Hyundai Motor News

News

ZCELA NOVÁ SONATA 2011 DOSTALA DRUHÝ, JEŠTĚ VÝKONNĚJŠÍ MOTOR S NEJVYŠŠÍM VÝKONEM A NEJNIŽŠÍ SPOTŘEBOU VE SVÉ TŘÍDĚ

07.04.2010
Tisková zpráva č. 22 ze dne 19. 3. 2010 Díky turbodmychadlu „twin-scroll“ a přímému vstřikování dosahuje model Sonata 2.0T nejvyššího výkonu 204 kW (278 k) a na dálnici, podle normy EPA, spotřeby 6,9 l/100 km V modelu Sonata 2.0T slaví svůj debut první čtyřválcový motor Hyundai přeplňovaný turbodmychadlem a vybavený přímým vstřikováním benzinu Čtyřválcová Sonata 2.0T předčí svým výkonem mnohé motory V6, přičemž hodnoty výkonu 204 kW (278 k) a točivého momentu 365 N.m v širokém rozpětí od 1800 do 4500 min-1 jsou nejlepší ve svém segmentu, což platí i pro spotřebu paliva 6,9 l/100 km při jízdě na dálnici (podle americké normy EPA) Nový zážehový motor 2,0 litru přeplňovaný turbodmychadlem a vybavený přímým vstřikováním benzinu je součástí strategie Blue Drive společnosti Hyundai, jejímž cílem je dosáhnout vedoucího postavení v rámci automobilového průmyslu v oblastech hospodárnosti a trvale udržitelného rozvoje Turbodmychadlo „twin-scroll“ minimalizuje prodlevu a maximalizuje účinnost spalování a výkonové parametry NEW YORK, 31. března 2010 - Společnost Hyundai Motor America představila na autosalonu v New Yorku vůz Sonata modelového roku 2011, vybavený přeplňovaným motorem 2,0 litru Theta II s přímým vstřikováním benzinu GDI (Gasoline Direct Injection), který s tímto motorem nabízí nebývalou kombinaci mimořádně vysokého výkonu (204 kW/278 k) s nejnižší spotřebou paliva (6,9 l/100 km na dálnici) ve své třídě. Sonata 2.0T navíc nevyžaduje k dosažení těchto špičkových hodnot vysokooktanový benzin. Nová Sonata je prvním vozem Hyundai, který používá jak techniku přímého vstřikování benzinu GDI, tak přeplňování turbodmychadlem. Po ukončení produktového plánu Hyundai 24/7 verze 2.0 (sedm nových modelů během příštích 24 měsíců) budou přeplňované motory GDI k dispozici ve čtyřech modelových řadách. Přeplňování turbodmychadlem a přímé vstřikování benzinu GDI jsou součástí ekologické iniciativy „Hyundai Blue Drive“ s cílem dosáhnout vedoucího postavení v rámci automobilového průmyslu v oblastech hospodárnosti a trvale udržitelného rozvoje. „Sonata 2.0T je skvělým příkladem přínosů produktové strategie Blue Drive pro naše zákazníky,“ prohlásil John Krafcik, prezident a výkonný ředitel společnosti Hyundai Motor America. „To už stojí za pozornost – větší výkon než nabízejí naši konkurenti s motory V6 a nižší spotřeba paliva než u konkurenceschopných čtyřválcových modelů. Hyundai není přítelem kompromisů a Sonata je názornou ukázkou tohoto přístupu.“ Čtyřválcový motor 2.0 GDI Turbo dosahuje v modelech Sonata 2011 největšího výkonu 204 kW (278 k) při 6000 min-1 a maximálního točivého momentu 365 N.m od 1800 do 4500 min-1. Podle předběžných údajů spotřebuje Sonata 2.0T 10,7 l/100 km ve městě a 6,9 l/100 km na dálnici podle normy EPA. Přeplňovaný motor Hyundai je vybaven turbodmychadlem „twin scroll“, který je v kombinaci se systémem GDI zárukou okamžité reakce motoru na sešlápnutí pedálu plynu. Turbodmychadla „twin-scroll“ nalézala dosud uplatnění tradičně u dražších vysokovýkonných motorů, ale stejně jako v případě přímého vstřikování benzinu GDI se Hyundai rozhodl použít tuto účinnou techniku ve velkosériové výrobě pro svůj nejoblíbenější model. Motor 2.0T bude pro americkou Sonatu k dispozici ve stupních výbavy SE a Limited, přičemž provedení 2.0T Limited se bude dodávat s rozšířenou standardní výbavou zahrnující: panoramatické střešní okno 18“ kola z lehkých slitin dvojitou koncovku výfuku páčky pro manuální řazení na volantu SONATA 2.0T V POROVNÁNÍ S KONKURENCÍ   HYUNDAI SONATA ŠKODA SUPERB VW PASSAT FORD MONDEO SUBARU LEGACY VOLVO S80 HONDA LEGEND Motor 2,0 l 278 k 365 N.m 3,6 l 260 k 350 N.m 2,0 l 200 k 280 N.m 2,5 l 220 k 320 N.m 2,5 l 265 k 350 N.m 3,0 l 285 k 400 N.m 3,7 l 295 k 371 N.m Turbo-dmychadlo twin- scroll - jedno-duché jedno-duché jedno-duché jedno-duché - GDI ● ● ● - - - - k / litr 139 72,2 100 88 106 98,5 106,4 Pohotovostní hmotnost 1515 kg 1650 kg 1512 kg 1490 kg 1540 kg 1685 kg 1845 kg Výkonová hmotnost 5,45 kg/k 6,35 kg/k 7,56 kg/k 6,77 kg/k 5,81 kg/k 5,91 kg/k 6,25 kg/k Spotřeba EPA, město 10,7 l /100 kmB 14,7 l /100 km* 11,6 l /100 km* 13,6 l /100 km* 14,9 l /100 km* 17,1 l /100 km* 16,2 l /100 km* Spotřeba EPA, dálnice 6,9 l /100 kmB 10,1 l /100 km* 7,9 l /100 km* 9,3 l /100 km* 10,6 l /100 km* 11,3 l /100 km* 11,6 l /100 km* *) hodnoty spotřeby podle normy EU – město, mimo město B Předběžná hodnota. TURBODMYCHADLO TWIN-SCROLL A TECHNIKA GDI Turbodmychadlo „twin-scroll“ má uvnitř skříně turbínového kola dva přívodní kanály pro výfukové plyny oddělené stěnou, přičemž proudění výfukových plynů v obou kanálech je regulováno obtokovým ventilem. Turbodmychadlo „twin-scroll“ dokáže využívat větší množství energie výfukových plynů než turbodmychadlo s jedním přívodním kanálem díky rozdělenému sběrnému potrubí. Konstrukce „twin-scroll“ odděluje válce, jejichž pulzy výfukových plynů vzájemně interferují. Výsledkem je vylepšené rozložení tlaků ve sběrném výfukovém potrubí a efektivnější předávání energie výfukových plynů turbíně turbodmychadla. Například při zahájení sacího zdvihu prvního válce a v okamžiku, kdy jsou otevřeny sací a výfukové ventily prvního válce (přesah ventilů), zahajuje již třetí válec výfukový zdvih s otevřenými výfukovými ventily. Pokud by byly výfukové trakty prvního a třetího válce propojené, zvýšila by vlna výfukových plynů z třetího válce zpětný tlak v prvním válci. Tím by došlo k omezení sání čerstvého vzduchu a zůstalo by větší množství zbytkových horkých plynů uvnitř válce. U turbodmychadla „twin-scroll“ je však tato interference minimalizována. Konstrukce „twin-scroll“ vede tedy k lepšímu rozložení tlaku ve sběrném výfukovém potrubí a k efektivnějšímu přenosu energie výfukových plynů na turbínové kolo turbodmychadla. To následně umožňuje zvětšit přesah ventilů, aby se do válců dostalo větší množství čerstvého vzduchu. Při větším přesahu ventilů dokáže vyplachovací efekt proudu výfukových plynů doslova nasát více vzduchu na straně sání. Vytlačení všech výfukových plynů s nízkým tlakem zároveň zvyšuje účinnost plnění každého válce stlačeným a čistým vzduchem. Maximální plnicí tlak turbodmychadla je 120 kPa. Konstrukce motoru s turbodmychadlem „twin-scroll“ má několik dalších předností v porovnání s tradičními turbodmychadly: vyšší účinnost spalování vysoká účinnost při nízkých otáčkách dokonalé využití kinetické energie výfukových plynů nižší teploty ve válci nižší teploty výfukových plynů spalování chudší směsi lepší rozložení tlaku ve sběrném výfukovém potrubí a účinnější předávání energie výfukových plynů turbínovému kolu turbodmychadla Turbodmychadlo „twin-scroll“ v modelu Sonata přivádí do motoru ještě více vzduchu pod větším tlakem. Díky přímému vstřikování benzinu může motor zároveň pracovat s vyšším kompresním poměrem, který má za následek účinnější spalování, nižší spotřebu paliva a lepší výkonové parametry. Turbodmychadlo „twin-scroll“ motoru Hyundai se vyznačuje následujícími prvky: výfukové sběrné potrubí z ušlechtilé oceli a skříň turbínového kola jsou tvořeny jednodílným odlitkem, který byl přihlášen k patentové ochraně obtokový ventil turbodmychadla používá elektronické řízení místo mechanické regulace Integrace skříně turbínového kola do výfukového sběrného potrubí dramaticky snížila hmotnost a výrobní náklady a zároveň zlepšila odolnost pláště turbínového kola. Prostřednictvím elektromotorem ovládaného obtokového ventilu lze přesně regulovat plnicí tlak. Není-li přeplňování potřebné, snižuje otevření obtokového ventilu zpětný tlak, čímž se zvyšuje hospodárnost provozu. Obtokový ventil zůstává navíc během studeného startu otevřený, aby se katalyzátor zahřál rychleji na provozní teplotu a tím klesly emise výfukových plynů. Také palivový systém GDI přispívá ke snižování spotřeby paliva a emisí. Vstřikování benzinu přímo do válců umožňuje lépe řídit tvorbu směsi v optimálním okamžiku, což vede ke zvýšení účinnosti a hospodárnosti. Palivo je vstřikováno vysokotlakým čerpadlem poháněným od vačkového hřídele, jehož provozní tlak je až 15 MPa. Přímé vstřikování umožnilo také zvolit u přeplňovaného motoru nadprůměrně vysoký kompresní poměr 9,5:1 a zároveň dosáhnout pozoruhodného měrného výkonu 102 kW/l (139 k/l). Dna pístů mají „vypouklý“ tvar v zájmu vyšší účinnosti spalování ve válci. VYNIKAJÍCÍ VÝKONOVÁ HMOTNOST, TUHOST A NABÍDKA PROSTORU Jedním z cílů pro konstruktéry modelové řady Sonata 2011 bylo dosáhnout vynikající výkonové hmotnosti. Tato filozofie nalezla uplatnění také u modelu Sonata 2.0T. Ten se může pochlubit hodnotou výkonové hmotnosti 5,45 kg/k, která výrazně předčí všechny konkurenty a je dokonce lepší než u sportovně zaměřeného Chevroletu Camaro V6. Nízká výkonová hmotnost přináší výhody pro provozní vlastnosti a hospodárnost. Karoserie všech modelů Sonata je navíc vyrobena s vysokým podílem ultravysokopevnostních ocelí. Díky tomu má Sonata 2011 v porovnání s předchůdcem o 25 procent větší torzní tuhost a o 19 procent větší tuhost v ohybu, přestože je lehčí než většina konkurenčních vozů a nabízí také větší prostor v interiéru. ŠESTISTUPŇOVÁ SAMOČINNÁ PŘEVODOVKA Snaha konstruktérů značky Hyundai o co nejnižší spotřebu paliva vedla u modelu Sonata 2.0T k volbě šestistupňové samočinné převodovky s možností manuálního řazení SHIFTRONIC. Zcela nová šestistupňová samočinná převodovka Hyundai A6LF2 se vyznačuje hladkým řazením a je dalším krokem na cestě k dosažení ambiciózních cílů v oblasti snižování spotřeby paliva a emisí. Řidič může aktivovat funkci SHIFTRONIC přesunutím páky voliče do vedlejší kulisy. Posouváním páky voliče dopředu nebo dozadu lze pak sekvenčně řadit vyšší, resp. nižší převodové stupně, čímž řidič získá větší kontrolu nad vozem. Modely Sonata poháněné přeplňovaným motorem jsou vybaveny také páčkami pod volantem pro manuální řazení. Právě zařazený převodový stupeň je zobrazen na dobře čitelném displeji LCD na přístrojové desce. Nová kompaktní převodovka je určena pro osobní vozy a SUV s motorem uloženým vpředu napříč a značka Hyundai se zařadila do elitní skupiny automobilových výrobců, kteří se mohou pochlubit šestistupňovou samočinnou převodovkou vlastní konstrukce. Její přednosti spočívají v jedinečném uspořádání, díky němuž je kompaktnější a lehčí než kterákoli jiná šestistupňová převodovka na současném trhu. Zákazníci ocení nejen vynikající provozní vlastnosti, ale i nízké náklady na údržbu vozidla, neboť olejová náplň převodovky nevyžaduje za normálních provozních podmínek výměnu po celou dobu životnosti vozidla. Vývoj nové šestistupňové samočinné převodovky trval čtyři roky. V porovnání s dosavadní pětistupňovou skříní je novinka o 12 kg lehčí, o 41 mm kratší a výrazně jednodušší, neboť má o 62 dílů méně, což znamená větší spolehlivost, nižší hmotnost a nižší výrobní náklady. Čím víc převodových stupňů převodovka má, tím lépe a hospodárněji dokáže přenášet disponibilní hnací sílu motoru na vozovku. Šestý stupeň umožnil menší rozestupy mezi jednotlivými převodovými poměry, čímž bylo dosaženo větší rovnováhy mezi požadavky na svižnou akceleraci a nízkou spotřebu paliva. Převodovka je vybavena třemi sadami planetových soukolí a unikátním plochým kapalinovým měničem momentu, který zkracuje celkovou délku převodovky o 12 mm. Diferenciál se čtyřmi satelity zvyšuje spolehlivost a přispívá k ještě kompaktnějším rozměrům. Dalším příkladem vynalézavosti konstruktérů značky Hyundai je regulační jednotka hydraulického tlaku. Tolerance mezi jednotlivými elektromagnetickými ventily, i když jsou minimální, mohou někdy způsobovat určité proměny hydraulického tlaku, ovlivňující přesnost a kvalitu řazení. Převodovka vozů Sonata má nastavovací šroubky důmyslně integrované do všech osmi ventilů, které umožňují jejich vzájemnou kalibraci přímo na výrobní lince. Tato funkce zajišťuje stabilní hydraulický tlak během celého procesu řazení, a zaručuje jeho maximální preciznost, velkou rychlost a snadnost v celém rozsahu provozních otáček.  
  • Tag : 2010, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz