Hyundai Motor News

News

i10 Electric – elektromobil Blue DriveTM

14.09.2009
Tisková zpráva č. 35, 14. září 2009 Společnost Hyundai Motor Company představila na Frankfurtském autosalonu svůj městský elektromobil i10 Electric s nulovými emisemi, jehož sériová výroba bude v omezeném rozsahu zahájena v roce 2010. Tato novinka je nejnovějším modelem vyvinutým v rámci ekologické iniciativy Blue DriveTM, jejímž cílem je dosažení celosvětově vedoucího postavení značky Hyundai v oblasti ekologické automobilové techniky. Na jedno nabití akumulátorů je i10 Electric schopen ujet 160 km. Aby se hmotnost vozu udržela na hranici 1000 kg, vyvinuli inženýři společnosti Hyundai systémy x-by-wire, které nahrazují rozměrné a těžké hydraulické komponenty, jež jsou běžnou součástí vozidel poháněných konvenčními spalovacími motory. Například řízení funguje „po drátě“, zatímco elektrické vakuové čerpadlo umožňuje činnost brzdového posilovače. Chlazení elektromotoru a akumulátoru zajišťuje nyní elektrické vodní čerpadlo a také pohon kompresoru klimatizace je elektrický. Základem pohonného ústrojí elektromobilu i10 Electric je elektromotor o výkonu 49 kW napájený z lithium-polymerových akumulátorů o kapacitě 16 kW.h, které nabízejí celou řadu předností v porovnání s ostatními typy akumulátorů. Vozidlo lze dobíjet dvěma způsoby. Normální dobíjení z domácí sítě s napětím 220 V je pomalejší, skýtá však možnost využívat levnější noční proud, zatímco s napětím 413 V se dobíjení výrazně urychlí. Rychlodobíjením lze akumulátor nabít na 85 procent kapacity během 15 minut. Při normálním nabíjení z domácí sítě s napětím 220 V se dosáhne stoprocentní kapacity během pěti hodin. Pokrokové akumulátory Li-Pol elektromobilu i10 Electric jsou trvanlivější a kompaktnější než jiné typy akumulátorů. Akumulátory Li-Pol jsou v porovnání s akumulátory Ni-MH při stejném výkonu o 30 procent lehčí, zabírají o 40 procent menší prostor a jsou o 12 procent účinnější. Akumulátory Li-Pol nabízejí více než dvojnásobnou hustotu energie v porovnání s články Ni-MH a o 175 procent větší objemovou hustotu energie, takže konstruktéři Hyundai mohli použít sadu akumulátorů, která je menší a lehčí. Akumulátory Li-Pol vydrží dvacetkrát déle nabité, lépe snášejí změny teploty a mají delší životnost. Míra samovybíjení nedosahuje ani třetiny úrovně samovybíjení akumulátorů Ni-MH. Akumulátory Li-Pol mají také výrazné přednosti v porovnání s lithium-iontovými články, mezi něž patří vyšší hustota energie a nižší výrobní náklady. Akumulátory Li-Pol jsou odolnější vůči mechanickému poškození a snesou větší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, než začne klesat jejich kapacita. Akumulátory Li-Pol nabízejí oproti typickým akumulátorům Li-Ion také značné výhody v oblasti tepelné odolnosti a bezpečnosti. Dalším klíčovým rozdílem mezi tradičními akumulátory Li-Ion a technologií Li-Pol používanou společností Hyundai je menší prostorová náročnost článků Li-Pol. Sada akumulátorů Li-Pol je přibližně o 20 procent menší než sada akumulátorů Li-Ion, což usnadňuje její montáž do volných prostorů ve vozidle. Společnost Hyundai provedla ve spolupráci s dodavatelem akumulátorů Li-Pol, společností LG Chem, stovky hodin testů během vývoje hybridního systému Blue Drive. Tyto testy prokázaly, že technologie Li-Pol společnosti Hyundai dosahuje větší tepelné a mechanické stability než existující systémy, což je zárukou větší bezpečnosti. Termografická měření během testů ukázala, že akumulátory Li-Pol pracují při nižších provozních teplotách než současné akumulátory Ni-MH nebo Li-Ion.
  • Tag : 2009, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz