Hyundai Motor News

News

Hyundai představil na Ženevském autosalonu 2010 koncept i-flow

01.03.2010
Tisková zpráva č. 18 ze dne 2. 3. 2010 (Ženeva) Na Ženevském autosalonu oslavil světovou premiéru koncept Hyundai i-flow, který dále rozvíjí designérskou filozofii „fluidního tvarování“ vozů Hyundai. Uhlazené a elegantní linie vytváří futuristické bionické tvary, jejichž předností jsou vynikající aerodynamické vlastnosti, které přispívají ke snížení emisí CO2 na pouhých 85 g/km a spotřeby paliva na 3 l/100 km. Dalším klíčovým faktorem pro dosažení tak znamenitých ekologických parametrů je první hybridní poháněcí soustava Hyundai se vznětovým motorem, doplněná novou generací materiálů a technologií vyvinutých ve spolupráci s předním chemickým koncernem BASF. Předpremiéra budoucího vozu segmentu D Hyundai i-flow s celkovou délkou 4780 mm a rozvorem 2800 mm přináší nové impulzy a průkopnické tvary do tradičního evropského segmentu D. Podmanivý sportovní sedan se vyznačuje elegantně tvarovaným interiérem a exteriérem. Šířka 1850 mm a výška 1420 mm jsou zárukou jeho atletických proporcí. Název i-flow odráží přitažlivost designu koncepčního vozu s mimořádně aerodynamickými a ladnými tvary a předpona „i“ zachovává zavedené alfanumerické označování vozů Hyundai prodávaných v Evropě. V roce 2011 představí Hyundai sériově vyráběnou verzi, která naváže na elegantní design a inovativní techniku konceptu i-flow. Evoluce „fluidního tvarování“ Thomas Buerkle, šéfdesignér společnosti Hyundai Motor Europe, oceňuje design konceptu i-flow, neboli HED-7, sedmé kreace v řadě odvážných koncepčních vozů zrozených v rüsselsheimských studiích: „První dojem z konceptu i-flow je ohromující vzhled ladných a elegantních tvarů v kombinaci s výraznými atletickými proporcemi. Dozadu protažená střecha a osobitý hlavní korpus karoserie představují ultramoderní interpretaci klasického sedanu. Tyto jedinečné proporce jsou doplněny dlouhou zádí a krátkým předním převisem, což jsou motivy inspirované aerodynamickými požadavky.“ „Sportovní charakter je zdůrazněn inovativními aktivními aerodynamickými prvky, jako například adaptivním předním spoilerem a bočními prahovými spoilery. Sofistikované futuristické přední a zadní světlomety jsou vsazeny do ladných ploch jako jiskřivé drahokamy a vzhled přídě dotváří charakteristická šestiúhelníková maska chladiče značky Hyundai.“ „Dojem agility a cílevědomé aerodynamiky dále posiluje skleněná střecha opatřená poloprůsvitnými solárními panely, které opticky propojují přední a zadní okna do jedné spojité stylistické entity. Střecha a prosklení bočních dveří vytváří pod plovoucím sloupkem C ničím nerušenou aerodynamickou klenbu. Tyto odvážné vytříbené detaily dotváří celkový vzhled konceptu i-flow, jehož smělý design předznamenává další etapu vývoje fluidního tvarování značky Hyundai.“ Interiér: minimální hmotnost, maximální prostor a bionická atmosféra Interiér konceptu i-flow zcela mění zažité vnímání prostoru uvnitř klasického sedanu. Nejdůležitější prvky jako sedadla a středová konzola byly vyrobeny za přispění společnosti BASF, jednoho z nejdůležitějších dodavatelů automobilového průmyslu, aby byla zaručena minimální hmotnost a prostorová náročnost. Například sedadla byla vyvinuta ve spolupráci se společností BASF za využití nejmodernějších metod výpočtu namáhání, které umožnily odstranit nepotřebnou hmotu, a tím vytvořit optimalizovanou lehkou strukturu sedadel. Společnost BASF navrhla pro výrobu sedadel materiál „Steron“, který se vyznačuje značnou odolností, vynikající prodyšností a technicistním vzhledem. Horní část přístrojové desky má povrchovou úpravu materiálem Elastoskin od firmy BASF, který zaručuje sofistikovaný třpytivý vzhled. Tento technický přístup zaměřený na detaily, v kombinaci s velkorysým využitím přírodních materiálů, vytváří v interiéru bionickou atmosféru, kterou dále podtrhují zelené odstíny a stíny ve tvaru listů, vytvářené poloprůsvitnými solárními panely ve střeše vozu. Hlavní rozhraní přístrojové desky je tvořeno rozměrným konturovaným monitorem v celé šířce vozu, který reaguje nejen na dotyk, ale také na gesta sedících osob. Fluidní tvary exteriéru nalézají ozvěnu v kabině konceptu i-flow, v níž přístrojová deska plynule přechází do dveří a otevřených úložných prostorů vzadu. Zkušební laboratoř pro ekologicky zaměřené technologie Koncept i-flow je zkušební laboratoří pro nové technologie zaměřené na zvyšování účinnosti, mezi něž patří například flexibilní střecha se solárními panely nebo termoelektrický generátor. Klíčové technické komponenty vozidla vyvinula společnost Hyundai ve spolupráci s koncernem BASF pod hlavičkou programu Blue Drive™, který zůstává základem strategie produktového vývoje společnosti Hyundai, jejímž cílem je dosažení vedoucí pozice v oblasti technologií zaměřených na ochranu životního prostředí. Ústředním bodem konceptu i-flow jsou mimořádně nízké emise CO2 ve výši pouhých 85 g/km. To je výrazně méně, než je současný průměr u sedanů segmentu D. Na tomto výsledku se podílí účinná aerodynamika, energeticky efektivní technologie a lehké materiály. Hlavní roli ovšem hraje první hybridní pohon společnosti Hyundai se vznětovým motorem. V této poháněcí soustavě konceptu i-flow je velmi efektivně kombinován nový turbodiesel U2 1,7 litru s dvojitým přeplňováním, lithium-polymerové akumulátory Li-Pol společnosti Hyundai a dvouspojková šestistupňová převodovka. Úspory energie Inženýři z výzkumných a vývojových oddělení společností BASF a Hyundai vyvinuli tepelné zapouzdření motoru, které zajišťuje rychlejší zahřátí motoru na provozní teplotu uchováváním tepla u vypnutého motoru. Zatímco teplota chladicí kapaliny nezapouzdřeného motoru klesne na 40 ˚C během tří hodin, zůstane koncept i-flow nad touto teplotou po dobu 14 hodin. Toto opatření přináší úsporu paliva a snížení emisí o 5 procent v letním období a až o 9 procent během zimy. Získávání energie Další průkopnickou technologií vyvinutou ve spolupráci s koncernem BASF je termoelektrická rekuperace tepelné energie. Tento proces přináší další snížení spotřeby paliva až o 5 procent. Až polovinu spotřeby elektrické energie konceptu i-flow při rychlosti 80 km/h – 250 W – lze získávat rekuperací prostřednictvím termoelektrického generátoru. Tento generátor umístěný ve sběrném výfukovém potrubí získává energii z horkých výfukových plynů. Termoelektrický generátor pak přeměňuje odpadní teplo na využitelnou elektrickou energii pro pohon příslušenství. „Liquid Metal“ (kapalný kov) je lak, vyvinutý společností BASF Coatings, jehož lesklý povrch připomíná kapalný kov. V ekologickém, vodou ředitelném laku jsou speciální pigmenty, které dodávají povrchu vzhled leštěného kovu s cílenými reflexemi podobnými zrcadlu. Tento efekt propůjčuje povrchu vzhled kapalného kovu a zároveň zvyšuje jeho vizuální kvalitu. Velmi sytá barva posiluje charisma konceptu Hyundai i-flow a typicky vysoký kontrast mezi osvětlenými plochami a stíny podtrhuje elegantní charakter neobvyklého sedanu. S fluidním sošným designem ladí adaptivní aerodynamické prvky, které nemají pouze estetickou funkci, ale zároveň snižují spotřebu paliva. K vynikající hodnotě součinitele odporu vzduchu cx = 0,25 přispívají radikální řešení v podobě klenuté střechy, aerodynamické přídě a speciálně tvarované zádě. Koncept je vybaven systémy, které podporují hospodárný styl řízení. Mezi ně patří ukazatele spotřeby paliva a optimálního řazení. Aktivní funkce ECO optimalizuje účinnost celého poháněcího ústrojí provázáním činnosti řídicích jednotek motoru a převodovky. Nejhospodárnější trasu do zvoleného cíle zvolí funkce „eco route“, která využívá pro výpočet nejoptimálnější trasy dopravní zpravodajství v reálném čase a trojrozměrné mapové podklady.
  • Tag : 2010, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz