Hyundai Motor News

News

Hyundai Elantra LPI Hybrid

01.03.2010
Tisková zpráva č. 17 ze dne 2. 3. 2010 První hybridní vůz na světě s pohonem na LPG a pokrokovými lithium-polymerovými akumulátory (Li-Pol) Další významný krok značky Hyundai směrem k vedoucí pozici v oblasti ochrany životního prostředí Názorná ukázka schopnosti značky Hyundai zavádět technické inovace (Ženeva) Důkazem významného pokroku společnosti Hyundai v oblasti inovativních ekologických technologií je mj. i verze modelu Hyundai Elantra LPI Hybrid, která na Ženevském autosalonu 2010 doplní nové přírůstky v rodině ekologických modelů Blue Drive. Průkopnický hybridní vůz, první svého druhu na světě s pohonem na LPG a s pokrokovými lithium-polymerovými akumulátory Li-Pol, se začal prodávat loni v létě na korejském trhu. Hyundai tento vůz postupně představuje ve všech světových regionech jako vynikající příklad svých špičkových technologií. „S vozem Elantra Hybrid LPI vycházíme vstříc požadavkům zákazníků na hospodárný provoz s minimem škodlivých emisí. Tímto modelem našim zákazníkům a akcionářům jasně dokazujeme, že ‚rychlostí vlastní značce Hyundai’ kráčíme k cíli převzít vedoucí pozici v našem průmyslovém oboru v oblasti ochrany životního prostředí. Hyundai se už velmi brzo stane symbolem technických inovací,“ prohlásil prezident Yang. Elantra LPI Hybrid se vyznačuje nízkými emisemi CO2 ve výši jen 94 g/km, což je jedna z nejnižších hodnot na světě pro sériově vyráběný automobil v kterémkoli segmentu. Kapalný propan-butan (LPG - Liquid Petroleum Gas) je v Jižní Koreji přibližně o polovinu levnější než benzin, a proto je toto palivo velmi oblíbené u provozovatelů dopravních prostředků. Konvenční sedan Elantra s motorem 1,6 litru a samočinnou převodovkou dosahuje průměrné spotřeby 6,7 l/100 km. Za stejnou částku, kterou stojí litr benzinu, lze na LPG s vozem Elantra Hybrid LPI ujet 39 km oproti 15 km s vozem na benzin. Časem se pochopitelně tyto úspory nasčítají. Za předpokladu ujetí 20 000 km za rok ušetří majitel modelu Elantra Hybrid LPI na palivu přibližně 1,35 milionu wonů (tedy asi 22 343 Kč*) v porovnání s konvenčním modelem Elantra. To znamená nejrychlejší návratnost investice do hybridního vozidla na současném trhu. Hospodárnost modelu Elantra Hybrid LPI dále zvyšuje funkce ISG (Stop & Go), která automaticky vypíná motor běžící naprázdno. K vypínání motoru dochází pouze za předpokladu, že řidič zabrzdí vůz z jízdy rychlostí alespoň 9 km/h na dobu přesahující dvě sekundy. Ovšem za určitých předem definovaných okolností, např. pokud stav dobití akumulátoru klesne pod 30 procent nebo při sešlápnutí pedálu plynu, k aktivaci funkce ISG (Stop & Go) nedojde a motor pokračuje v normální činnosti. Pohon modelu Elantra Hybrid LPI obstarává motor 1.6 LPI Gamma s největším výkonem 84 kW/114 k v kombinaci s elektromotorem o výkonu 15 kW a plynulou samočinnou převodovkou CVT. Hybridní soustava modelu Elantra Hybrid LPI dosahuje celkového výkonu 98 kW/134 k. Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11,7 s. Na přístrojové desce v provedení SuperVision se zobrazuje symbol stromu „Eco Guide“, s jehož pomocí může řidič snadno zvýšit hospodárnost své jízdy. Symbol stromu svítí při hospodárném stylu jízdy a zhasne při náhlé prudké akceleraci nebo brzdění. Pokud řidič dodržuje pravidla ekologické jízdy, vyraší na stromu malé zelené lístky. Plynulá převodovka CVT modelu Elantra Hybrid LPI je vybavena režimem „E (Eco-Drive)“, který si řidič může zvolit v případě, že požaduje maximální úsporu paliva. Tento režim vylučuje velké výkyvy v točivém momentu a zvyšuje intenzitu využívání elektromotoru při akceleraci, stejně jako rekuperaci kinetické energie při brzdění. Hyundai investoval 250,8 miliardy korejských wonů (4,151 miliardy Kč*) do vývoje modelu Elantra Hybrid LPI, který trval 43 měsíců. Po vynikajících prodejních výsledcích od poloviny roku 2009 si společnost Hyundai stanovila za cíl prodávat od letošního roku 15 000 hybridních vozů na korejském trhu. V současnosti probíhají studie možností exportu hybridních vozů na zahraniční trhy s rozsáhlou infrastrukturou čerpacích stanic LPG. * Poznámka: veškeré přepočty cen mají jen informační charakter a jsou provedeny na základě kurzu devizového trhu ČNB k 25.2.2010 ve výši 100 KRW = 1,655 Kč. Technická data modelu Elantra Hybrid LPI Typ hybridní soustavy Paralelní mild hybrid s elektromotorem-generátorem na setrvačníku Délka 4505 mm Šířka 1775 mm Výška 1490 mm Rozvor 2650 mm Motor řadový zážehový čtyřválec Gamma 1,6 l, hlava válců a blok motoru z hliníku, Atkinsonův cyklus Vrtání x zdvih 77,0 mm x 85,44 mm Kompresní poměr 12:1 Ventilový rozvod DOHC 16V CVVT vačkový hřídel sání Největší výkon 84 kW/114 k při 5800 min-1 Největší točivý moment 148 N.m při 4200 min-1 Zrychlení 0-100 km/h 11,7 s Převodovka plynulá samočinná CVT s kovovým klínovým řemenem a vícelamelovou kapalinovou spojkou Elektromotor synchronní elektromotor s permanentním magnetem Největší výkon 15 kW Největší točivý moment 105 N.m Maximální otáčky 6500 min-1 Akumulátory lithium-polymerové, chlazení nuceným oběhem vzduchu Napětí 180 V Kapacita 5,3 A.h Pneumatiky 185/65 R 15 (sériově), 195/65 R 15 (na přání) s nízkým valivým odporem Spotřeba paliva 5,6 l/100 km (ekvivalent 4,3 l benzinu na 100 km) Emise CO2 94 g/km (kombinovaný režim EU) Největší rychlost 188 km/h Řízení hřebenové s elektrickým posilovačem Hmotnost 1335 kg Objem palivové nádrže (l) 45,2 Podvozek vpředu vzpěry McPherson vzadu víceprvkové zavěšení
  • Tag : 2010, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz