Hyundai Motor News

News

Blue-Will

14.09.2009
Tisková zpráva č. 34, 14. září 2009 Koncept Blue-Will je prvním plug-in hybridem značky Hyundai Čtyřmístný vůz zkoumá směr budoucího vývoje kompaktního segmentu Panoramatická skleněná střecha je vybavena solárními články pro dobíjení akumulátoru Tepelný generátor přeměňuje teplo výfukových plynů na elektrickou energii Blue-Will, první koncepční vůz společnosti Hyundai Motor Co. s plug-in hybridním pohonem, bude po světové premiéře na letošním autosalonu v Soulu vystaven na IAA 2009 ve Frankfurtu. Futuristický design je dílem studia Advanced Design, jehož cílem bylo zaujmout vskutku jedinečnými charakterovými linkami a propracovanými tvary svobodné lidi ve věku přibližně 30 až 40 let žijící ve městech a mladé rodiny. Blue-Will je zkušebnou nových nápadů, které sahají od jedinečného profilu až po řízení bez mechanického spojení volantu s koly (steer-by-wire) nebo ovládání prostřednictvím dotykové obrazovky. Na jedno nabití akumulátorů lze čistě elektricky ujet až 64 km. Kombinovaná spotřeba paliva může klesnout až k 2,2 l/100 km. Design konceptu Blue-Will navrhlo designérské středisko Namyang (v Koreji), které v současnosti vede Oh Suk-Geun, výkonný viceprezident pro design. Výrazné charakterové křivky pomáhají definovat dynamický charakter, jímž koncept Blue-Will vystupuje z řady. „Inovativní tvarový jazyk dokonale vyjadřuje přítomnost ekologických technologií, které používá koncept Blue-Will,“ řekl výkonný viceprezident Y.K.Oh. „V době rostoucího zájmu o ochranu životního prostředí a zajištění dostatku energetických zdrojů pro budoucnost demonstruje koncept Blue Will ekologicky orientovaným zákazníkům po celém světě, že Hyundai disponuje praktickým hybridním řešením, které se objeví v příští generaci vozidel této značky,“ dodal. Exteriér „Ekologická elegance“ se stala základním mottem pro návrh designu nového konceptu. Ladné charakterové křivky a propracované tvary pozvedávají tento hybridní vůz nové generace na zcela novou úroveň. Uhlazené tvary konceptu Blue-Will pokračují i na spodku vozidla, který je zcela zakrytý panelem, jenž minimalizuje aerodynamický odpor s cílem maximálně snížit spotřebu paliva. Panel s diodami LED na přídi vyjadřuje velmi osobité, futuristické pojetí. Zvlášť praktický je zadní nosič jízdních kol integrovaný úhledně do zavazadlového prostoru. Vyspělé materiály jako plasty vyztužené uhlíkovými vlákny a nanokompozity, z nichž jsou vyrobeny boční prahy, ochranné lišty a blatníky, minimalizují hmotnost. Rám světlometů je vyroben z recyklovaného plastu PET, zatímco další díly v interiéru a exteriéru jsou vyrobeny z bioplastů PLA a PA11. Interiér Designéři zcela nově uspořádali vnitřní prostor, v němž dosáhli „digitálního proudění“. Ultratenký displej TOLED (Transparent Organic Light Emitting Diode) je uložen na sloupku řízení, který je nastavitelný výškově i podélně. Technologie tenkých fólií TOLED umožňuje plně barevné zobrazovaní informací s vysokým rozlišením. Středová konzole má pozoruhodně jednoduchý a čistý vzhled díky ovládání klimatizační soustavy, voliče jízdního režimu a informačních a zábavních systémů prostřednictvím dotykového displeje. Ústředním bodem je tzv. Eco-Coach, grafický displej, který podporuje řidiče ve snaze o hospodárnou jízdu průběžným sdělováním informací o spotřebě paliva a účinnosti jízdy. Reproduktory mohou sloužit přístrojům připojeným k vozidlu prostřednictvím rozhraní Bluetooth. Hybridní architektura Blue Drive Koncept Blue-Will je poháněn celohliníkovým zážehovým motorem 1,6 litru s přímým vstřikováním benzinu o výkonu 112 kW (152 k), který spolupracuje s plynulou převodovkou CVT a elektromotorem o výkonu 100 kW. V tomto paralelně uspořádaném hybridním systému vlastní konstrukce Hyundai může kola v závislosti na podmínkách pohánět přímo spalovací motor, nebo elektromotor, nebo to mohou být současně oba zdroje hnací síly. Tento paralelní hybridní systém se stane základem budoucích hybridních vozů Hyundai. Prvním z nich bude Sonata nové generace určená pro americký trh. Palivová nádrž byla umístěna pod zadní sedadla, aby se uvolnil co největší prostor pro zavazadla. Pod zadními sedadly jsou také lithium-polymerové akumulátory, které lze dobíjet z domácí elektrické sítě. Hyundai je první automobilkou na světě, která používá lithium-polymerové akumulátory v sériově vyráběném hybridním vozu Elantra LPI HEV. Dalším výrazem konstrukční důmyslnosti konceptu Blue-Will je inovativní panoramatická střecha, v jejímž skle jsou barevně senzitivní solární články, které nebrání výhledu. Solární články poskytují dostatek elektrického proudu pro napájení ventilátoru, který snižuje vnitřní teplotu v případě, že je vůz zaparkován na slunci. Tepelný generátor: inovace pro ještě lepší využití energie Tepelný generátor ve výfukovém sběrném potrubí získává zpět energii z horkých výfukových plynů. Tepelný generátor převádí teplo na elektrickou energii, která slouží k pohonu příslušenství. Další zvýšení hospodárnosti přinášejí pneumatiky s nízkým valivým odporem a brzdy s malým aerodynamickým odporem, u nichž byla zvláštní pozornost věnována konstrukci brzdových destiček a třmenů. Technické údaje Délka 4300 mm Šířka 1800 mm Výška 1460 mm Rozvor 2700 mm Pneumatiky 245/40 R 20 s nízkým valivým odporem Motory Gamma GDI 1,6 l 112 kW (152 k)/ elektromotor 100 kW   Převodovka CVT Akumulátory Lithium-polymerové Spotřeba paliva   (čistý hybridní režim) 4,3 až 4,7 l/100 km Spotřeba paliva   (režim plug-in hybrid) 2,2 l/100 km Dojezd 1050 km Řízení Bez mechanické vazby (steer-by-wire) Přístrojový panel Ultratenký displej TOLED Volič jízdního režimu a ovládání klimatizace Dotykový displej Přídavná výroba elektrického proudu 1. Termoelektrický generátor na výfukovém potrubí   2. Barevně senzitivní solární články umístěné ve střeše   3. Rekuperace kinetické energie při brzdění
  • Tag : 2009, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz