nejmodernějších metod výpočtu namáhání, které umožnily odstranit nepotřebnou hmotu, a tím vytvořit optimalizovanou lehkou strukturu sedadel. Společnost BASF navrhla pro výrobu sedadel materiál „Steron“, který se vyznačuje značnou odolností, vynikající prodyšností a technicistním vzhledem. Horní část přístrojové desky má povrchovou úpravu materiálem Elastoskin od firmy BASF, který zaručuje sofistikovaný třpytivý vzhled. Tento technický přístup zaměřený na detaily, v kombinaci s velkorysým využitím přírodních materiálů, vytváří v interiéru bionickou atmosféru, kterou dále podtrhují zelené odstíny a stíny ve tvaru listů, vytvářené poloprůsvitnými solárními panely ve střeše vozu. Hlavní rozhraní přístrojové desky je tvořeno rozměrným konturovaným monitorem v celé šířce vozu, který reaguje nejen na dotyk, ale také na gesta sedících osob. Fluidní tvary exteriéru nalézají ozvěnu v kabině konceptu i-flow, v níž přístrojová deska plynule přechází do dveří a otevřených úložných prostorů vzadu. Zkušební laboratoř pro ekologicky zaměřené technologie Koncept i-flow je zkušební laboratoří pro nové technologie zaměřené na zvyšování účinnosti, mezi něž patří například flexibilní střecha se solárními panely nebo termoelektrický generátor. Klíčové technické komponenty vozidla vyvinula společnost Hyundai ve spolupráci s koncernem BASF pod hlavičkou programu Blue Drive™, který zůstává základem strategie produktového vývoje společnosti Hyundai, jejímž cílem je dosažení vedoucí pozice v oblasti technologií zaměřených na ochranu životního prostředí. Ústředním bodem konceptu i-flow jsou mimořádně nízké emise CO2 ve výši pouhých 85 g/km. To je výrazně méně, než je současný průměr u sedanů segmentu D. Na tomto výsledku se podílí účinná aerodynamika, energeticky efektivní technologie a lehké materiály. Hlavní roli ovšem hraje první hybridní pohon společnosti Hyundai se vznětovým motorem. V této poháněcí soustavě konceptu i-flow je velmi efektivně kombinován nový turbodiesel U2 1,7 litru s dvojitým přeplňováním, lithium-polymerové akumulátory Li-Pol společnosti Hyundai a dvouspojková šestistupňová převodovka. Úspory energie Inženýři z výzkumných a vývojových oddělení společností BASF a Hyundai vyvinuli tepelné zapouzdření motoru, které zajišťuje rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu uchováváním tepla u vypnutého motoru. Zatímco teplota chladicí kapaliny nezapouzdřeného motoru klesne na 40 ˚C během tří hodin, zůstane koncept i-flow nad touto teplotou po dobu 14 hodin. Toto opatření přináší úsporu paliva a snížení emisí o 5 procent v letním období a až o 9 procent během zimy. Získávání energie Další průkopnickou technologií vyvinutou ve spolupráci s koncernem BASF je termoelektrická rekuperace tepelné energie. Tento proces přináší další snížení spotřeby paliva až o 5 procent. Až polovinu spotřeby elektrické energie konceptu i-flow při rychlosti 80 km/h – 250 W – lze získávat rekuperací prostřednictvím termoelektrického generátoru. Tento generátor umístěný ve sběrném výfukovém potrubí získává energii z horkých výfukových plynů. Termoelektrický generátor pak přeměňuje odpadní teplo na využitelnou elektrickou energii pro pohon příslušenství. „Liquid Metal“ (kapalný kov) je lak, vyvinutý společností BASF Coatings, jehož lesklý povrch připomíná kapalný kov. V ekologickém, vodou ředitelném laku jsou speciální pigmenty, které dodávají povrchu vzhled leštěného kovu s cílenými reflexemi podobnými zrcadlu. Tento efekt propůjčuje povrchu vzhled kapalného kovu a zároveň zvyšuje jeho vizuální kvalitu. Velmi sytá barva posiluje charisma konceptu Hyundai i-flow a typicky vysoký kontrast mezi osvětlenými plochami a stíny podtrhuje elegantní charakter neobvyklého sedanu. S fluidním sošným designem ladí adaptivní aerodynamické prvky, které nemají pouze estetickou funkci, ale zároveň snižují spotřebu paliva. K vynikající hodnotě součinitele odporu vzduchu cx = 0,25 přispívají radikální řešení v podobě klenuté střechy, aerodynamické přídě a speciálně tvarované zádě. Koncept je vybaven systémy, které podporují hospodárný styl řízení. Mezi ně patří ukazatele spotřeby paliva a optimálního řazení. Aktivní funkce ECO optimalizuje účinnost celého poháněcího ústrojí provázáním činnosti řídicích jednotek motoru a převodovky. Nejhospodárnější trasu do zvoleného cíle zvolí funkce „eco route“, která využívá pro výpočet nejoptimálnější trasy dopravní zpravodajství v reálném čase a trojrozměrné mapové podklady. Hyundai myslí na budoucnost (Tisková zpráva č. 33/IV) Společnost Hyundai Motor Company si již dříve stanovila za cíl, dosáhnout v historicky krátké době celosvětově vedoucí postavení v oblasti ekologické automobilové techniky, přispívající co nejefektivněji k ochraně životního prostředí. Proto také orientuje značené výzkumné kapacity na vývoj progresivních technologií motorů, převodovek a dalších agregátů tak, aby co nejúčinněji přispívaly ke snižování spotřeby a emisí. Hyundai Blue Drive V listopadu 2008 vyhlásil Hyundai Motor ekologickou iniciativu „Hyundai Blue Drive“, s níž aktivně přispívá k řešení problému globálního oteplování. V rámci tohoto programu jsou na trh uváděny ekologické produkty a technologie s cílem snižovat emise CO2 a spotřebu paliva, která má v USA, na největším zahraničním trhu pro značku Hyundai, klesnout pro celou paletu nabízených modelů na průměrnou hodnotu 35 mil na galon (6,7 l/100 km) do roku 2015, tedy s předstihem před zákonným požadavkem americké vlády. Hyundai v roce 2009 představil hospodárné varianty „Blue“ modelů Accent a Elantra. Tyto modely dosáhnou vynikající hospodárnosti, aniž by došlo k zvýšení jejich ceny. Úpravy přispívající ke snížení spotřeby zahrnují pozměněné programy elektronických řídicích jednotek motoru, energeticky nenáročné posilovače řízení a těžší stálý převod, pneumatiky s nízkým valivým odporem, vylepšenou aerodynamiku a další úpravy. Výsledkem je nižší spotřeba a emise v porovnání se současnými modely. Plug-in hybrid Již v roce 2009 na autosalonu v Soulu představil Hyundai svůj první koncept s hybridním pohonem a možností vnějšího dobíjení (tzv. plug-in hybrid). Futuristický vůz s názvem Blue-Will byl vytvořen v návrhářském studiu Advanced Design Studio. Blue-Will je pojízdnou laboratoří pro nové nápady, které sahají od jedinečného profilu až po řízení s technologií „steer-by-wire“ bez mechanického propojení volantu s řízenými koly nebo ovládání prostřednictvím dotykového displeje. Na jedno nabití sady akumulátorů lze čistě elektricky ujet až 64 km. Normovanou spotřebu paliva tak lze stlačit až na hodnotu 2,2 litru na 100 km. Blue-Will s kódovým označením HND-4 je čtvrtou kreací v řadě vysoce inovativních koncepčních vozů vytvořených v designérském středisku v Namyangu, které v současnosti vede Oh Suk-Geun, výkonný viceprezident pro design. Koncept Blue-Will je poháněn celohliníkovým zážehovým motorem 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 112 kW (152 k) v kombinaci s plynulou převodovkou CVT a elektromotorem o výkonu 100 kW. Patentované hybridní ústrojí s paralelním uspořádáním dokáže vůz pohánět v závislosti na měnících se podmínkách prostřednictvím samotného spalovacího motoru, elektromotoru nebo společným úsilím obou jednotek. Tento paralelní hybridní pohon se stane základem budoucích hybridních modelů Hyundai, z nichž prvním bude YF Sonata pro americký trh. Další varianty hybridních vozidel Model Hyundai Elantra LPI (Liquefied Petroleum Injection) Hybrid je kompaktní sedan a současně první hybridní vůz na světě s pohonem na LPG, používající jako první vůz na světě, lithium-polymerové akumulátory. Hyundai vyvíjí hybridní technologie již od roku 1994 a v rámci testování poskytl korejským úřadům do užívání hybridní vozidla Getz a Accent. Velkosériová výroba hybridních vozů od roku 2009 představuje pro značku Hyundai rozhodující krok, který zvýší její konkurenceschopnost v segmentu ekologických vozů, jejichž strategický význam pro budoucí rozvoj automobilového průmyslu je všeobecně uznávaný automobilkami po celém světě. Elektromobily FCEV s palivovými články Hyundai dělá velké pokroky v přípravě elektromobilů FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) s palivovými články pro zahájení omezené sériové výroby do roku 2012 a zároveň rozšiřuje současnou zkušební flotilu na stovky vozidel Celosvětová ocenění jednotlivých modelů automobilů Hyundai (Tisková zpráva č. 33/V) Genesis (uvedený na trh v lednu 2008) „Best Vehicle Launch“ (nejlepší uvedení nového vozu na trh) v indexu VLI (Vehicle Launch Index) společnosti J.D. Power (červenec 2009) nejpřitažlivější prémiový vůz střední velikosti ve studii APEAL 2009 (Automotive Performance, Execution and Layout - vlastnosti, provedení a uspořádání vozu) společnosti J.D. Power (červenec 2009) ocenění „Aspirational Luxury Car“ v anketě Ideální vůz roku 2009 společnosti Auto Pacific (červen 2009) a ocenění za spokojenost s vozidlem v roce 2009 (květen 2009) ocenění „Nejlepší nový model“ v kategorii sedanů s cenami od 30 000 do 45 000 dolarů od časopisu Kiplinger’s Personal Finance (květen 2009) „Vůz se špičkovou bezpečností“ podle neziskové organizace (Insurance Institute for Highway Safety) v únoru 2009 zvolen „Kanadským vozem roku 2009“ (únor 2009) zvolen „Severoamerickým vozem roku 2009“ dne 11. ledna 2009 Genesis jmenován v lednu 2009 časopisem Consumer Report jako nejlepší prémiový sedan v porovnání s konkurenčními výrobky značek Saab, Pontiac, Lexus, Toyota, Acura a Lincoln v listopadu 2008 umístění mezi nejlepšími 5 luxusními vozy podle hodnocení NADA v říjnu 2008 zvolen „Nejlepším novým luxusním vozem“ roku 2009 kanadskou asociací motoristických novinářů AJAC (Automobile Journalists Association of Canada), což je nejprestižnější ocenění pro automobily v Kanadě Úřad pro silniční bezpečnost NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration) udělil v srpnu 2008 sedanu Genesis pět hvězdiček, nejvyšší hodnocení v testech NCAP podle přísnější metodiky, jak za čelní, tak i boční náraz Genesis Coupe vybrán časopisem Time jako jeden z „nejvzrušujících vozů roku 2010“ v srpnu 2009 vybrán publikací Kelley Blue Book na seznam „10 nejzábavnějších vozů místo vraku“, v rámci americké obdoby šrotovného, v srpnu 2009 zvolen kanadskými novinami Globe & Mail jako jeden z „10 vozů, jimž muži nedokáží odolat“ v srpnu 2009 jmenován portálem NADAguides.com jako „Nejlepší vůz pro otce a absolventy škol“ v červnu 2009 vybrán publikací Kelley Blue Book na seznam „10 nejlepších vozů pro vrácení daně“ v dubnu 2009 vybrán čínskou edicí časopisu Car & Driver jako „Nejkrásnější automobil na světě roku 2009“ v dubnu 2009 i10 „Vůz roku“ pro řeckou edici časopisu Autocar v únoru 2009 vybrán jako „Nejhospodárnější vůz“ polským časopisem Style v únoru 2009 zvolen „Chilským vozem roku“ před takovými konkurenty jako Mazda 6 a Honda Accord v prosinci 2008 nejprodávanější kompaktní vůz v Německu v listopadu 2008 i30 zvolen spotřebitelským portálem Which? jako jeden z „Nejspolehlivějších vozů v Británii“ v červenci 2009 zvolen „Vozem roku 2009“ australským časopisem ECO Car v květnu 2009 zvolen „Nejvyšším vítězem“ v novozélandské anketě AA Motoring Excellence Awards v březnu 2009 zvolen centrem pro silniční bezpečnost CESVI (Center for Road Safety and Experimentation) jako nejbezpečnější kompaktní importovaný vůz v Argentině v prosinci 2008 jmenován „Nejlepším kompaktním vozem v Austrálii pod 28 000 dolarů“ australskými autokluby v prosinci 2008 zvolen „Kompaktním vozem roku“ v anketě Autocar Middle East Awards v listopadu 2008 oceněn nejlepším pětihvězdičkovým výsledkem v nárazových testech Euro NCAP v srpnu 2008 jako první vůz asijské automobilky zvolen „Vozem roku 2008“ ve Španělsku v únoru 2008 zvolen „Vozem roku“ 2007 v Austrálii portálem CARSGuide v listopadu 2007 Accent nejlepší ve studii portálu Edmunds.com s titulem „Vozy s nejnižšími provozními náklady“ v srpnu 2009 porazil Toyotu Prius v článku časopisu Forbes s titulem „Nejhospodárnější vozy s nejnižší pořizovací cenou“ v květnu 2009 zvolen portálem MSN Autos jako „Přítel do recese“ v květnu 2009 „Nejlepší koupě“ podle publikace 2009 Car Book s vynikajícími provozními vlastnostmi a bezpečností, které přesahují očekávání amerického zákazníka (únor 2009) zvolen jako „Nejlepší koupě“ roku 2009 Severoamerickou asociací dealerů NADA (North American Dealer Association) v únoru 2009 jmenován nejspolehlivějším malým vozem organizací J.D. Power and Associates ve studii spolehlivosti vozidel VDS v roce 2008 (Vehicle Dependability Study) zvolen „Nejpreferovanějším vozem v Turecku“ v segmentu malých vozů nejdůvěryhodnějším místním deníkem Hurriyet v lednu 2008 zvolen mezi 12 „Nejekologičtějších vozů roku 2007“ Americkou radou pro energeticky šetrnou ekonomiku ACEEE (American Council for an Energy Efficient Economy) v únoru 2007 Elantra pátý nejprodávanější model v rámci amerického vládního programu „Clash for Clunkers“ (obdoba šrotovného) v srpnu 2009 jmenován nejlepším „Kompaktním vozem“ v anketě Ideální vůz roku 2009 společností Auto Pacific (červen 2009) vybrán časopisem Consumer Reports jako „Nejlepší volba“ roku 2009 v únoru 2009 od uvedení první generace v roce 1991 do července 2008 prodáno na celém světě přes 5 milionů vozů (současný model je 4. generací) jmenován „Nejlepším kompaktním vozem v dané cenové kategorii“ americkým magazínem News & World Report v prosinci 2008 portál publikace Kelley Blue Book www.kbb.com zařadil Hyundai Elantra 2006 mezi „10 nejlepších ojetých vozů“ v září 2008 zařazen časopisem Consumer Reports na seznam „Nejlepší volba“ roku 2008 mezi malými sedany v dubnu 2008 Sonata jeden z nejprodávanějších vozů v Jižní Koreji od uvedení na trh v roce 1988 jmenován portálem Consumersearch.com jako „Nejlepší rodinný vůz pro malý rozpočet“ v červenci 2009 jmenován jako „Nejlepší prémiový vůz střední velikosti“ v anketě spokojenosti s vozem v roce 2009 společností Auto Pacific (květen 2009) vybrán mezi „40 nejlepších nových vozů v Americe“ časopisem Motor Trend v únoru 2009 Hyundai Sonata byl vybrán Americkou radou pro energeticky šetrnou ekonomiku ACEEE (American Council for an Energy Efficient Economy) počtvrté za sebou na seznam „Ekologičtějších vozů roku 2009“ v únoru 2008 získal ocenění „Interiér roku“ v kategorii „Nejlepší redesign“ v každoroční anketě Automobilový interiér roku časopisu Ward’s Auto World v červnu 2008 Grandeur (Azera) vybrán mezi „10 nejvíce podceňovaných vozů“ v USA portálem MSN Autos v srpnu 2009 zvolen „Velkým vozem roku“ novozélandským časopisem Company Vehicle and Executive Cars v prosinci 2008 získal ocenění „Celkově nejvýhodnější koupě ve své třídě v roce 2007“ od společnosti Strategic Vision v listopadu 2007 jmenován „Nejlepší koupí časopisu Consumer Digest“ v prosinci 2006 Tucson zvolen jedním z „10 nejbezpečnějších vozů pro domácí mazlíčky“ portálem Edmunds.com v srpnu 2009 v srpnu 2008 zvolen jako nejlepší „kompaktní crossover“ v anketě společností Auto Pacific / Intellichoice díky ekonomickým výhodám a emočnímu uspokojení „Nejlepší koupě“ podle publikace 2009 Car Book s vynikajícími provozními vlastnostmi a bezpečností, které přesahují očekávání amerického zákazníka (únoru 2009) zvolen jako „Nejlepší koupě“ roku 2009 Severoamerickou asociací dealerů NADA (North American Dealer Association) v únoru 2009 portál publikace Kelley Blue Book www.kbb.com zařadil Hyundai Tucson 2008 mezi „10 nejlepších ojetých vozů“ v září 2008 vybrán jako „Nejlepší volba“ v publikaci Jack Gillis’ The Car Book 2008 (průvodce pro americké spotřebitele) jmenován „Nejideálnějším kompaktním crossoverem“ ve druhém ročníku ankety Ideální vůz společností AutoPacific v září 2007 Santa Fe zvolen časopisem Forbes jedním z „Nejdrsnějších vozů na trhu“ v červnu 2009 objeven portálem Insure.com jako „Vůz s nejlevnější pojistkou“ na americkém trhu v červnu 2009 jmenován „Nejlepší koupí“ v kategorii SUV a crossoverů portálem Cars.com v dubnu 2009 vybrán neziskovou organizací IIHS jako „Nejbezpečnější SUV střední velikosti“ v listopadu 2008 vybrán jako „Nejlepší malé SUV“ ve studii celkové kvality 2008 organizací Strategic Vision po dva roky za sebou jmenován „Nejlepší koupí roku 2008“ časopisem Consumer Reports v kategorii středně velkých SUV v listopadu 2007 získal ocenění „Nejbezpečnější vůz“ v hodnocení neziskové organizace IIHS v listopadu 2007 Veracruz jmenován „Nejlepší koupí“ roku 2009 v kategorii SUV a crossoverů portálem Cars.com v dubnu 2009 vybrán neziskovou organizací IIHS jako „Nejbezpečnější SUV střední velikosti“ v listopadu 2008 získal ocenění „Nejlepší velké rodinné SUV roku“ v anketě Autocar Middle East Awards 2008 získal ocenění „Nejlepší nový rodinný vůz roku“ od publikace Kelly Blue Book v únoru 2008 oceněn jako „Nejlepší větší crossover“ v anketě Autopacific Vehicle Satisfaction Awards (VSA) v květnu 2008
  • Tag : 2010, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz