Hyundai Motor News

News

Pět let značky Hyundai na českém trhu

03.08.2009
Pět let značky Hyundai na českém trhu Pět let v dějinách většinou příliš neznamená, ale ve světě obchodu může být pět let klíčových. Pro značku Hyundai na českém trhu znamenalo minulých pět let opravdu hodně. Během nich se jí totiž podařilo dostat z role benjamínka až ke kvalitní a široce respektované značce. Zatímco v roce 2001 mnozí ani nevěděli, co název Hyundai znamená, dnes by už snad každý odpověděl, že jde o korejskou automobilku vyrábějící kvalitní automobily. A to platí nejen pro segment osobních, ale i užitkových vozů. Svou významnou roli právě na tomto poli Hyundai potvrzuje i na letošní automobilové výstavě Autotec 2006 v Brně.   Lídr mezi modely SUV Úspěšnost automobilové značky se nejlépe „měří“ prodejními výsledky. Jimi se může Hyundai opravdu chlubit. Hned v prvním roce své (obnovené) činnosti na českém trhu zvýšila prodejnost osobních vozů o 21 procent a v kategorii užitkových automobilů dokonce o 107 procent. To vše ještě při omezené nabídce modelů, neúplné dealerské síti a nepříznivých ekonomických podmínkách toho roku. Že však nešlo o náhodný jev, dokazoval Hyundai v dalších letech. Pravidelně se umisťoval na předních prodejních místech, v dubnu 2005 se pak dokonce stal dovozcem číslo jedna v kategorii osobních automobilů. A to v zemi, která je tradičně orientována na evropské, možná ještě lépe řečeno německé značky, je úspěch dvojnásobný. Svou pozici významného prodejce automobilů potvrzuje Hyundai i letos. Za první čtyři měsíce roku si vůz se značkou Hyundai zakoupilo už 2.588 zákazníků. Celkem 2.139 jich zvolilo některý z osobních modelů, dalších 449 pak vůz v užitkové verzi. Hyundai hraje takzvané první housle dlouhodobě především v segmentu vozů SUV. Těch se od ledna do dubna 2006 v České republice prodalo více než dva a půl tisíce, přes dvacet procent z toho připadá na modely s tradičním písmenem H ve znaku. Nejúspěšnější z nich (a nejúspěšnější vůbec ze všech nabízených vozů SUV na českém trhu) je model Tucson, jehož se letos prozatím prodalo 291, třetí příčku pak opanuje nový model Santa Fe se 182 prodanými vozy. Špatně si v celkově široké konkurenci nevede ani model Terracan, jehož se v letošním roce zatím prodalo 55 kusů a v průběžném žebříčku mu patří patnácté místo. Všechny modely SUV se značkou Hyundai je možno zakoupit i v užitkové verzi N1 s odpočitatelnou částkou daně z přidané hodnoty (DPH). Dobře si Hyundai vede i mezi klasickými užitkovými modely, kde mu za období leden-duben 2006 patří desátá příčka, když s konkurencí v tomto segmentu soupeří pouze s jedním modelem. Modelu H-1 se letos dosud prodalo 117 kusů. Hyundai fandí fotbalu Se značkou Hyundai si čeští zákazníci nespojují pouze automobily, ale od března 2004 také nejoblíbenější svůj sport - fotbal. Tehdy se totiž společnost Hyundai Motor CZ stala oficiálním partnerem české fotbalové reprezentace. Dnes se tak dá s mírnou nadsázkou tvrdit, že určitý díl zásluh na postupu našeho týmu na letošní šampionát mistrovství světa v Německu (po šestnácti letech!) má i Hyundai. A ten je na to náležitě hrdý, o čemž svědčí mimo jiné třeba i pojetí výstavního stánku na letošním Autotecu. Partnerství „českého“ Hyundaie s českou fotbalovou reprezentací přitom vynikajícím způsobem koresponduje s celosvětovým partnerstvím mateřské společnosti Hyundai Motor Company a fotbalové federace FIFA při všech světových fotbalových podnicích, která byla loni prodloužena až do roku 2014. Santa Fe Podobně jako v minulých letech, i letos přišel Hyundai s celou řadou novinek do své modelové nabídky. Jednou z nejvýznamnějších je uvedení druhé generace vozu Santa Fe. Kdo má dobrou paměť, jistě si ještě dnes vzpomene na rok 2000, kdy Hyundai představil svůj první model z kategorie SUV – všestranné Santa Fe. Vůz ve velmi krátkém čase zaznamenal nevídaný úspěch a stal se nadlouho prodejním bestsellerem. Velký zájem si udržel po celou dobu své existence. Totéž se dá s největší pravděpodobností očekávat i od nové generace modelu. Nové Santa Fe má totiž k tomu všechny předpoklady – od přitažlivého designu přes propracovaný interiér až k vyspělé technice konstrukce a pohonných jednotek. Staré a nové Santa Fe si mezi sebou určitě nespletete. Nová podoba populárního vozu je totiž pojata zcela odlišně, přestože ladnost linií a zakulacenost křivek mu nescházejí. Oproti svému předchůdci je o něco delší i širší. Konkrétně o 175 milimetrů delší, o 45 mm širší a o 80 mm má také větší rozvor. Nabízí rovněž větší komfort, více místa v interiéru, více bezpečí a luxusu, jízdní vlastnosti a nový, opět zcela neotřelý design karosérie. Santa Fe je atraktivním vozem pro široké motoristické spektrum, ať už jde o lidi založené sportovně, pracovně, rodinně nebo čistě prakticky. Všechny nové Santa Fe uspokojí svou nabídkou a možnostmi. Moderní design pozdvihl na vyšší úroveň také interiér. Díky větším rozměrům je vnitřní prostor větší než dříve, což konstruktérům umožnilo instalaci až sedmi plnohodnotných sedadel. Vkusné použití zdobného dřevěného a kovového dekoru v kombinaci s černým nebo béžovým interiérem zdůrazňuje „uvolněnou atmosféru“ vozu. Přispěl k tomu i citlivý výběr materiálů – od látky síťového typu použité na čalounění až po vysoce kvalitní kůži dávající nový vzhled volantu, hlavici řadicí páky či rozměrným a dobře tvarovaným sedadlům. Sedačky mohou být u nového Santa Fe i vyhřívané. Pečlivou práci odvedli vývojáři automobilky Hyundai rovněž při umísťování ovládacích prvků na přístrojové desce. Všechny potřebné funkce jsou řidiči na dosah, méně významné prvky jsou pak „neviditelné“, ale pouze do doby než jsou opravdu potřeba. Přístrojová deska je podsvícena modře, což nezatěžuje příliš oči a zvyšuje viditelnost. Vhod přijde ve dvou osách nastavitelný volant a také řadicí páka, která přesně a velmi bedlivě sleduje kulisu řazení. Větší prostor a lepší variabilita v novém Santa Fe znamenají významný krok vpřed. Prodloužená délka a šířka se v novém Santa Fe odrazily přímo v pohodlí posádky. Řidič získal proti minulému modelu například o 28 mm více místa pro nohy. Spolu s větším prostorem pro hlavu, ramena a nohy nabízí nové prostorové řešení rovněž mimořádně jednoduchý přístup. Široké dveře, vyšší linie střechy, větší prostor mezi předními a zadními sedadly a vnitřní světlé rozměry zajišťují, že výstup a nástup do Santa Fe jsou mimořádně snadné a pohodlné. Zvětšoval se rovněž zavazadlový prostor. U nového Santa Fe byl prodloužen, rozšířen a nabízí nyní o 84 litrů více než dřív. Celkově je zavazadelník objemný celých 774 litrů. Proti minulosti se v novém Santa Fe zlepšil rovněž vlastní přístup k zavazadlům, když vstupní otvor je širší a podlaha takřka rovná. Novinka je na českém trhu samozřejmě nabízena jak v osobní, tak v užitkové verzi N1 s možností odpočtu DPH. Nové Santa Fe nabízí osvědčené pohonné jednotky, jednak vylepšený čtyřválec CRDi o objemu 2,2 litru, jednak benzínový šestiválec o objemu 2,7 litru. Vysoce moderní turbodmychadlo s variabilní geometrií (VGT) Hyundai umožňuje dieselovému motoru o výkonu 110kW při 4000 min-1 a točivém momentu 335 N.m v rozmezí 1800-2500 min-1 nabídnout vyšší výkon, nižší spotřebu a celkově lepší a dynamičtější provoz. Účinnější vysokotlaký vstřikovací systém Common Rail Diesel pomáhá zajišťovat lepší reakci a ovládání a dále snižovat hluk a vibrace vycházející z motoru. Díky sníženému tření se zlepšila účinnost a hladkost chodu motoru. Motor dostal i novou vyvažovací hřídel s nízkým třením, jež jeho chod ještě více zlepšila. Technologie turbodmychadla s proměnlivou geometrií (Variable Geometry Turbo) s novým a větším nábojem dále zlepšuje účinnost a výkon motoru. Šestiválcový motor o objemu 2,7 litru s 24 ventily (139 kW při 6000 min-1 a točivý moment 248 N,m při 4000 min-1) používá nejmodernější technologii proměnného časování ventilů CVVT (Constantly Variable Valve Technology), což vede k významnému snížení spotřeby paliva a zároveň ke zvýšení výkonu. Nový třícestný systém proměnlivého nasávaní (Variable Intake System) je řízen elektronicky a reaguje na požadavky řidiče. Výsledkem je větší flexibilita při nižší spotřebě paliva za všech podmínek. Zároveň vytvořením motorového bloku z hliníku došlo ke snížení hmotnosti a následně ke zvýšení technické účinnosti, výkonu a ekonomičnosti provozu. Nová je u druhé generace Santa Fe také manuální a automatická převodovka. Nový je u modelu Santa Fe také elektronický systém 4WD využívající ke sledování jízdních podmínek a stylu několika čidel, které volí pro daný okamžik optimální režim. Umožňuje to určit, kdy je zapotřebí vyšší točivý moment a automaticky zapojit pohon všech čtyř kol (4WD). Pohon je přenášen na zadní kola prostřednictvím lamelové spojky. Tímto způsobem systém zvyšuje výkonnost stálého 4WD bez zásahu řidiče. Při zhoršených povětrnostních podmínkách nebo při jízdě po kluzkém povrchu může řidič 4WD pohon zapnout i sám. Spínač 4WD byl vylepšen o funkci TCB (Tight Corner Breaking) optimalizující chování vozu při ostrém projíždění zatáček. Při projíždění pískem, stojatou vodou či kluzkými zatáčkami se Santa Fe chová vždy jistě, bezpečně a s mimořádně vysokým komfortem. Nové Santa Fe je v neposlední řadě také maximálně bezpečné ke své posádce i okolí. Technici společnosti Hyundai vytvořili pevnou konstrukci tvořící perfektní základnu pro veškeré výhody aktivní a pasivní bezpečnosti, které zákazníci očekávají. Kombinací různých technologií došlo ke zvýšení celkové dynamické bezpečnosti modelu. Například zvětšením dvojitých posilovačů brzd z devíti na deset palců a následnou kombinací protiblokovacího systému brzd (ABS) se systémem elektronického rozdělení brzdné síly (EBD) a díky 16palcovým odvětrávaným diskům byl významně zvýšen brzdný účinek. Systém jízdní stability (ESP) pak zajišťuje bezpečnou jízdu za veškerých podmínek, především v kombinaci s elektronickým systémem 4WD. Ochranná opatření zahrnují také osm airbagů montovaných standardně. Každé sedadlo má navíc trojbodové bezpečnostní pásy a přední sedačky nově také aktivní opěrky hlavy. Nové Santa Fe je díky všem těmto opatřením mimořádně bezpečným vozem. Tucson Nejúspěšnějším hyundaiem na českém trhu je model Tucson. Ten splnil očekávání, které do něj automobilka před dvěma lety vložila. Asi nejlépe to dokládají jeho prodeje, v nichž mu suverénně patří čelo v dané kategorii. Je tomu tak i nadále, jelikož Tucson v loňském roce zčásti prošel modernizací. Na bočním obložení už nenajdete název značky, naopak samotné obložení může být nyní i v barvě vozu. Nový design mají také šestnáctipalcová litá kola, a to ve všech úrovních výbav. Další vylepšení směřující především k ještě většímu pocitu pohodlí a komfortu ve voze, jsou uvnitř. Kvalitnější materiály jsou použity na přístrojové desce, ve výplních dveří i klikách, nový materiál byl použit rovněž pro čalounění stropu. Jiné je také čalounění sedaček, bederní opěrka a možnost nastavení polohy opěrek hlavy na předních sedačkách se pak staly standardem u všech verzí modelu. Do základní výbavy tucsonu rovněž přibyl kryt zavazadlového prostoru (roleta), nový design byl použit také v obložení přístrojové desky imitací dřeva. Další novinkou je látková sluneční clona s osvětlením a zrcátkem a ve vyšších výbavách doplněná ještě možností zastínit prostor nad vnitřním zpětným zrcátkem. S délkou 4325 mm, šířkou 1795 mm a výškou 1680 mm nelze Hyundai Tucson v žádném případě přehlédnout. O to se stará dostatečně robustní a zároveň i notně reprezentativní design. Pod sebevědomou karosérií Tucsonu se ukrývá prostorný a promyšleně uspořádaný interiér, jenž při rozvoru 2630 mm nabízí uvnitř více místa než leckterá konkurence ze třídy SUV. Sedačky jsou komfortně polstrované, nechybí jim ovšem vyztužení, aby tělo i v rychle projížděných zatáčkách mělo dobrou oporu. Přístrojová deska je uspořádána přehledně, všechny ukazatele jsou dobře čitelné. Páka převodovky, ať už manuální nebo automatické, je součástí středového panelu, je tak proto vhodně „po ruce“. Dopředu i dozadu je z vozidla dobrý výhled, vyšší posaz zaručuje skvělý přehled rovněž o dění okolo vozu. Tucsonu samozřejmě neschází ani pohon všech kol, který je automatický, takže samočinně zareaguje v okamžiku, kdy některé z poháněných kol ztratí záběr. Systém v takové situaci okamžitě přesune až 50 procent dostupného točivého momentu na zadní nápravu. Vše se děje automaticky a bez zásahu řidiče. Systém umožňuje i manuální uzamčení 4x4 (50:50). Dalším prostředkem pro bezproblémovou jízdu jsou pohonné jednotky. Jejich skladbou tucson vyhoví rozličným požadavkům zákazníků - pod jeho kapotou najdete nejen benzínové agregáty (2,0 a 2,7 litru), ale i úsporný turbodiesel (2,0 CRDi). Kromě osobních verzí se nabízí Tucson také v praktické užitkové verzi N1 (s odpočtem DPH). Terracan Třetím zástupcem značky Hyundai v segmentu SUV je model Terracan. Obecně řečeno vyhoví především těm, kteří nemají rádi kompromisy. Mohutný off-road má vysoce elegantní vzhled, přitom je schopen zdolat i ten nejnáročnější terén. Robustní pětidvéřový off-road měří do délky 4,7 metru, do šířky a výšky 1,8 metru. Díky tomu dosahuje rozvor mezi nápravami hodnoty 2,75 m, takže místa je ve voze dostatek. Pro posádku na předních i zadních sedačkách ve všech směrech i pro náklad v zavazadlovém prostoru. Ten už v základním nesloženém uspořádání poskytuje nadprůměrných 750 litrů, v případě potřeby až 2000 litrů. Podlaha zavazadelníku je přitom rovná, podběhy kol do prostoru zasahují jen minimálně a malé předměty proti posunu zadrží speciální síť. Stejně jako modely Tucson a Santa Fe je na českém trhu nabízen ve verzi N1. K pohonu modelu Hyundai Terracan slouží dva agregáty. Zájemce o úspornou jízdu zcela jistě uspokojí výkonný turbodiesel 2,9 CRDi, jenž dokáže vyvinout výkon 120 kW, dosáhnout maximální rychlosti 172 km/h a z místa na 100 km/h zrychlit za 13,4 s. K provozu mu pak vystačí průměrně 8,7 litru nafty na 100 km jízdy. Naopak zájemcům o luxusní svezení vyhoví vidlicový šestiválec s objemem 3,5 litru o výkonu 143 kW. Jeho nejvyšší rychlost je až na hranici 178 km/h, zrychlení 0-100 km/h probíhá už za 10,7 s a spotřeba se vejde do 15 litrů benzínu na 100 km. Motory mohou být ovládány prostřednictvím pětistupňové manuální převodovky, nebo čtyřstupňovým automatem. V obou případech s možností redukce. Terracan je pravým off-roadem, který se chová jistě na silnici, ale v případě potřeby zvládne jízdu i poměrně náročným terénem. Matrix Nejenom modely SUV lze jednoduchým způsobem „předělat“ v praktickém užitkové pomocníky. Podobný potenciál mají také modely MPV. Ani v této kategorii značka Hyundai nechybí, vysokou míru užitku nabízí například model Matrix. Celkem 4025 mm dlouhý, 1740 mm široký a 1635 mm vysoký Matrix nabízí ve svém interiéru flexibilní prostor pro všechny, kteří od svého vozu očekávají více než jen tradiční přepravu. Konstruktéři Matrix obdařili praktičností minivanu a komfortem klasického cestovního automobilu. Zvenku Matrix, jehož podoba je dílem věhlasného italského designéra Pininfariny, tak trochu klame tělem - kompaktní rozměry karosérie nenasvědčují, že uvnitř je pro posádku, potažmo náklad, dostatek místa. To prozradí až hodnota rozvoru 2600 milimetrů anebo praktická zkouška. Při plném obsazení pěti přepravovanými osobami nabídne nový hyundai ve svém zavazadelníku 350 litrů volného místa, po jednoduchém sklopení opěradel zadních sedaček pak 740 litrů. Pokud je to vzhledem k nákladu stále málo, po další úpravě interiéru se lze dostat až k rekordní hodnotě 1284 litrů. Zadní sedadla v Matrixu je možno i posouvat, což dále zlepšuje variabilitu vozu. Ruku v ruce s ní jdou i další hodnoty – užitečná hmotnost nového Matrixu je 477 kilogramů, za automobil pak lze „zavěsit“ přívěs o hmotnosti až 1300 kg a střecha modelu unese až sedmdesátikilogramový náklad. MPV Matrix je k mání i v užitkové verzi N1. Interiér nového Matrixu budí zájem svou elegancí, zvolenými barvami i použitým materiálem. Ergonomické uspořádání přístrojové desky naznačuje, že jde o vůz skutečně vysoké technické úrovně. Ukazatele umístěné nad středním panelem jsou natočeny k řidiči a jsou tak dobře přehledné a čitelné. Řidič kromě toho u Matrixu ocení i dobrý výhled dopředu a vzad, a fakt, že se s vozem otočí na minimálním prostoru (poloměr otáčení 5,2 metru). Matrix mohou pohánět alternativně tři čtyřválcové motory - dva benzínové a jeden turbodiesel. Právě ten byl v loňském roce modernizován - zdvihový objem 1493 cm3 zůstal stejný, vyšší je ale maximální výkon, jenž narostl na 81 kW, tedy 110 koní při 4000 otáčkách za minutu. Maximální točivý moment 235 N.m přichází už v nízkých otáčkách 2000 min-1. Díky použití přímého vysokotlakého vstřikování paliva Common Rail systému Bosch je motor pružný, tichý a úsporný, jeho ještě lepší vlastnosti pak podporuje novinka - proměnná geometrie statoru. To znamená, že v závislosti na zatížení motoru dochází k natáčení takzvaných rozváděcích lopatek. Systém označovaný zkratkou VGT (Variable Geometry Turbocharger) zajišťuje vyšší účinnost přeplňování, zejména pak rychlejší nárůst plnicího tlaku turbodmychadla už v nízkých otáčkách. Natáčením rozváděcích lopatek statoru turbodmychadla lze výrazně zmírnit takzvaný turboefekt, tedy prodlevu reakce motoru běžícího v nízkých otáčkách na sešlápnutí pedálu akcelerátoru. Může za to nízká rychlost malého množství výfukových plynů, které je v daném okamžiku k dispozici. Systém VGT dokáže lépe odebrat energii výfukových plynů i při jejich malém množství, a tím zvýšit schopnost akcelerace turbíny, potažmo kompresoru plnícího motor kyslíkem. Výsledkem technického zlepšení je zvýšení točivého momentu v celém rozsahu otáček a zrychlení reakce motoru na pokyny plynového pedálu. Matrix s turbodieselem splňuje samozřejmě už emisní normu Euro4 a dosahuje s ním maximální rychlost 170 km/h a z místa na 100 km/h zrychluje za 14,3 s, přičemž kombinovaná spotřeba se drží na skvělé hodnotě 5,3 litru nafty na 100 km jízdy. H-1 Hyundai má ve svém portfoliu samozřejmě i tradiční užitkový model do 3,5 tuny pojmenovaný H-1. Tento užitkový automobil je opravdu značně variabilní co se týče použití, takže může naráz přijít klidně deset zákazníků a každý odjede v jinak koncipovaném voze. V případě volby varianty Van se nabízí čtyřdveřové varianty pro tři nebo šest osob k sezení, krátký (2810 mm) a dlouhý (3080 mm) rozvor v celkové hmotnosti vozidla od 2650 do 3180 kilogramů. Verze H-1 Van s krátkým rozvorem mají vzadu vyklápěcí dveře, křídlové dveře naopak najdete pouze u varianty H-1 Van s dlouhým rozvorem. O pohon všech užitkových modelů Hyundai H-1 se starají dva vznětové přeplňované čtyřválce, když ten první má zdvihový objem 2476 cm3 (2,5D TCI) a nepřímé vstřikování paliva a druhý objem 2497 cm3 (2,5 CRDi) a přímé vstřikování paliva systémem Common Rail. První agregát má výkon 74 kW, druhý 103 kW při shodných 3800 otáčkách za minutu. Rozdíl je i v točivém momentu, když 2,5D TCI, jehož nejvyšší točivý moment 226 N.m je dosahován při 2000 min-1, zatímco 2,5 CRDi dosahuje nejvyššího točivého momentu 314 N.m v rozmezí mezi 2000 a 3000 otáčkami. Na výstavě v Brně jsou prezentovány tři typy dodávky H-1: tří- a šestimístný Van a samostatný podvozek, na nějž lze umístit libovolnou nástavbu podle přání zákazníka. Pro více informací o užitkových modelech značky Hyundai navštivte nejen „fotbalový“ stánek Hyundai v prestižní hale V, ale třeba i na internetové adrese www.hyundaimotor.cz
  • Tag : 2006, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz