Hyundai Motor News

News

Hyundai představuje novou řadu i-blue moderních eko-dynamických vozů

03.08.2009
Hyundai představuje novou řadu i-blue moderních eko-dynamických vozů Koncept i-blue je praktický prototyp vhodný k hromadné výrobě i-blue spojuje v současnosti dostupné technologie a dosahuje výrazného zvýšení efektivity balíček i-blue nově vyvinutý motor o obsahu 0,8l s třemi válci a turbodmychadlem CNG (Compressed Natural Gas) Application Na letošním ženevském autosalonu společnost Hyundai Motor Co. vystavuje svůj prototyp i-blue, který představuje optimalizovanou kombinaci v současnosti dostupných technologií (balíček i-blue) s naprosto novým motorem a aplikací CNG. Koncept i-blue již dnes může zaručit hromadnou výrobu vysoce ekologických vozů. Základem naší ekologické politiky jsou emise CO2 – společnost Hyundai byla schopna učinit na tomto poli velké pokroky. Nutnost snižovat množství skleníkových plynů, snižovat spotřebu a chránit přírodní zdroje je stále patrnější, a proto se zvyšuje i nutnost dalšího technického vývoje. Ve svém konceptu i-blue se společnosti Hyundai podařilo spojit několik špičkových technologií a přiblížit se požadavkům stále náročnějších zákazníků a přísných právních požadavků. Výsledkem je řada nových technologií založených na i10, i10 CNG, i30 a novém i20 a vytvořených s cílem dosáhnout nových praktických standardů pro snižování emisí CO2 a spotřeby paliva. „Koncept i-blue lze vnímat jako představení nových prvků, které se budou dále přirozeně rozvíjet v dalších vozech značky Hyundai. Bude-li ale mezi distributory, prodejci a veřejností zájem, může se tento prototyp stát základem samostatné eko-dynamické modelové řady. Tak či tak se jedná o praktický příklad trvalého zaměření společnosti Hyundai na spokojenost zákazníků a ochranu životního prostředí, jak jsme již předvedli v našich starších vozech, které mají jedny z nejnižších emisí CO2, jako např. stávající Santa Fe CRDi,“ vysvětluje Hans van Gent ze společnosti Hyundai Motor Europe Technical Center GmbH. Vozy jsou nápadně označeny značkami i-blue a každý model nabízí výrazné snížení znečištění bez kompromisů v oblasti výkonu, spolehlivosti a zážitku z jízdy. Obsah balíčku i-blue: Jednotlivé modely nabízí různé kombinace prvků řady i-blue. Celý balíček zahrnuje novinky v oblasti snižování odporu, zvýšení efektivity motoru a převodů a vyladění podvozku. Aerodynamická zlepšení: K dosažení výrazného snížení koeficientu odporu Cd balíček i-blue nabízí: Specifické aerodynamické prvky pod podlahou Aerodynamicky optimalizované uložení předních i zadních kol Optimalizované přední nasávání vzduchu a zadní spoiler Přenos síly Mezi prvky, které společně zajišťují výrazné snížení spotřeby paliva, patří: Zvýšení vnitřní efektivity motoru díky snížení tření v hnací soustavě pomocí olejů a optimalizace chladicího systému Změna ovládacího softwaru. Např. kontrola tlaku vstřikování a načasování cyklů motoru spolu s vyšší recyklací výfukových plynů a snížení otáček při chodu naprázdno Přidání indikátoru řazení s kontrolou ECU (indikátor rychlosti) Zavedení systému Bosch Start & Stop (včetně inteligentního generátoru) Podvozek Podvozek bude i nadále vylaďován pro maximalizaci jak aerodynamických tak spotřebních vlivů. Mezi změny patří: Závěs snížen asi o 15-20mm Zavedení pneumatik Michelin s velmi nízkým odporem (i10: 175/55 R14; i30: 205/55 R16) a vyšším tlakem Převodovka Výzkum společnosti Hyundai zjistil, že výměnou pětistupňové převodovky za šestistupňovou a prodloužením tří nejvyšších poměrů lze dosáhnou výrazného snížení rychlosti motoru s odpovídajícím snížením spotřeby a emisí. Mezi změny patří: Výměna pětistupňové převodovky za šestistupňovou Prodloužení tří nejvyšších poměrů Zařazení indikátoru rychlosti přímo do nástrojové desky Řada vozů i-blue i30 blue Díky naftovému motoru 90 k 1.6CRDi vypouští pětidvéřový model i30 úctyhodně malé množství CO2 – jen 125 g/km. Díky balíčku i-blue se podařilo dosáhnout dalšího snížení o 15,2% na pouhých 106g/km. Toto snížení se samozřejmě odráží i v nižší spotřebě paliva. i10 blue Tento model byl představen v roce 2007 a do základní řady značky Hyundai vnesl nový sofistikovaný duch. Vysoce ekonomický pětidvéřový model s motorem 70 k 1.1CRDi má velmi nízkou hladinu emisí – pouze 114 g/km. Díky základním prvkům řady i-blue lze emise snížit o dalších 17% až na 95 g/km. i10 blue CNG Definitivní řešení ekologicky optimálního vozu ale nabízí dvojí kombinace nově vyvinutého tříválcového motoru o obsahu 0,8l s turbodmychadlem (98k) a aplikace CNG. V této kombinaci dosahuje i10 blue CNG nejlepších výsledků ve své třídě – pouze 65g/km CO2. Hyundai a ekologie Společnost Hyundai měla ekologii vždy na paměti. Již v prvních letech naší historie jsme našim zákazníkům nabízeli co nejekonomičtější provoz ve spojení s technologiemi pro ochranu pasažérů i okolního světa. Ještě před zavedením ekologických zákonů společnost Hyundai snížila emise ve všech svých továrnách a přijala pravidla pro recyklaci materiálů. Jedním z nejvýraznějších příkladů našich snah v této oblasti může být stavba závodu v Asanu v roce 1996. V rámci stavby došlo k přesazení přibližně 1700 stromů ze staveniště na regenerované pozemky v Namyangu. Veškeré emise byly pod přísnou kontrolou. Hyundai byl mezi významnými výrobci jednou z prvních společností, která používala výhradně vodou ředitelné barvy a snížila množství nebezpečných látek jako kadmium. Tím se podařilo dosáhnout i snížení zbytkových emisí. Ve stejném roce společnost Hyundai představila vůz ULEV (Ultra Low Emissions Vehicle), který splňoval a dokonce překračoval i ty nejpřísnější požadavky na snižování emisí. Navíc jsme vyvinuli vlastní ekologičtější plyn do klimatizací a nemrznoucí směs, která vydrží přes 100.000 kilometrů. S představením vozu Santa Fe SUV se na scénu v roce 2000 dostala edice s elektrickými palivovými články, která byla úspěšně otestována v běžném provozu v USA. V roce 2004 jsme představili druhou generaci elektrických vozů vyvinutých na základě platformy Tucson SUV. Obsahovaly řadu zlepšení včetně startování pod bodem mrazu. V soutěži Challenge Bibendum, která v roce 2007 v Šanghaji srovnávala naše vozy s výsledky technických týmů společností Daimler AG, GM, a Nissan, získal Tucson FCEV jako jediný elektrický model plný počet bodů. Soutěž Challenge Bibendum byla založena společností Michelin v roce 1998 a jejím cílem je podporovat udržitelný rozvoj automobilové dopravy. Zahrnuje pět testů výkonnosti: hluk, spotřebu paliva, emise a CO2 a spaliny. Vůz Tucson FCEV dosahuje maximální rychlosti 150 km/h a má dojezd až 350 km díky vodíkovému tlakovému zásobníku s tlakem 350 barů. Srdcem tohoto vozu nového tisíciletí je 80kW elektromotor nezávisle navržený a vyvinutý společností Hyundai. Během závodu Panasonic World Solar Challenge, který se konal v Austrálii v roce 2007, porazil nový turbomotor i30 1.6 CRDi společnosti Hyundai řadu naftových a hybridních rivalů a byl vyhlášen vítězem v kategorii palivové efektivity a emisí skleníkových plynů. Vůz soutěžil ve třídě Greenfleet Technology a během cesty dlouhé 3000 km z Darwinu do Adelaide spotřeboval 3,2 litrů paliva na 100 km a do ovzduší vypustil 97 g CO2 na ujetý kilometr, a porazil tak nejen hybridní Toyotu Prius, ale také naftové motory modelů Audi, Peugeot a dokonce i BioBike. Základy těchto nedávných úspěchů byly položeny v devadesátých letech, kdy společnost Hyundai začala výrazně investovat do nezávislého vývoje nových technologií, které by předpokládaly a splňovaly mezinárodní zákony na ochranu životního prostředí. Výsledkem tohoto rozhodnutí investovat do techniků, zařízení a zdrojů lze vidět v naší současné řadě motorů, které s přehledem splňují a překonávají požadavky směrnice Euro 4 a zároveň zajišťují vynikající spotřebu paliva. V roce 2004 začala společnost Hyundai implementovat program určený k lepší koordinaci ekologických snah na mezinárodní úrovni a zvyšování efektivity. Vznikla vnitřní firemní ekologická komise se speciálními podkomisemi, jejímž úkolem je zajistit, aby ekologický přístup byl základem všech našich aktivit na celém světě. Jen málo jiných společností může vykázat ekologické aktivity na podobné úrovni. Pro nás je tedy i-blue dalším logickým a praktickým krokem naší snahy uspokojit zákazníky ověřenými, spolehlivými a dostupnými ekologickými technologiemi a pokračovat v naší práci na ochranu jejich světa.
  • Tag : 2008, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz