Hyundai Motor News

News

Evropská premiéra vozu Hyundai Elantra („Avante“) LPI Hybrid

14.09.2009
Tisková zpráva č. 33, 14. září 2009 První hybridní vůz na světě s pohonem na LPG a pokrokovými lithium-polymerovými akumulátory (Li-Pol) Rozšíření rodiny ekologických vozů Hyundai Blue DriveTM Další významný krok značky Hyundai k vedoucí pozici v oblasti ochrany životního prostředí Společnost Hyundai uvedla na trh svůj první hybridní model s cílem vytvořit si dominantní postavení na trhu ekologických vozidel, pro něž připravila celou škálu technologií Blue DriveTM. Na autosalonu IAA ve Frankfurtu bude v evropské premiéře představen model Elantra LPI Hybrid, první hybridní vůz na světě s pohonem na LPG a pokrokovými lithium-iontovými akumulátory. Sedan Elantra LPI Hybrid byl uveden na korejský trh v červenci 2009 jako součást modelové řady Avante a vyznačuje se nízkými emisemi CO2 ve výši jen 94 g/km (v kombinovaném režimu EU). Společnost Hyundai použila poprvé u hybridního vozu lithium-polymerové akumulátory, které napájí elektromotor o výkonu 15 kW, jenž spolupracuje se čtyřválcem Hyundai Gamma LPI 1,6 litru. V porovnání s konvenčními akumulátory Ni-MH nebo Li-Ion – používanými hlavními konkurenty značky Hyundai – dosahují lithium-polymerové akumulátory vyšší energetické hustoty, jsou odolnější vůči mechanickému poškození, mají nižší výrobní náklady a delší životnost, neboť dokáží absolvovat větší počet nabíjecích a vybíjecích cyklů, než začnou ztrácet kapacitu. Vozy Elantra LPI Hybrid se již úspěšně prodávají na korejském trhu, takže se předpokládá dosažení letošního prodejního cíle ve výši 7500 těchto vozů. V roce 2010 by se měl odbyt zvýšit na 15 000 hybridních sedanů. Zákazníci oceňují nízké emise a provozní náklady tohoto mimořádně hospodárného vozu, což dokazuje tisíc objednávek přijatých během pouhých dvou týdnů od uvedení na trh. Zatímco se Elantra LPI Hybrid prodává v současnosti pouze v Jižní Koreji, probíhají zároveň studie zaměřené na zájem zákazníků a prodejnost na zahraničních trzích s rozsáhlou infrastrukturou čerpacích stanic LPG. Technicky vyspělé hybridní pohonné ústrojí Hyundai Společnost Hyundai stanovuje s modelem Elantra LPI Hybrid nová měřítka v oblasti ekologické techniky bez kompromisů v oblasti výkonu. Pohon novinky obstarává motor 1.6 LPI Gamma s maximálním výkonem 84 kW (114 k) v kombinaci s elektromotorem o výkonu 15 kW a plynulou samočinnou převodovkou CVT. Hybridní soustava modelu Elantra Hybrid LPI dosahuje celkového výkonu 98 kW (134 k). Vůz dokáže zrychlit z nuly na 100 km/h za 11,7 s. Hospodárnost modelu Elantra Hybrid LPI dále zvyšuje funkce „Stop&Go“, která automaticky vypíná motor běžící na volnoběh. K vypínání motoru dochází pouze za předpokladu, že řidič zabrzdí vůz z jízdy rychlostí alespoň 9 km/h na dobu přesahující dvě sekundy. Na přístrojové desce v provedení SuperVision se zobrazuje symbol stromu „Eco Guide“, s jehož pomocí může řidič snadno zvýšit hospodárnost své jízdy. Symbol stromu svítí při hospodárném stylu jízdy. Pokud řidič dodržuje pravidla ekologické jízdy, vyraší na stromu malé zelené lístky. Technická data modelu Elantra Hybrid LPI Typ hybridní soustavy paralelní „mild hybrid“ s elektromotorem-generátorem na setrvačníku Délka 4505 mm Šířka 1775 mm Výška 1490 mm Rozvor 2650 mm Motor řadový zážehový čtyřválec Gamma 1,6 l, využívající Atkinsonův cyklus efektivnějšího spalování, hlava válců a blok motoru z hliníku Vrtání x zdvih 77,0 mm x 85,44 mm Kompresní poměr 12:1 Ventilový rozvod DOHC 16V CVVT vačkový hřídel sání Největší výkon 84 kW (114 k) při 5800 min-1 Největší točivý moment 148 N.m při 4500 min-1 Zrychlení 0–100 km/h 11,7 s Převodovka samočinná s plynulým převodem CVT, s kovovým klínovým řemenem a vícelamelovou kapalinovou spojkou Elektromotor synchronní elektromotor s permanentním magnetem Největší výkon 15 kW Největší točivý moment 105 N.m Maximální otáčky 6500 min-1 Akumulátory lithium-polymerové, chlazené nuceným oběhem vzduchu Napětí 180 V Kapacita 5,3 A.h Pneumatiky 185/65 R 15 (sériově), 195/65 R 15 (na přání), s nízkým valivým odporem Spotřeba paliva 5,6 l/100 km (ekvivalent 4,5 l benzinu na 100 km) Emise CO2 94 g/km Největší rychlost 188 km/h Řízení hřebenové s elektrickým posilovačem Hmotnost 1335 kg Objem palivové nádrže (l) 45,2 Podvozek vpředu vzpěry McPherson   vzadu víceprvkové zavěšení
  • Tag : 2009, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz