Hyundai Motor News

News

Hyundai představuje studii HED-1

03.08.2009
  Hyundai představuje studii HED-1 (Překlad tiskové zprávy vydané k autosalonu v Ženevě) Konstrukční a sociologické vymezení a určení budoucí formy víceúčelových vozidel. Design a filosofie "Lidé se mění po sociální stránce. V omezeném prostoru evropských měst vytvořili nový způsob života a společenských styků. Lidé si oblíbili místa, která je neobtěžují přílišným hlukem a světlem – teplé prostory, kde se přirozeně cítí v klidu. Tito stále kultivovanější lidé jsou cílovou skupinou pro příští generaci víceúčelových vozidel v segmentu B. Díky tomu se musí vyvíjet i takovéto vozy. Musí odrážet měnící se společenské vzory a požadavky. Na trh bychom měli dodat takové vozidlo, které splní lidem požadavky klidného prostředí bez hluku a přílišného světla. Nejde jen o toto, takový vůz musí mít možnost nabídnout také veškeré výhody počítačové technologie a to plně funkční a intuitivní. S těmito myšlenkami začali Eduardo Marchena, hlavní designer firmy Hyundai, a jeho tým pracovat na studii HED-1, která je logickým pokračováním studie Hyundai E3 z roku 2004. Vnější design vozu byl od začátku plánován tak, aby pasoval do živých evropských měst jako je Paříž, Londýn nebo Barcelona. Měst, která vytvořila kouzlo tradice z různých stylů architektury. Měst, která tvoří trendy. Tým designerů navrhl elegantní a funkční vozidlo. Pečlivě vymodelovaný vzhled zdůrazňuje, spíš než rychlost, sílu a charakter. Design vozu obsahuje integrovaná hranatá a trojúhelníkovitá přední a zadní světla a blinkry, což dodává vozu jasný odkaz na art deco. “Je to elegantní a dospělý design. Myslím, že za tímto vozem se otočí lidé v každém z evropských hlavních měst,“ řekl Gregory Guilliaume, vrchní designer firmy Hyundai. Harmonický a smyslný design je pouze jedním z neobyčejných stránek vozu HED-1. Při otevření dveří poznají cestující praktické výhody konstrukce bez středních sloupků při nastupování a vystupování na omezeném prostoru. Dveřní rámy tvoří nepravidelnou oválnou konstrukci, která ještě dodává příjemný dojem z tohoto designu. Když se pasažér dostane dovnitř, jeho prvním dojmem je dynamický prostor, který pečlivě spojuje odpočinek se společenskou funkcí a komunikací. Evropský tým designerů barev vedený Dominiquem Rayem spojil strukturu a barvy tak, aby navodil dojem ideálního obývacího pokoje. Designeři vzali vnější červenou barvu Barolo a nechali jí splývat přes parapety až do koženého obložení a spodního lemu dveří. Černý nubuk pokryl sedadla a bílé polykarbonátové osazení elegantně splývá se zakřivenou a přátelskou palubní deskou v bílé barvě Amaretta. V přední části palubní desky se nachází matně černá video obrazovka, která umístěním na přepážce jen rozšiřuje dojem z potahů sedadel a horního lemu dveří. Vůz má robustní nablýskaný bílý volant s hliníkovým ukazatelem, malý display zobrazující základní informace o jízdě a stylové pedály plynu a brzd, které tvoří horizontální elipsu dodávají místu pro řidiče eleganci. Všechny menší kontrolky, jako je nastavení zpětného zrcátka a ruční brzdy jsou dotykové a ovládány elektronicky. Výsledkem je vozidlo navržené pro lidi, kteří požadují výjimečnou kvalitu v každém ohledu. Funkčnost Součástí původního plánu víceúčelového vozidla v segmentu B byl také prostor, ve kterém si cestující mohou užívat všech výhod života ve městě. V tomto ohledu jsou základními součástmi technologie a komunikace. Mezi předními sedadly, kde se obyčejně nachází řadicí páka, je rozhraní kontrolního panelu. Panel obsahuje oválný přepínač s logem firmy Hyundai, který aktivuje všechny systémy auta, včetně světelných proužků umístěných okolo dveří. Čtyři různá tlačítka ovládají zábavu, komunikaci, navigaci a ovzduší. Po zmáčknutí tlačítka se objeví příslušné menu na obrazovce umístěné na přepážce. Otáčení tlačítka umožňuje přístup do individuálního menu. Kontrolní panel se dá vyjmout a použít na jakémkoli místě v autě. Důležitou výhodou dálkového ovládání je možnost nastavení vlastní volby zábavy a komunikace pro pasažéry sedící vzadu bez toho, aby rušili řidiče při jízdě. Další výhodou je, že řidič se může plně koncentrovat na jízdu a pokud něco potřebuje, jakýkoli jiný pasažér může ovládat kontrolní panel. Další velkou výhodou je, že obě přední sedačky se mohou otočit o celých 180 stupňů. Z centrálního panelu se dá vyklopit malý stolek a z HED-1 se okamžitě stane mobilní konferenční místnost, skvělé místo pro pikniky nebo cokoliv co cestující napadne. Další důležitou vlastností HED-1 je způsob, jakým může být optimalizován prostor. Zatímco přední sedačky jsou instalovány napevno, přístrojová deska a pedály se mohou posunovat tak, aby nabídly dostatečné pohodlí. Zadní sedačky jsou ovládány elektricky a mohou se pohybovat dopředu a dozadu tak aby vyhověly potřebě místa. Když se posunou maximálně dopředu, vůz nabízí také nejvíce místa na zavazadla. Pokud chtějí mít cestující na zadních sedačkách více místa na nohy, stačí jen posunout sedačky dozadu. Tato flexibilita také ulehčuje nakládání věcí. Praktičnost a základní údaje. Ačkoli není HED-1 určen pro přímou výrobu, jeho praktičnost byla jedním z důležitých prvků návrhu. Extrémní umístění kol pomáhá vozidlu zlepšit manévrování ve městě. Devatenáctipalcová pětipaprsková kola s pneumatikami o profilu 245-45 naznačují připravenost firmy Hyundai přijmout vysoce výkonnou technologii tak, aby z toho měli prospěch řidiči ve městě. Prostor na motor byl navržen tak, aby mohl pojmout nový motor Hyundai Theta ze série motorů World, které jsou v nabídce v rozmezí od 1,8 litru do 2,4 litru. Všechny počítačové, internetové, a pomocné elektronické prvky tohoto vozu mohou být použity na místě a uhlazují tak cestu výrobě ostatních vozidel. V krátkosti, HED-1 je více než studie, je to praktická cesta k dosažení budoucích zlepšení, které nemohou být kultivovány pouze co se týče systémů CAD/CAM. Jinými slovy je to technicky uskutečnitelná předzvěst budoucích trendů a rozvoje, která také slouží pro vytváření ohlasu zákazníků a zpětné vazby.
  • Tag : 2005, Tiskové zprávy

Pro další informace kontaktujte:

Mgr. Klára Elišáková
mobil: 702 283 983
e-mail: kels@medea.cz

copyright © 2018 PressWeb | Hyundai.cz