Hyundai Motor News

News

HYUNDAI i30cw – Pro rodinu i podnikání

03.08.2009
HYUNDAI i30cw – Pro rodinu i podnikání Horkým želízkem v nabité nižší střední třídě je u značky Hyundai již nějaký čas model i30. Jeho atraktivita se nedávno ještě zvýšila, protože provedení pětidveřového hatchbacku obohatilo pětidveřové kombi. To dostalo ke jménu i30 přídomek cw, tedy crossover wagon. Model i30 v krátké i dlouhé verzi by měl Evropanům ve všech kritériích vyhovovat. Byl v Evropě navržen, bude se tu časem vyrábět (v Nošovicích) a také pouze v Evropě prodávat. Poprvé kombi nižší střední třídy Model i30cw je prvním kombi po téměř deseti letech se značkou Hyundai v dané třídě. Změny proti hatchbacku jsou u kombi patrné na první pohled. V souladu s trendem doby se ukazatele směru přemístily z předních blatníků do krytů vnějších zrcátek (výbava Premium), zadní boční dveře mají rovnější spodní hranu okna a třetí obdélníkové sklo se zvětšilo. Na střeše přibyly ližiny, díky nimž kombi vyrostlo na výsledných 1565 mm. Opticky vůz působí jako vyšší a užší, což je patrné hlavně při pohledu zezadu. Dveře jsou kolmější a s rovnými boky, koncové svítilny se zúžily. Z profilu je patrné, že se automobil prodloužil – na 4475 mm, přičemž část z toho připadá na natažení rozvoru na rovných 2700 mm, zbytek na zadní převis. Protažení rozvoru náprav zlepšilo již tak pohodlné a snadné nastupování dozadu, jde to lehce jako v automobilu o třídu výš. Navíc se dveře otevírají do velkého úhlu. Zadní dveře se lehce vyklápějí na dvou plynových vzpěrách a snadno se i zaklapávají, vzpřímí se pod nimi člověk do 189 centimetrů. Horní plocha zadního nárazníku se nachází 570 mm nad zemí, ložná hrana o 50 milimetrů výš. Při manipulaci tak nemusíte zvedat předměty nepříjemně vysoko. Celý zavazadlový prostor je pečlivě čalouněný příjemnou látkou, ložná plocha tvoří plochu téměř 1,1 m2, vstupním otvorem naložíte předměty vysoké až 760 milimetrů. Základní objem 415 litrů plně vyhovuje rodinným potřebám, hatchback i30 pobere 340 litrů. Výklopná a vyjímatelná podlážka se čtyřmi oky ukrývá plnohodnotnou rezervu, praktické jsou schránky za podběhy. Nechybí zde ani krycí roleta, která lehce zapadá do připravených zářezů a snadno se ovládá. Asymetricky dělená sedadla vytvoří po sklopení téměř rovnou plochu dlouhou 1850 milimetrů, při částečném naklopení spolujezdcova opěradla lze převážet až třímetrové předměty. Při obsazení dvěma osobami do vozu naložíte úctyhodných 1395 litrů, užitečné zatížení je 514 kg. Nejžádanější motor 1,6 CRDI VGT Pohon i30cw zajišťují dva zážehové a dva přeplňované vznětové motory, velkým lákadlem pod kapotou je pak nový turbodiesel 1,6 CRDi VGT se šestnáctiventilovou technikou SOHC, přímým vysokotlakým vstřikováním Common Rail, proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla a výkonem 85 kW. Motor startuje tiše a plynule zabírá již od 1200 min-1, prost prodlevy při zátahu či typický turboefekt. Točivý moment vrcholí na 255 Nm v rozmezí 1900 až 2750 min-1. Příznivá je u tohoto motoru především spotřeba, která se v kombinovaném cyklu pohybuje okolo 5,9 litru na 100 km. Protažení karoserie a rozvoru nezměnilo jízdní chování i30cw. Karosérie je tuhá, boční náklony jsou minimální. Automobil srdnatě drží zvolenou stopu, vliv těžší přídě dobře vyrovnává víceprvková zadní náprava. Vrozenou mírnou nedotáčivost koriguje citlivé řízení, nebo lehké ubrání plynu. Aerodynamický hluk ani ve vyšších rychlostech nijak znatelně neproniká do vozu, naopak je stále na velmi nízké úrovni. Což zvyšuje komfort při dlouhých cestách. Na ty se pak i30cw může vydat jak v osobní, tak také užitkové verzi – možné je totiž vůz dovybavit posuvnou přepážkou (N1) umožňující navíc kupujícímu si z ceny hned odečíst 19% daň z přidané hodnoty. Vůz je na českém trhu nabízen ve čtyřech úrovních výbav, ale už základní Classic nabízí auto s dlouhým seznamem doplňků. Osobní verze začíná s cenou na 384.900 (1,6i CVVT), respektive 399.900 (1,6 CRDi VGT) korunách, užitkové verze pak na 340.435, respektive 353.040 Kč. Na vůz je poskytována 3-letá záruka bez omezení počtu ujetých kilometrů. Podrobné ceníky a technické údaje jsou k dispozici na www.hyundai.cz
  • Tag : 2008, Tiskové zprávy

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz